53% от българите са готови да плащат с дигитален портфейл

Дебитните карти остават най-използвани при безкасовите разплащания

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 08 June 2023 17:30 >
53% от българите са готови да плащат с дигитален портфейл
Източник: Paysafe България
53% от българите не се притесняват да излизат от дома си без физически портфейл и да разчитат на мобилен портфейл, за да плащат за ежедневните си покупки, показва последното издание на годишното глобално проучване Lost in Transaction на компанията за платежни услуги Paysafe. Въпреки готовността за мобилен портфейл дебитните карти остават най-популярния метод за безкасово разплащане. В България 60% от респондентите използват дебитна карта при поръчка на храна за вкъщи, 62% плащат с карта настаняване в хотел, а 58% купуват билети за далечни пътувания или резервират своята ваканция с карта.

"Търсенето на пътуване, забавление и онлайн игри и преживявания продължава да бъде силно, като 51% от хората ги приоритизират над другите разходи", казва Иван Петров, старши вицепрезидент по потребителски технологии в Paysafe. 

Разпространението на т.нар. дигитални портфейли в България изостава от това в Западна Европа, показва проучването. За посочените услуги едва 6-7%  от българите използват дигитални портфейли, което е близо до глобалното предпочитание между 7-10%, но в Италия и Германия потребителите много по-често използват дигитални портфейли при пазаруване на храна за вкъщи (Германия – 24%, Италия -18%), за престой в хотел (Германия – 14%, Италия - 15%) и купуване на билети за далечни пътувания (Германия – 13%, Италия -16%).

Необходимо е повече доверие, познаване и информация за ползите, които дават дигиталните портфейли, казва Иван Петров. Сред предимствата им освен удобство и допълнителна степен на сигурност е и възможността потребителите да правят анализ на разходите си, както и да контролират по-добре разходите си.

По отношение на начините на плащане в глобален мащаб, 55% от анкетираните смятат, че мобилните портфейли като Apple Pay и Google Pay ще заменят напълно дебитните и кредитните карти през следващите 10 години. 

Над две трети от анкетираните българи предпочитат да правят покупки по време на сезонни разпродажби или намаления като например “Черен петък” (67 %) и други. Същото е съотношението при потребителите в Англия (67%) и Италия (67%), а пък в Австрия и Германия, съответно - 65% и 62%.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ