Българите все по-често плащат с дебитни карти онлайн
Ваксинационните планове не променят навиците за пазаруване

Източник: Shutterstock
Пандемията промени начините, по които хората плащат, като повиши обема на безкешовите плащания и се очаква тази тенденция да продължи в голяма степен и след края на Covid-19, показва ежегодното проучване по поръчка на Paysafe, извършено от на Sapio Research „Изгубени в трансакциите“.
То е проведено онлайн в периода март-април 2021 г. сред 8111 потребители от различен пол и възраст - в САЩ (2000), Великобритания, Канада, Германия, Австрия, България и Италия (по 1000).
Картовите плащания продължават да бъдат популярен метод за онлайн трансакции, като 75% от българските потребители са използвали дебитни карти в последния месец. Този процент е почти сходен сред потребителите в Обединеното Кралство (71%) и значително по-висок в сравнение със страни като Австрия, Германия и Италия, където средно 40% използват дебитни карти за покупки онлайн, показва изследването. Дигиталните портфейли са най-предпочитаната алтернатива на картовите плащания, като 46% от българите са плащали с дигитален портфейл през последния месец.
Евентуална причина за това повишено потребление на безконтактни методи за плащане е зачестилото онлайн пазаруване поради противоепидемични мерки, социалната дистанция и др. От всички запитани респонденти на глобално ниво, малко над 1/3 споделят, че значително са намалили физическото пазаруване в магазините и са заложили на онлайн покупки. Безналичните плащания дават и по-добра проследяемост на разходите, което за 36% от българите е било основна причина да ги предпочитат пред парите в брой при пазаруване.
Един от въпросите в проучването е дали ще се върне на същото равнище физическото пазаруване. Сред българите 50% отбелязват, че дори след края на пандемията ще пазаруват толкова или дори по-често в магазини, колкото и преди Covid-19. По отношение на методите за плащане за последния месец при пазаруване във физически магазин 57% от потребителите плащат в брой, а само 22% безконтактно.
Ваксинационните програми няма да повлияят на решението на българите кога и колко често да пазаруват във физически магазини. 64% посочват, че ваксинацията няма да повлияе върху навиците им на пазаруване, а 31% от запитаните не планират да се ваксинират изобщо.
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...