Да изкатериш върха с Ивайло Пенчев, „Уолтопия“

Какво може да прочетете в новия брой на BGlobal

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 28 April 2021 09:10 >
Да изкатериш върха с Ивайло Пенчев, „Уолтопия“
Над 1800 проекта в 75 страни на 6 континента; 10 дъщерни дружества и повече от 13 контролирани компании. За „Уолтопия“, първата българска компания – световен лидер в своята ниша, е писано много. И още повече за нейния създател и главен мениджър Ивайло Пенчев, който не се притеснява да влиза в информационните хроники с публичните си позиции.

Нашата история за „Уолтопия“ и Ивайло Пенчев в новия брой на BGlobal е една

история за страст, отдаденост, целеустреме­ност

и присъщата за зако­ните на успешния бизнес увереност в собствените възможности. Някои разчитат това като арогантност, но може да е вярно само ако се провалиш. Което не важи в тази история.

Глобалната ковид-пандемия удря сериозно „Уолтопия“, както и всеки друг атракционен бизнес. Мениджмънтът отговаря по два начина, за да излезе от кризата: като се разработват нови материали и системи, свързани с основните проекти на компанията; и като влиза в нова ниша – разработване и монтиране на метални конструкции, които нямат нищо общо с катеренето, но за които е натрупан капацитет точно покрай изграждането на катераческите стени.

Алчност, амбиция, „инфантилна“ жажда за власт в комбинация с продуктова съобразителност, енергичност, дисциплина и задълбоченост във всяко нещо – така телеграфно Ивайло Пенчев изброява съставките да си успешен. Признава, че лошият имидж на България в годините, когато компанията се налага, е бил пречка, преодоляна с качеството на продукта и постоянството в поддържането му. Сега най-успешните и взискателни клиенти избират нас, казва без притеснение Пенчев. Известен с острия си език, не съжалява за публичните си мнения, които после е смятал за грешни, но съжалява, ако с думите си е наранил човек. „Ако бих мълчал за нещо, то е за да не нараня човек“, казва днес Ивайло Пенчев.

В разказа за компанията ще прочетете още към кои нови пазари и какви нови продукти развива „Уолтопия“, както и на какви принципи за управление се опира успешен мениджър като Ивайло Пенчев.

Безкомпромисно качество

е в основата на бизнес модела и на утвърдена на българския пазар фирма като „Маджаров“. За създателя й Димитър Маджаров качествената храна е здраве, затова не е изненада, че фирмата му е първата, която предложи на потребителите месни продукти с жива закваска вместо консерванти. Удоволствие и отдаденост на работата е печеливша формула както за Димитър Маджаров, така и за генералния мениджър на „Гранд хотел Милениум София“ Жулиета Серафимова – двамата участници в рубриката ни „Ателие 12 и 5“. В последния брой на BGlobal Серафимова разказва за предизвикателството и радостта от това да помагаш на гостите на един премиум бизнес хотел да сбъдват бизнес целите си. Защото „да, оказва се, че ролята на хотела е от голямо значение за фасилитиране на бизнеса на нашите гости и този факт не бива да се подценява“, казва Жулиета Серафимова.

И в новия брой на списанието не сме подминали дигиталната тематика. Този път фокусът са банковите услуги, а погледът е на главния изпълнителен директор на Пощенска банка Петя Димитрова, нашата номинация в сектор финанси от годишната ни инициатива „Новите лидери“. И разбира се, освен за

иновации в банковите услуги,

с човек от ранга на Петя Димитрова говорим за иновации в мениджмънта. За иновации и за спазването на някои вечни правила, като това, че „разнообразието в екипа – като експертна оценка, като мнения, като характери дори, е залог за силни резултати“.

Резултати като тези, към които се стремят и младите предприемачи като създателят на портала за резервации Arendoo и платформата за управление на имоти Quendoo Горян Върбанов или щастливият собственик на пекарната Toma’s Bakery Тома Боглен, за когото в България е като в Щатите - всичко е възможно и ако не толерирахме като общество корупцията, можеше наистина да сме „Швейцария на Балканите“.

В броя може да прочетете още кое е голямото

предизвикателство за България на старта на Зелената сделка

според декана на Стопанския факултет на СУ “Св.Климент Охридски“ доц. Атанас Георгиев. А управляващият съдружник на „Делойт“ в България Силвия Пенева обяснява как търговските дружества трябва да анализират климатичните рискове и каква информация трябва да оповестяват.

Не пропускайте текста на икономиста Атанас Пеканов от Австрийския институт за икономически изследвания и на журналиста Николай Драганов за неравенствата, които нараняват растежа и общественото развитие и кои са ефективните противодействия.

И още в новия брой на BGlobal:

- Заедно в една лодка към стаден имунитет – защо българите-емигранти във Великобритания предпочитат да останат на Острова въпреки по-строгите ограничения, за да живеят по-сигурно в коронакризата;

- България и Труция могат да станат логистичен център за търговия между Европа и Азия, казва доцентът по международна икономика Мустафа Ягджъ;

- Защо българските бизнес лидери са предпазливи оптимисти за 2021 година – отговорът на Албена Маркова, управляващ съдружник в „ПрайсУотърхаусКупърс България“;

- За технологиите и пазара на труда говорят Ангел Маджаров от Talent Group и Иван Шербанов от ManpowerGroup България.

Всичко това може да прочетете в новия брой на BGlobal. В който ще се срещнете и с още много интересни автори.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ