Константин Конов
е главен изпълнителен директор на „Роберт Бош“ ЕООД и представител на „Група Бош“ за България от началото на 2022 г.
Магистър е по компютърни науки от Техническия университет, София, и има над 25 години опит в IT сектора. През последните 18 години заема водещи мениджърски позиции, включително управляващ директор на „Бош Инженеринг Център София“, преди да поеме настоящата си длъжност.
Група Бош
е в България от повече от 30 години и има 1000 служители
Има 3 дружества – „Роберт Бош“ ЕООД, „БСХ Домакински уреди България“ ЕООД и „Бош Диджитал“ ЕООД. През 2023 г. Групата реализира оборот в България в размер на почти 431 млн. лв. Централата на Групата е в София, където се намират направленията „Автомобилно оборудване“, „Електроинструменти“, Home Comfort (Термотехника) и „Сградни технологии“. В столицата е позиционирано и дружеството „БСХ Домакински уреди България“ ЕООД, което е активен участник на пазара за домакински уреди. През 2015 г. присъствието на „Бош“ в България бе значително разширено чрез придобиването на софтуерната компания ProSyst, днес Bosch Digital. През 2019 г. Бош откри Инженеринг Център в София, където днес близо 700 софтуерни специалисти разработват иновативни технологии за автомобилната индустрия в области като системи за помощ на водача, автоматизирано шофиране, AI и електромобилност.
Целта ни е да бъдем отговорни към обществото и околната среда
Каузите и инициативите, които в „Бош“ подкрепяме, се увеличават всяка година. Те ни помагат да укрепим отношенията си с местните общности и да покажем, че бизнесът може и трябва да бъде двигател за положителни промени, казва Константин Конов, главен изпълнителен директор на „Роберт Бош“
Автор: Емил Петров
„Бош“ е един от най-познатите брандове и едва ли има семейство в България, в което да няма уред на производителя. Кои са основните фактори за успеха на компанията? Каква е ролята на мисията ѝ за иновации в полза на обществото?
Основните фактори за успеха на „Бош“ са ангажираността ни към иновациите и устойчивото развитие. Нашата мисия е да предоставяме на потребителите „техника за живота“, което означава, че прилаганите от нас уреди и технологии не само трябва да решават проблеми, но и да подобряват качеството на живота на хората. Целта ни е да бъдем отговорни към обществото и околната среда, предлагайки иновативни решения, които са устойчиви и екологични. Например чрез разработването на енергийно ефективни уреди „Бош“ не само намалява въглеродния отпечатък, но и вдъхновява потребителите да вземат по-екологични решения.
В „Бош“ инвестираме значителни ресурси в иновации, насочени към енергийна ефективност, интелигентна мобилност, решения за дома и възобновяеми източници на енергия. Въвеждането на нови технологии не е просто бизнес стратегия, а наше задължение към бъдещите поколения.
Всичко това обаче би било невъзможно без най-ценното, което имаме – нашия изключителен екип. Развитието на служителите ни, предоставянето на вдъхновяваща работна среда и изграждането на таланти са част от дългосрочната ни стратегия и нашата формула за успех. Да бъдем сред най-предпочитаните работодатели у нас и да имаме едни от най-престижните отличия за инвестиция в човешкия капитал в страната, са признание, с които много се гордеем.
В „Бош“ инвестираме значителни ресурси в иновации, насочени към енергийна ефективност, интелигентна мобилност, решения за дома и възобновяеми източници на енергия. Въвеждането на нови технологии не е просто бизнес стратегия, а наше задължение към бъдещите поколения.
Всичко това обаче би било невъзможно без най-ценното, което имаме – нашия изключителен екип. Развитието на служителите ни, предоставянето на вдъхновяваща работна среда и изграждането на таланти са част от дългосрочната ни стратегия и нашата формула за успех. Да бъдем сред най-предпочитаните работодатели у нас и да имаме едни от най-престижните отличия за инвестиция в човешкия капитал в страната, са признание, с които много се гордеем.
„Бош“ произвежда потребителски стоки от рециклирани материали, нейните уреди изразходват все по-малко енергия, електрическите батерии в са взаимнозаменяеми. Какви са следващите стъпки, за да станат продуктите още по-екологично щадящи?
В „Бош“ активно работим върху иновации, свързани с устойчивото производство и рециклиране. Следващите ни стъпки включват увеличаване на дела на рециклираните материали в нашите продукти и процеси, както и оптимизиране на енергийната ефективност на уредите. Също така внедряваме технологии, които намаляват въглеродния отпечатък на нашето производство и доставка. Всяка година от „Бош Електроинструменти“ внедряват нови продукти, произведени от рециклирана пластмаса и алуминий. Имаме вече цяла гама измервателни инструменти, изработени 90% от рециклирана пластмаса, опаковките на консумативите ни и цялата серия шкурки са от 100% рециклирани материали. Намалили сме със 70% използването на найлонови опаковки и намаляваме размера на самите опаковки, така че да пестим обеми при транспортиране. Всички дивизии на „Бош България“ са ангажирани с идеята за устойчиво производство и активно работим за намаляване на въглеродните емисии.
„Бош Инженеринг Център София“ е сред водещите иновационни хъбове за автомобилната индустрия в Европа с разработки за електрическа мобилност, автономно управление, микромобилност. Как тези технологии допринасят за благоденствието на човечеството?
Иновациите в електрическата мобилност, автономното управление и микромобилността, които разработваме в „Бош Инженеринг Център София“, са в основата на промяната към по-зелена, сигурна и ефективна транспортна система. Те допринасят за по-безопасна и по-устойчива мобилност. Фокусът на дейността ни постоянно се разширява, като обхваща не само цялата автомобилна индустрия, а също и много други транспортни сектори, сред които и електрически велосипеди. Обособихме нов специализиран отдел, който да работи по технологии и решения за глобалната дивизия Bosch eBike Systems и поема задачи по създаването на различни компоненти от електрическите велосипеди – от зарядно и батерия, през задвижване, управление и дисплей. Значителен процент от компонентите за всички производители на електрически велосипеди се произвеждат от Bosch, а инженерният център в България работи по голяма част от софтуера за тези компоненти и допринася за тяхното качествено подобряване със своите тестови дейности.
Вярваме, че иновациите, върху които работим, правят ежедневието по-достъпно, но също така създават и нови възможности за икономическо развитие.
Вярваме, че иновациите, върху които работим, правят ежедневието по-достъпно, но също така създават и нови възможности за икономическо развитие.
Константин Конов
е главен изпълнителен директор на „Роберт Бош“ ЕООД и представител на „Група Бош“ за България от началото на 2022 г.
Магистър е по компютърни науки от Техническия университет, София, и има над 25 години опит в IT сектора. През последните 18 години заема водещи мениджърски позиции, включително управляващ директор на „Бош Инженеринг Център София“, преди да поеме настоящата си длъжност.
Група Бош
е в България от повече от 30 години и има 1000 служители
Има 3 дружества – „Роберт Бош“ ЕООД, „БСХ Домакински уреди България“ ЕООД и „Бош Диджитал“ ЕООД. През 2023 г. Групата реализира оборот в България в размер на почти 431 млн. лв. Централата на Групата е в София, където се намират направленията „Автомобилно оборудване“, „Електроинструменти“, Home Comfort (Термотехника) и „Сградни технологии“. В столицата е позиционирано и дружеството „БСХ Домакински уреди България“ ЕООД, което е активен участник на пазара за домакински уреди. През 2015 г. присъствието на „Бош“ в България бе значително разширено чрез придобиването на софтуерната компания ProSyst, днес Bosch Digital. През 2019 г. Бош откри Инженеринг Център в София, където днес близо 700 софтуерни специалисти разработват иновативни технологии за автомобилната индустрия в области като системи за помощ на водача, автоматизирано шофиране, AI и електромобилност.
Партньорствата между индустрията и образованието ще ни позволят да подготвим следващото поколение специалисти, които да реализират иновации в България