ФАНТАСТИКО ГРУП
е българска семейна компания с 33-годишна история
Основана е през 1991 г. със създаването на квартален магазин на столичната улица „Оборище“, който продължава да посреща своите клиенти и днес. В момента под бранда „Фантастико“ работят 45 модерни супермаркета в София, Банкя, Перник, Ботевград, Елин Пелин и Кюстендил. Част от портфолиото на компанията са още: търговски център SkyCity Mall, боулинг залите MegaXtreme Bowling, MyChoice Catering и клуб Joy Station. Компанията е работодател за около 3500 професионалисти. Важна част от корпоративната култура на ФАНТАСТИКО ГРУП е силната социална ангажираност. Чрез програмата си „Фантастико до теб“ компанията допринася за постигане на устойчиви положителни промени в сферата на образованието, културата, здравеопазването, социалното предприемачество.
Владимир Николов
е управител и оперативен президент на ФАНТАСТИКО ГРУП
Професионалното му развитие преминава през почти всички нива на йерархията в семейната компания. Започва кариерата си като служител в супермаркет. Работил е като технически сътрудник, директор „Координация и развитие на търговската дейност“, бил е вицепрезидент, а като оперативен президент в момента ръководи екип от 3500 професионалисти. Завършил е бизнес училище в Рен. Владимир Николов е член на настоятелстватана Нов български университет и на Националната спортна академия.
Подаряваме надежда и вяра, че нещо добро ще се случи
Истински двигател са моите съмишленици в компанията, моите колеги, с които водим разгорещени дискусии, но винаги стигаме до обща цел за подкрепа, която „пали“ всички нас, споделя Владимир Николов, оперативен президент на ФАНТАСТИКО ГРУП
Автор: Емил Петров
Господин Николов, спомняте ли си първата социално отговорна инициатива на „Фантастико“, в която участвахте? Какво си помислихте тогава?
Моите родители създават „Фантастико“ преди 33 години – началото е поставено с един малък квартален магазин, който работи и в момента. Още оттогава, независимо колко се увеличаваше екипът, отговорността към хората винаги е била водеща. Спомням си първите социално отговорни инициативи, защото те бяха с особен емоционален заряд, бяха в помощ на колеги и техни близки, които имаха сериозни здравословни проблеми. В момент на такива изпитания никой не може да бъде безучастен, особено когато е засегнат колега. Може за някого да звучи клиширано да се каже, че във „Фантастико“ сме като едно семейство, но всъщност е точно така. Тази съпричастност, подкрепата в трудни ситуации, които са характерни за всяко семейство, всъщност се пренасяха и в работата ни през годините. Тези нормални чисто човешки ценности и до днес са част от корпоративната култура на компанията. Вече сме над 3500 колеги и взаимната подкрепа при здравословни проблеми се осъществява чрез нашия доброволен фонд „Подкрепи колега“, в който хората сами решават дали и колко да даряват, а компанията удвоява всеки месец събраната от екипа сума. Така че на въпроса Ви какво съм си мислил тогава, е трудно да отговоря. По-скоро мога да споделя как съм се чувствал, защото това не се е променило. Всеки път, когато обединяваме енергия и усилия, за да подкрепим някого в нужда, знам, че подаряваме надежда и вяра, че нещо добро ще се случи.
Какво си мислите сега, когато социалните инвестиции, направени от компанията, служителите и клиентите надхвърлят 1 млн. лева през 2023 г. Какво Ви движи, защо го правите?
Нашата сфера на дейност добавя стойност в живота на хората всеки ден, но ние винаги сме търсили възможности да подкрепяме различни каузи, личности, организации не само в населените места, където ще видите наши супермаркети. С всяка година социалните ни инвестиции се увеличават, но според мен много повече организации заслужават подкрепа и внимание. Това са хора, които са готови да работят неуморно и безотказно, но да постигат промените, от които толкова имаме нужда. Те заслужават нашата пълна подкрепа и признание. Истински двигател са моите съмишленици в компанията, моите колеги, с които водим разгорещени дискусии, но винаги стигаме до обща цел за подкрепа, която „пали“ всички нас.

Вярвам, че една добра дума като „благодаря“, една усмивка или едно истинско „Как си?“ има силата да променя нагласите на хората. А какво следва, когато чрез нашата платформа – търговските обекти „Фантастико“ – достигнем до над 100 000 клиенти всеки ден и ги превърнем в съмишленици на дадена кауза? Вярвам, че добротата обединява и е израз на съпричастност в нашето общество, което днес, за съжаление, е разединено и в голяма степен лесно манипулируемо.

Когато правим равносметка за общия ни принос, търсим измерими показатели за промяна. Щастливи сме, че точно това виждаме от всеотдайната работа на нашите устойчиви партньори, сред които са фондация „Нана Гладуиш – Една от 8“, УНИЦЕФ България, чиято кауза е силно разпозната от нашите клиенти, Нов български университет с уникалния по рода си Международен майсторски клас на Райна Кабаиванска и много други. Тази година започнахме стратегическо партньорство с Българската хранителна банка, което, вярвам, ще се развива, така че повече продукти да достигат до хора, за които е предизвикателство осигуряването на пълноценно хранене. Искрено сме признателни на всички наши клиенти, че отделят допълнително от своя бюджет, за да подкрепят каузи, в които вярваме, чрез дарения на нашите каси. Признателни сме и на всички организации, които участват в конкурса на програмата „Фантастико до теб“, тази година получихме над 300 проекта от цялата страна. Енергията да се работи задълбочено по различни теми, развити в тези проекти, впечатли целия ни екип.
Коя е каузата, с която лично Вие сте най-силно ангажиран? Кой е проектът от всички финансирани досега, който е най-близо до сърцето Ви?
Много са, но ако трябва да избера само една кауза, която ме е докоснала още преди повече от 15 години и продължава и в наши дни да ме вълнува, това е делото на г-жа Райна Кабаиванска – истински съвременен вдъхновител и будител.
ФАНТАСТИКО ГРУП
е българска семейна компания с 33-годишна история
Основана е през 1991 г. със създаването на квартален магазин на столичната улица „Оборище“, който продължава да посреща своите клиенти и днес. В момента под бранда „Фантастико“ работят 45 модерни супермаркета в София, Банкя, Перник, Ботевград, Елин Пелин и Кюстендил. Част от портфолиото на компанията са още: търговски център SkyCity Mall, боулинг залите MegaXtreme Bowling, MyChoice Catering и клуб Joy Station. Компанията е работодател за около 3500 професионалисти. Важна част от корпоративната култура на ФАНТАСТИКО ГРУП е силната социална ангажираност. Чрез програмата си „Фантастико до теб“ компанията допринася за постигане на устойчиви положителни промени в сферата на образованието, културата, здравеопазването, социалното предприемачество.
Владимир Николов
е управител и оперативен президент на ФАНТАСТИКО ГРУП
Професионалното му развитие преминава през почти всички нива на йерархията в семейната компания. Започва кариерата си като служител в супермаркет. Работил е като технически сътрудник, директор „Координация и развитие на търговската дейност“, бил е вицепрезидент, а като оперативен президент в момента ръководи екип от 3500 професионалисти. Завършил е бизнес училище в Рен. Владимир Николов е член на настоятелстватана Нов български университет и на Националната спортна академия.
Съпричастността винаги е била част от нашата корпоративна култура още от времето, когато нямахме големи кампании и програми