Изкуственият интелект, Цветан Алексиев и „Сирма груп“

Какво може да прочетете в новия брой на списание BGlobal

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 26 February 2021 14:01 >
Изкуственият интелект, Цветан Алексиев и „Сирма груп“
Как една студентска мечта се превръща в бизнес за милиони и в български бранд, разпознаван и уважаван в чужбина? Пътят на „Сирма груп холдинг“ през погледа на Цветан Алексиев, един от основателите на компанията, сега изпълнителен директор на холдинга, показва как става. С желание, подготвеност и „стрелба“ в бъдещето, защото точно това е идеята в началото на 90-те години да създадеш бизнес, базиран на изкуствения интелект.

Днес, близо 30 години по-късно, „Сирма груп“ продава продуктите и услугите си в повече от 185 държави, а сред клиентите й са компании като Novartis, JPMorgan Chase, Bank of Americа, British Museum, правителствата на Великобритания и САЩ… За 2019 г. консолидираните й продажби надхвърлят 61 млн. лв., а в подразделенията й работят повече от 400 души.

Всеки пазар има своите специфики – американският е най-голям, но и с най-голяма конкуренция и изисква големи инвестиции в маркетинг. Европейските пазари са по-консервативни, а на азиатските можеш да постигнеш успех само ако имаш и местен партньор, обяснява Алексиев. В бизнеса си основателите на „Сирма“ се учат от американските и канадските компании – как са организирани, как осъществяват маркетинга и продажбите си. Но успехът винаги е индивидуален – в случая със „Сирма“ е вграждането на

усещане за човешка мисъл в технологията,

в стратегическите продукти на компанията. А кои са петте условия, за да пробие една българска компания на чуждите пазари, може да прочетете в интервюто на Цветан Алексиев за BGlobal.

Поне едно от тях – целеустременост, гъвкавост и бърза реакция – е абсолютно приложимо към историята на Галин Бонев, инициатор и съосновател на компанията за велосипеди „Елджой“, чийто смарт байк Econic One вече се продава в 6 държави в Европа. Дали пазарът му ще стигне 185 страни? Пожелаваме му, но амбицията на този млад мъж да излезе от схемата на асемблирането на части и да наложи българска глобална марка, осъществявана с целенасочени действия за стабилно разрастване на бизнеса, е достойна за уважение.

Талантливите български софтуеристи, но и дизайнери превръщат страната ни в една от горещите точки за развитието на все по-обещаващ бизнес – гейминг индустрията. Приходите на шестте най-големи компании в България в този сектор за 2019 г. доближават 60 млн. лв., като бележат 14% ръст, а прогнозите за 2020-та, за която още няма окончателни резултати, са още по-оптимистични. Възможностите на българските компании доведоха до поредица от придобивания през последните години и истинска война за таланти. Затова ключово за растежа на индустрията е създаването на обучителни програми във все повече училища и университети, казва пред BGlobal Иван Балабанов, изп. директор на най-голямата компания в сектора „Юбисофт София“, част от международния гигант „Юбисофт“.

Какво още вълнува компаниите в гейминг индустрията и какви са перспективите й четете в темата на най-новия брой на BGlobal. В него продължаваме и рубриката си „Ателие 12и5“, в която показваме

как го правят „първите“ в бизнеса.

Този месец нашите гости са управляващият директор на „Катаржина Естейт“ Цветелина Николова и главният изп. директор на А1 Александър Димитров.     

Обраната от емоции гледна точка на един чужденец към средата за бизнес в България този път е на консултанта Кенет Лефковиц. За него един от проблемите е ниското ниво на доверие в екипите – собствениците трудно овластяват служителите си, а повечето служители не са готови да поемат отговорност. Но Лефковиц е оптимист за развитието на бизнес средата, както е оптимист и основателят на сайта uspelite.bg Александър Хинков, чиято мисия е да показва примерите на успелите в България хора.

И както вече ни познавате, освен истории, на страниците на BGlobal ще намерите и теми, важни и интересни за нас като общество. Като предложението как

 най-умно да изхарчим парите на ЕС за възстановяване,

отправено от Боян Рашев, водещ консултант в сферата на устойчивото развитие и кръговата икономика. Или програмната визия на комуникационния експерт Любомир Аламанов за това каква трябва да е информационната кампания за ваксинацията срещу COVID-19. А който се интересува дали пандемията ще ускори растежа на производителността в глобален мащаб, може да прочете мнението на професора по международна икономика в Техническия университет в Мюнхен Далия Марин.  

В броя можете да прочетете още:

  • Ако искахме да проведем що-годе нормални избори, трябваше да има възможност за гласуване по пощата поне за българите в чужбина и за хората под карантина, казва социологът и бивш член на ЦИК Цветозар Томов в интервю за списанието;
  • Българинът може и да се труди, и да краде – зависи от средата, дава конкретни примери Пенчо Пенчев, професор по стопанска история в УНСС;
  • Регулациите в социалните мрежи ще се засилват и това не е непременно лошо, смята Георги Малчев, управляващ съдружник в агенцията за интегриран дигитален маркетинг Xplora;
  • Как да успяваме, когато работим от вкъщи и управляваме екипи от вкъщи - ексклузивно резюме за читателите на BGlobal от електронната книга „Работа от вкъщи: как да успяваме?“ на УниКредит Булбанк, подготвено от първия вицепрезидент на банката Виктория Блажева;
  • От консултанта Ани Хира може да научите кои пет качества, свързани с лидерството, стават все по-важни в кризата. Жокер – и при петте става дума за управление през сърцето.
Не ги пропускайте, както и останалите текстове в новия брой на BGlobal.

Можете да закупите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Била" и др.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ