Петър Торнев
e управляващ директор на Технологичния център на „Аксенчър“ в България
Работи в IT сферата близо 20 години. Зaвършил е компютърни системи и технологии в  Технически университет – Варна. Възпитаник е на Harvard Business School, където завършва програмата за Leadership Development през 2015 г. През 2020 г. завършва EMBA в Американския университет в България. Член е на Управителния съвет на AIBEST и работи активно с БЦНП за развитието на екосистемата на НПО-тата и социалните предприемачи в страната. Като активен застъпник на идеята за изграждане на по-голямо чувство за принадлежност у хората и в ролята си на I&D посланик, той подкрепя инициативи за създаване на работна среда, където всички се чувстват приобщени, уважавани и имат възможността да бъдат себе си и да работят отдадено.
„Аксенчър“
е водеща международна компания, която предоставя широк спектър от технологични, оперативни, стратегически, консултантски и бизнес дизайн услуги в над 40 индустрии
В световен мащаб компанията има 774 000+ служители в 200+ града. У нас присъства от 2015 г., като днес има 1600+ служители, разпределени в три основни звена – Operations, Technology и Song.
Насърчаваме дълготрайната позитивна промяна
Едни от най-ценните неща, които „Аксенчър“ дава на обществото са световната експертиза, дългосрочния поглед върху различни тенденции, възможността да предвиди какво ни очаква като търсене, нужди и умения. Това казва Петър Торнев, управляващ директор на технологичния център на „Аксенчър“ за България
Автор: Емил Петров
Г-н Торнев, „Аксенчър България“ има много инициативи както в помощ на обществото, така и за развитие на служителите в посока равнопоставеност. Как се раждат тези проекти в компанията? На кого разчитате за тяхното осъществяване, колко активни са Вашите слу
Имаме два саморегулиращи се комитета, които функционират изцяло на доброволен принцип – Комитет за ангажиране на служителите и Комитет за равнопоставеност и приобщаване (I&D). Всеки от тях има председател и редица доброволци. Тяхната основна цел е да стимулират ангажирането на повече колеги, да организират и координират различни доброволчески инициативи, дарителски кампании, социални проекти и т.н. Всеки, който членува в комитетите, а и не само, има възможност да предлага инициативи и каузи, които компанията и хората могат да подкрепят. През изминалата година успяхме да увеличим двойно броя на членовете в комитетите, както и броя на инициативите, които подкрепяме.
Защо социално отговорната политика е толкова важна за вашата компания?
В „Аксенчър“ развиването на политика за „корпоративна социална отговорност“ не е изнесено в отдел; това е отговорност на всички колеги. Даваме възможност на хората да предлагат каузи и да организират кампании, зад които застават със своите лични убеждения и желание за по-добра среда.

Паралелно с това работим с няколко НПО организации. Вярваме, че инвестирайки в различни каузи и инициативи, помагаме за създаването на по-сплотено общество и по-добро бъдеще за идващите поколения. За нас е важно да стимулираме диалога по важни социални теми и да покажем колко е ценно създаването на ефективни партньорства между бизнеса, НПО-та, държавата и обществото. Много често подкрепяме непопулярни, но наболели обществени проблеми: интеграция и права на LGBTQ+ хората, маргинализирани групи, хора с увреждания. За „Аксенчър“ личният пример е много важен и има водеща роля, затова се стремим постоянно да насърчаваме дълготрайната позитивна промяна в обществото.
Коя беше първата социално отговорна кампания, която планирахте и осъществихте? Какво Ви даде и какво никога няма да забравите?
Едната кауза е изграждането на платформата за подкрепа на социални предприемачи „Дар Пазар“. Идеята дойде от колега в екипа, развихме я и я представихме на Българския център за нестопанско право (БЦНП). Това беше първата платформа, която даде възможност на малки предприятия, които нямат възможност да инвестират в електронен магазин, да продават своята продукция онлайн. Особено по време на ковид пандемията този магазин спаси много бизнеси. Няколко години бяхме напълно ангажирани с поддръжката на тази платформа; след което я „предадохме“ на нашите партньори, за да продължат развитието ѝ сами.

Другата кауза е програмата за обучение на хора без никакъв опит в ИТ сферата – Jump2IT, която осъществяваме с ITCE. Имаме толкова много примери на хора, които изцяло преобърнаха кариерния си път благодарение на тази програма. Идват от различни професии – учители, хотелиерска индустрия, хора със собствен бизнес.
Една от каузите на „Аксенчър“ е да помага на хора в неравностойно положение. Съпричастен ли е българинът към тези хора, какво показва Вашият опит, включително по отношение на служителите на компанията?
За щастие, обществото ни става все по-зряло и помагащо. Виждаме много добри примери за бизнеси, които застават зад каузи, свързани с хора в неравностойно положение, а и не само. През последните години имаме случаи с компании от различни сектори и с наши ключови партньори, с които заедно обсъждаме каузи, идеи, проблеми, допитваме се едни до други и черпим вдъхновение от добрите практики. Смятам, че това е начинът да бъдем полезни – да привличаме все повече съмишленици и да споделяме своя опит, който да достига до повече хора. Нашите служители винаги са се интересували от това да помагат за „трудни“ каузи. Събираме хранителни продукти за възрастни хора, организираме благотворителни базари с продукти, изработени от различни социални групи, работим много активно с Българския център за нестопанско право (БЦНП), за да подкрепяме и развиваме социалното предприемачество.
Петър Торнев
e управляващ директор на Технологичния център на „Аксенчър“ в България
Работи в IT сферата близо 20 години. Зaвършил е компютърни системи и технологии в  Технически университет – Варна. Възпитаник е на Harvard Business School, където завършва програмата за Leadership Development през 2015 г. През 2020 г. завършва EMBA в Американския университет в България. Член е на Управителния съвет на AIBEST и работи активно с БЦНП за развитието на екосистемата на НПО-тата и социалните предприемачи в страната. Като активен застъпник на идеята за изграждане на по-голямо чувство за принадлежност у хората и в ролята си на I&D посланик, той подкрепя инициативи за създаване на работна среда, където всички се чувстват приобщени, уважавани и имат възможността да бъдат себе си и да работят отдадено.
„Аксенчър“
е водеща международна компания, която предоставя широк спектър от технологични, оперативни, стратегически, консултантски и бизнес дизайн услуги в над 40 индустрии
В световен мащаб компанията има 774 000+ служители в 200+ града. У нас присъства от 2015 г., като днес има 1600+ служители, разпределени в три основни звена – Operations, Technology и Song.
Даваме възможност на хората да предлагат каузи и да организират кампании, зад които застават със своите лични убеждения и желание за по-добра среда.