Бизнес за 108 млрд. лева

Съвместен проект на BGlobal и на Coface показва приноса на чуждестранните компании в България

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 23 August 2021 09:01 >
Бизнес за 108 млрд. лева

Чуждестранните компании в България развиват бизнес за 108 млрд. лв. Това показа първото по рода си измерване на приноса на чуждия бизнес в страната, съвместен проект на списание BGlobal и лидера в кредитното застраховане Coface.

Стъпвайки на базата данни на Coface България, професионалните анализи обхващат 13 333 компании с мажоритарна чуждестранна собственост, чийто годишен оборот надхвърля 50 000 лв. – или компаниите, които действително развиват дейност в България. Статистиката показва, че броят на техните служители надхвърля 347 хиляди души.

В първото издание „Приносът на чуждия бизнес в България“ за първи път показваме кои са


най-големите 300 компании с чужда собственост


в страната (по официалните отчети за 2019 г.); кои са най-печелившите 100 компании; кои са 100-те най-големи работодатели.

От изданието ще разберете към кои икономически сектори има най-голям инвеститорски интерес, както и кои региони на страната успяват да привлекат най-много външни вложения. Показваме и компаниите-лидери в 12-те най-силни сектори на българската икономика.

Статистиката е само основата – данните са анализирани от екипа на Coface България, а тенденциите са откроени от управителя на компанията Пламен Димитров.

Влиянието на чуждестранните компании за развитието на българската икономика и бизнес среда далеч не се измерва само с числа, затова в това първо по рода си издание поканихме едни от най-добрите икономически анализатори.

От прегледа на доц. Калоян Ганев ще разберете защо чуждестранните инвестиции са изиграли и продължават да играят толкова важна роля в българската икономика. От анализа на Красен Станчев – каква е
 

тежестта им в сравнение с другите страни


от Централна и Източна Европа, с които започнахме заедно икономическата и обществена трансформация след 1989 година. Старши икономистът на „Отворено общество“ Георги Ангелов говори за шансовете на България в регионалната конкуренция за стратегически инвестиции, а Саша Безуханова - за трансформиращата роля, която изиграха чуждестранните инвестиции в технологичния сектор и към какво трябва днес да се обърне България.

Разглеждаме и регионалните ефекти на външните инвестиции, които са основен източник на капитали за голяма част от общините в България - за това пишат анализаторите Адриан Николов и Петър Ганев от Института за пазарна икономика. Обърнали сме внимание и на влиянието им върху пазара на труда – Анелия Горгорова разказва какво научихме за управлението на човешките ресурси от международните компании.

Невена Давидова от denkstatt България показва
 

моделите на устойчиво бизнес развитие,


които големите корпорации налагат в бизнес средата у нас, а директорът на БДФ Красимира Величкова откроява дарителските практики, голяма част от които дойдоха с чуждите инвеститори.

Разказваме и за тяхното влияние за развитието на рекламния пазар в България, за да представим цялостна картина на ефектите за българската икономика и за българското общество, които са оказвали и оказват компаниите с чуждестранна собственост, работещи в и за България.

Неслучайно сме отделили специално място на финансовия сектор – 80% от банките в България са с чуждестранна собственост и трансформацията на този сектор е едно от най-ярките проявления на промяната.

Представяме и гледната точка на чуждия инвеститори за условията за бизнес в България през оценките на трите най-големи камари – Американската търговска камара, Германо-българската икономическа и търговска камара и Френско-българската търговска и индустриална камара.  

В първото издание на „Приносът на чуждия бизнес в България“ ще прочетете и историите на няколко българи, издигнали се на високи позиции в международни корпорации. Техният професионален път показва, че успехът не е запазена марка само за другите.

Можете да намерите „Приносът на чуждия бизнес в България“ в пунктовете на Inmedio в търговските центрове, в големите търговски вериги, повечето от веригите бензиностанции, както и в централните пунктове за разпространение на печатни издания. Приятно четене!
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ