Подкрепата за децата е най-добрата инвестиция в бъдещето на България

Добрите идеи ни свързват с фондации и организации с дългогодишна история, прозрачна финансова отчетност и стойностни за обществото проекти, казва Галя Георгиева, финансов директор и директор „Устойчиво развитие“ на „Еврохолд България“ АД

Пламен Енев
Пламен Енев / 11 March 2025 09:02 >
Подкрепата за децата е най-добрата инвестиция в бъдещето на България
Тексът е публикуван в специалния брой "Ние сме България" на BGlobal - (бр. 11 (51)

Представяме групата „Еврохолд“ и нейните социално отговорни инициативи

Г-жо Георгиева, колко важно е за компаниите от групата на „Еврохолд“ да дават на обществото и какво място заема благотворителността във фирмената политика на холдинга?

Като една от водещите компании в България ние осъзнаваме своя ангажимент към обществото и се стремим да дадем своя принос за развитието му не само чрез основната си дейност, но и като подкрепяме важни каузи и проекти в областта на социалната отговорност, културата, изкуството, спорта иГаля Георгиева

е финансов директор, директор „Връзки с инвеститорите“ и директор „Устойчиво развитие“ на „Еврохолд България“ АД.
Тя отговаря за изготвянето на Доклада за устойчивост на групата, както и за разработването и внедряването на груповите ESG политики, принципи и стратегия за устойчивост. Георгиева е магистър по икономика и управление на индустрията от УНСС и финансов мениджмънт от Стопанска академия „Димитър А. Ценов“, Свищов. Има специализация по корпоративен мениджмънт от Open University – Лондон, Великобритания. Завършила е магистратура по отговорно и устойчиво управление към Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.
опазването на околната среда. Стремим се с проектите и каузите, които подкрепяме, да подобряваме средата за живот и благосъстоянието на обществото. През всичките близо 30 години, откакто съществува холдингът, допринасяме за целта както с преки финансови средства на корпоративно ниво, така и с доброволен труд на колеги, които се включват и подпомагат различни инициативи. Добрите идеи ни свързват с фондации и организации с дългогодишна история, прозрачна финансова отчетност и стойностни за обществото проекти, които припознаваме като свои. Водещите принципи в работата помежду ни са дългосрочно партньорство и устойчивост. 

Прави впечатление, че отделяте специално внимание на здравето и спорта в частност. Каква е мотивацията за това?

Нашата политика за корпоративна социална отговорност е многоаспектна, но да, в групата имаме специално отношение към спорта и с радост подкрепяме неговото развитие. Пример в тази посока е финансовата подкрепа, която осигуряваме на водещи федерации – баскетбол, волейбол, тенис и лека атлетика. През юни 2024 г. „Еврохолд“ и дъщерните ѝ дружества „Електрохолд“ и „Евроинс“ стартираха и съвместна инициатива с министъра на спорта Георги Глушков и част от спортните федерации, целта на която е да привлече подкрепа и финансиране от бизнеса за развитието на спорта, младите състезатели и таланти. Ние сме първият официален партньор от България на Европейската асоциация по лека атлетика. Вярваме, че спортът е здраве и че възпитава положителни качества, формира лидерски умения. 

Чрез дъщерните ни дружества подпомагаме редица спортни клубове и сдружения като „Алпийски клуб Витоша“ – организатор на състезанието „Обиколка на Витоша – 100 км“; „Наука за природата“ – организатор на благотворителен ултрамаратон под надслов „Надбягване в Източни Родопи“, който се провежда в рамките на проект за опазване и поддържане на популациите на девет вида застрашени прилепи; Младежки спортен клуб „София-Европа“ – организатор на „София Екиден Маратон“; Българската федерация по художествена гимнастика, както и благотворителното автомобилно състезание „Луда надпревара“ – под надслов „Спри агресията по пътищата“. Подкрепяме шосеен крос „Скалите“ с участието на много деца от Белоградчик и околността, благотворителното състезание „Маратон на приятелството“, гр. Плевен, и благотворителен маратон за деца и родители FUN RUN KIDS, в който участват и деца с увреждания, но със силен дух и желание да участват в спортното събитие. Подкрепихме и пилотното издание на лекоатлетическия пробег „ВЪЗРАЖДАНЕ 5К“, организиран от софийския район „Възраждане“. Във всички тези каузи и проекти си сътрудничим с активни НПО, сдружения и социални предприятия.

Помагали сме и когато българският спорт е имал спешна нужда. Осигурихме например финансова подкрепа на Българската федерация по вдигане на тежести точно преди Олимпиадата в Париж през 2024 г., за да може федерацията да се издължи на международната централа и най-добрите ни щангисти да участват. Карлос Насар стана олимпийски шампион, което донесе радост на всички българи. 

В областта на културата е известна дългогодишната ни подкрепа за Софийската опера и балет и емблематичния фестивал „Опера на върховете“ - Белоградчишки скали, който дава възможност на операта и балета да намерят пристан на едно знаково за България място. Подкрепяме  и други културни инициативи и фестивали на национално и регионално ниво.  
„Еврохолд България“ АД

е водеща енергийна и финансова група с дейност в региона на Централна, Източна и Югоизточна Европа. Акциите ѝ се търгуват на фондовите борси в София и Варшава. „Еврохолд“ е собственик на „Електрохолд“, водещата електроенергийна група в България, притежаваща най-големия дистрибутор, доставчик и търговец на електроенергия в страната, която има над 3000 служители и обслужва почти 3 млн. потребители. „Еврохолд“ е собственик и на „Евроинс Иншурънс Груп“ АД (ЕИГ), една от големите застрахователни групи в региона. ЕИГ предоставя пълен спектър от застрахователни услуги, оперира в 12 държави и има над 2000 служители. 





Извън чисто корпоративните ни КСО инициативи, на индивидуално ниво наши водещи акционери и мениджъри също са активни във важни за хората и гражданското общество каузи и мисии. Председателят на Надзорния съвет на холдинга – Асен Христов, е ключов дарител в образованието, културата и спорта, участвайки в не една и две инициативи – стипендии за ученици, сираци, училища и физкултурни салони, храмове и фестивали. Наскоро с негов основен принос беше изградена скулптурната фигура-сърце в центъра на София в памет на първия президент на Чехия, драматурга, писател и дисидент Вацлав Хавел. Председателят на УС на холдинга Кирил Бошов е в борда на българското подразделение на най-голямата предприемаческа мрежа в света – Endeavor, чиято мисия е да подкрепя предприемачи и бизнес проекти, които се разрастват и разкриват нови работни места и възможности.   

Другата видима посока на благотворителност на фирмите от холдинга е насочена към най-уязвимата група – децата. Удовлетворяващи ли са усилията ви в тази посока? 

Каузата на нашата компания е да подкрепя българските деца и най-вече децата в неравностойно положение, лишени от родителски грижи. Нашият фокус е върху здравето, развитието и образованието на децата, за да имат едно по-добро бъдеще. Това е най-добрата инвестиция и в бъдещето на България. Също така се стараем да подпомогнем развитието и интеграцията на определени социални групи със специфични нужди. 

С фондация „Благотворител“ работим по националния конкурс „Млад благотворител“ за ученици от 7-и до 12-и клас, които реализират благотворителни проекти и допринасят за подобряване на средата, в която живеят, общуват и се учат. Със същата фондация работим и по стипендиантската програма „Постигам по-висок успех“, чиято цел е да стимулира усилията на ученици и студенти, лишени от родителски грижи. Имаме ползотворно сътрудничество с фондация „Светът на Мария“, чиято мисия е да подпомага трудовата и социалната интеграция на хора с лека и умерена степен на интелектуални затруднения. Подкрепяме и организации, които се грижат за деца в риск от изоставяне като „Надежда и домове за децата – клон България“, „Национален фонд Свети Никола“, фондация Βcause и други. На традиционното коледно тържество на „Еврохолд“ събираме средства за различни организации като фондация „Българчета“, която подкрепяме от години, а корпоративните ни подаръци са изработени от социални предприятия. 

Знаем, че „Електрохолд“ се отнася много сериозно към проекта си за защита на птиците. Каква част от грижата за обществото е опазването на околната среда за „Еврохолд“? 

Опазването на околната среда и в частност на птиците е много важна за нас. „ЕРМ Запад“, част от „Електрохолд“, полага специални усилия за опазването на прелетните птици още от 2009 г. насам, а от няколко години работи съвместно с Българското дружество за защита на птиците (БДЗП) по програма LIFE на Европейския съюз, проекта „Живот за птиците“, както и по втори европейски проект, „Безопасен полет за птиците на Дунав“. За усилията си за опазване на птиците и биоразнообразието компанията е получила множество награди. 

Важно е да се отбележи, че от септември 2023 г. „Електрохолд“ преустанови изпращането на хартиена фактура за битови потребители. Благодарение на тази кампания всяка година ще бъдат спасени по 9 хил. дървета, които за един сезон преработват 225 тона въглероден диоксид.  

„Електрохолд“ се грижи и за облагородяването на градската среда, като предоставя възможност на стрийт арт художници да рисуват върху трафопостове и табла на компанията. 

Насърчавате и служителите си да се включват в благотворителните и дарителски инициативи – доколко успешна е тази политика?

„Електрохолд“ и „Евроинс“ провеждат дарителски и доброволчески инициативи два пъти в годината – за Коледа и Великден. Нашите служители доброволци изработват сувенири, които се предлагат на специално организиран базар на всички наши колеги. Набраните средства се удвояват от компанията и се предоставят за различни благотворителни каузи и организации. Една от тях, както вече споменах, е за „Надежда и домове за децата – клон България“. Правим съвместни базари и с организацията „Светът на Мария“. Благодарение на вътрешните си кампании „Електрохолд“ е осигурил подкрепа за над 500 семейства. Общата сума, набрана от благотворителните базари, е 100 хил. лв. 

Какво трябва да направи всеки един от нас поотделно и обществото като цяло, за да стане България по-добро място за живеене?

Много е важно самосъзнанието, което всеки от нас носи, и желанието да си помагаме. Всяко едно наше действие, колкото и малко да е то, може да направи света по-добро място за живеене. Важно е да вярваме в доброто. Ние като социално отговорна  компания, в която работят хиляди служители, сме длъжни да даваме пример в тази посока. 

На следващо място, добре е всички да си сътрудничим – хора, бизнес, институции и неправителствени организации, заедно и взаимно да се насърчаваме за каузи и проекти с положителен принос за обществото и околната среда. Важно е да канализираме енергията си в добра посока. Ще дам пример отново с партньорството ни с графити художниците. Вместо да виждаме безразборно надраскани сгради и инфраструктура, които загрозяват градската среда, ние им предоставяме шанса да творят на предварително координирани места и обекти, по социално значими теми и по начин, който допринася за по-красива среда. Ето как нещо, което би могло да е деструктивно, се превръща в успешно сътрудничество с положителен ефект за всички. 

И накрая, всички ние, без значение в коя компания или организация, трябва да сме преди всичко хора и никога да не губим човешкия си облик. Това е най-важната гаранция, че ще живеем по-добър живот в по-хубав свят.  

ПРОЕКТИТЕ, С КОИТО СЕ ГОРДЕЕМ


В подкрепа на българския спорт 

„Еврохолд“ и дъщерните ѝ дружества „Електрохолд“ и „Евроинс“ стартираха съвместна инициатива с министъра на спорта Георги Глушков и част от спортните федерации, целта на която е да привлече подкрепа и финансиране от бизнеса за развитието на спорта, младите състезатели и таланти. На специално организирана благотворителна вечер председателят на Надзорния съвет на „Еврохолд“ Асен Христов обяви допълнителна финансова подкрепа, която Групата ще предостави на три от спортните федерации в България – Българската федерация по волейбол, Българската федерация по баскетбол и Българската федерация по тенис. Общият размер на помощта е 75 хил. лв., по 25 хил. лв. за всяка от трите федерации. 



Базари за надежда

Традиционно „Електрохолд“ организира събития за служителите си с цел насърчаване на работата в екип, подобряване на комуникацията и изграждане на доверие. В обособено място в офиса на компанията в София в свободното си време всеки служител може да изработи сувенири за великденска или коледна украса. Те се продават, а компанията удвоява средствата, които благодарение на организацията „Надежда и домове за децата – клон България“ достигат до семейства, които имат нужда от подходяща среда за отглеждане на деца в риск от изоставяне.

Без хартиена фактура

„Електрохолд България“ получи две първи награди за „Устойчиви политики“ и „Лидер в зелените инвестиции“ в националния конкурс „Най-зелените компании в България 2024“, с кампанията си за замяна на хартиената фактура за ток с електронна. Със спирането на хартиената фактура „Електрохолд“ всяка година спасява от изсичане 9000 дървета, които осигуряват кислород за 90 000 души. Премахването на хартиената фактура съответства на дългосрочната ESG стратегия на Групата да насърчава устойчиви и етични практики за опазване на околната среда чрез намаляване използването на ресурси.

Преди/След




Един от много трафопостове на „ЕРМ Запад“, изрисуван като част от политиката за устойчивост на „Електрохолд“, в рамките на която енергийната компания допринася градското пространство да бъде по-приветливо и красиво, като подпомага стрийт изкуството.

Можете да купите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Билла" и др.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ