Иван Чернев
има над 15 години опит в Kaufland, през които е управлявал различни отдели в структурата ѝ в няколко европейски държави
Оглавява Kaufland България от 2018 г. Председател е на Управителния съвет на Сдружението за модерна търговия (СМТ) в България, което обединява част от най-големите компании в търговията на дребно в страната и работи за растеж, модернизация и развитие на търговския отрасъл.
Kaufland България
е лидер в сектора на търговията с годишен оборот над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители
През 2024 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионалната икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
Доброто винаги е правилният избор
Балансът между нашите клиенти, обществото, в което живеем и работим, и екипа ни е в основата на нашия успех, казва Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България
Автор: Пламен Енев
Господин Чернев, как се променя една компания, развивайки своето социално отговорно поведение? Какви са Вашите мотиви да поставяте това отговорно поведение като акцент в развитието на „Кауфланд“?
Като най-голяма компания в ритейл сектора ние вече не говорим за компания и отделен бизнес, а за цяла екосистема. В нея в абсолютен баланс поставяме три ключови за бизнеса теми – нашите клиенти, обществото, в което живеем и работим, и екипа ни, който реализира целия този бизнес. През годините сме осъзнали, че балансът между тези теми е много крехък и много фин, но точно той е в основата на нашия успех.
Колко инициативи е подкрепила компанията за 18 години, откакто е на българския пазар? Коя е първата, в която участвахте, и какво ви даде тя?
Всяка година ние реализираме близо 50 проекта – с различен мащаб и различен формат. В последните години темата за социалната отговорност е категорично поставена на масата с приоритетите ни. Възстановяването на Централни хали и изграждането и поддържането на нова градска сцена в пространството между археологическите разкопки там е един от най-мащабните ни социални проекти – както на ниво България, така и на групово ниво. Веднага след него по мащаб се нарежда подкрепата ни за Българските антарктически експедиции – ние сме стратегически партньор вече трета година и сме дарили общо над 70 тона продукти, с които подпомагаме изследването на климатичните промени.
Как се раждат инициативите, които стартирате? В какво се мери ефектът от добрите дела – количествено, като образователен ефект, като променени човешки съдби…
В центъра на всеки наш проект са нашите клиенти. Още преди години формулирахме 3 ключови теми, през които разгръщаме нашата социална отговорност, и те са: опазване на околната среда, подкрепа за образованието и културата и грижата за децата на България. Дълбоко сме убедени, че всеки проект, всяка стъпка, която предприемаме по всяка една от трите теми, е важна и всяко наше действие има значение. Обратната връзка на клиентите ни, растящият всяка година брой на партньорите и съмишлениците ни, както разбира се – признанията, които получаваме за кампаниите ни, са ефектът, който ни показва, че сме на прав път.
„Кауфланд“ е най-големият частен работодател в България – лесно ли е да се увлече толкова голям и многообразен екип в полза на доброто? На кого или на какво най-много разчитате за тази кауза?
Нашият екип наброява близо 7500 души и всеки един допринася със своя професионализъм, усърдност и страст, за да бъдем всеки ден по-добри. Ние се стараем максимално да въвличаме колегите си във всички социални инициативи, които правим, и вярваме, че това е начинът. Ние сме едно огромно семейство, което живее в 35 населени места. Многообразието е част от нашето ДНК и идентичността на всеки в екипа го обогатява и надгражда. На края на деня всички сме потребители и всички сме хора, които искат да правят добро.
Иван Чернев
има над 15 години опит в Kaufland, през които е управлявал различни отдели в структурата ѝ в няколко европейски държави
Оглавява Kaufland България от 2018 г. Председател е на Управителния съвет на Сдружението за модерна търговия (СМТ) в България, което обединява част от най-големите компании в търговията на дребно в страната и работи за растеж, модернизация и развитие на търговския отрасъл.
Kaufland България
е лидер в сектора на търговията с годишен оборот над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители
През 2024 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионалната икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
На края на деня всички сме потребители и всички сме хора, които искат да правят добро