NOKIA с ново лого
Производителят на телекомуникационно оборудване се насочва към други бизнеси

Източник: NOKIA
Nokia обяви плановете да промени брандовата си идентичност за първи път от почти 60 години в комплект с ново лого, след като производителят на телекомуникационно оборудване се фокусира върху агресивен растеж, съобщи Ройтерс.
Новото лого се състои от пет различни символи, образуващи думата NOKIA. Емблематичният син цвят на старото лого е заменен с набор от цветове в зависимост от употребата. „Имаше асоциация със смартфоните, а днес ние сме компания за бизнес технологии“, каза главният изпълнителен директор Пека Лундмарк в интервю за Ройтерс.
Лундмарк говори в навечерието на годишния Световен мобилен конгрес (MWC), който се открива в Барселона в понеделник и ще продължи до 2 март. След като пое висшия пост в затруднената финландска компания през 2020 г., Лундмарк изложи стратегия с три етапа: нулиране, ускоряване и мащабиране. Тъй като етапът на нулиране вече е завършен, Лундмарк казва, че започва вторият етап.
Въпреки че Nokia все още има за цел да развие бизнеса си с доставчици на услуги, където продава оборудване на телекомуникационни компании, основният й фокус сега е да продава оборудване на други бизнеси.
Големи технологични фирми си партнират с производители на телекомуникационно оборудване като Nokia, за да продават частни 5G мрежи и съоръжения за автоматизирани фабрики на клиенти, най-вече в производствения сектор.
Nokia планира ревизия на пътя на растеж на различните си бизнеси и да обмисли алтернативи, включително продажба. „Сигналът е много ясен. Искаме да сме само в бизнеси, където можем да видим глобално лидерство“, каза Лундмарк.
Преминаването на Nokia към фабрична автоматизация и центрове за данни също ще я доведе до сблъсък с големи технологични компании като Microsoft (MSFT.O) и Amazon (AMZN.O).
Пазарът за продажба на телекомуникационно оборудване е подложен на натиск, тъй като макросредата намалява търсенето от пазари с висок марж като Северна Америка, което е заменено от растежи в страни с нисък марж като Индия. Наскоро конкурентът Ericsson свободи 8500 служители.
„Индия е нашият най-бързо развиващ се пазар, който има по-ниски маржове – това е структурна промяна“, каза Лундмарк, добавяйки, че Nokia очаква Северна Америка да бъде по-силна през втората половина на годината.
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...