Стратегията ни е „зелено“, „чисто“, „локално“ и „заедно“
Борислава Налбантова, изпълнителен директор на „Девин“ в годишната бизнес анкета на Bglobal
Борислава Налбантова е изп. директор на „Девин“ и член на изпълнителното бюро на Spadel (компанията, собственик на „Девин“) от април 2020 г. Тя се присъединява към компанията през 2010 г. на позицията главен финансов директор и участва в много ключови проекти, включително и продажбата на дружеството от американския инвестиционен фонд Advent на белгийската група Spadel през 2017 г. Преди да се присъедини към екипа на „Девин“, Налбантова е заемала мениджърска позиция в консултантското звено на „PwC България“ за региона на Югоизточна Европа.
Текстът е публикуван в бр. 12 (40) на сп. Business Global.
На финала на 2023 г. по традиция обръщаме поглед към новата 2024 г. през прогнозите на мениджърите. За трета поредна година си сверяваме часовниците с бизнес лидерите, част от които гостуваха през 2023-та на страниците на списанието. Зададохме им три въпроса:
1. Какви са Вашите очаквания за 2024 г., за Вашия бизнес и за българската икономика?
2. Какъв е фокусът за устойчивото развитие на Вашата компания през 2024 г., какво планирате в бъдеще в тази посока?
3. Коя е промяната, която ще окаже сериозно влияние на Вашия бизнес през 2024 г.?
„Девин“ ЕАД е лидер на пазара на минерална и изворна вода в България от създаването си през 1992 г. Изворите и мястото на бутилиране се намират в екологично чист район в региона на град Девин, в Родопа планина. Фирмата е и ексклузивен дистрибутор на енергийните напитки Red Bull и плодовите сокове Granini за България. От 2017 г. компанията е част от белгийската група Spadel, водещ производител на бутилирана вода в Бенелюкс (Белгия, Нидерландия и Люксембург) и Франция. От 2021 г. „Девин“ ЕАД е сертифицирана въглеродно неутрална компания. Тя е първата българска компания за бутилирана вода, която постига въглероден неутралитет както на ниво компания, така и на ниво продукт.
1. Като лидер на пазара в сектора си „Девин“ развива категориите на минералната и изворната вода и активно запознава потребителите с ползите от правилната хидратация и с видовете вода. Така изпълняваме целта си да свързваме хората и природата за един по-здравословен живот – днес и в бъдеще. Изследванията показват, че българинът все повече се интересува не само какво яде, но и какво пие, и се обръща за хидратация към натуралните минерални и изворни води заради доказаните им предимства. Вярваме в бъдещето на тази категория напитки, защото здравето е основен мотив за потребителите. Както досега, така и в бъдеще ще отдаваме голямо значение на иновациите от гледна точка на потребителското усещане. Те могат да бъдат под формата на нова опаковка: в „Девин“ предложихме стек от 6 бутилки по 1,8 литра с отличен дизайн. Или на нови вкусове – като DEVIN Минерали и Витамини, много добре приета на пазара.
По отношение на българската икономика през 2024 г. особено важно е овладяването на инфлацията и своевременното изпълнение на политиките и проектите на институциите.
2. Продължаваме с изпълнението на стратегията си за устойчиво развитие „Извор на промяна“ 2025 в 4 направления – „зелено“, „чисто“, „локално“ и „заедно“. Тя е обща за всички компании от групата Spadel, към която принадлежим. Ето и няколко примера по всеки от стълбовете. Зелено: и през 2024 г. ще продължим усилията за намаляване на въглеродните емисии и изграждане на пътна карта за елиминирането им. Чисто: DEVIN Изворна е първата българска марка вода, която полага допълнителни усилия да следи качеството на околната среда край своя извор в партньорство с международната организация BeeOdiversity. Анализира се прашецът, събран от пчелите, като се следят 22 показателя за здравето им и за качеството на околната среда. Целта е предпазване от рискове и замърсяване на средата около изворите и опазване на биоразнообразието. Локално: фокусираме се на локално ниво, като минимум 95% от продажбите, доставчиците и служителите ни са реализирани или наети в радиус до 500 км от мястото ни на производство – град Девин. Заедно: в Spadel инвестираме минимум 5% от печалбата си в местни партньори и акции на солидарност. През 2024 г. продължава съвместната инициатива „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в наши ръце“ на „Девин“ и БД „Син флаг“ за мащабно въвеждане на екообразованието у нас по международната програма „Екоучилища“. Инициативата е подкрепена от МОСВ и от МОН. Като една от малкото компании в България, носител на международния сертификат B Corp, ежегодно разширяваме обхвата на своите дейности като бизнес за добро, каквато е и концепцията на движението B Corp.
3. Промяната е част от философията ни. Вярваме в силата на данните, автоматизацията и роботизацията, а през 2024 г. въвеждаме изкуствен интелект в някои дейности. За нас бързината и надеждността при вземане на решения е ключова. Да си лидер, за нас е отговорност и стремежът ни е да водим не само в областта на продуктите и опаковките, но да сме пример и с начина, по който правим бизнес, и особено в работата със заинтересованите страни. Вярваме, че всички сме зависими един от друг, затова трябва да се грижим един за друг и за бъдещите поколения.
Можете да намерите Business Global в пунктовете на Inmedio в моловете, в големите търговски вериги, в повечето от веригите бензиностанции, както и в централните пунктове за разпространение на печатни издания. Приятно четене!
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...