Peugeot взе дизайна от 508. По-добре имитация на нещо успешно все пак
Стефан Доби, BBC TopGearТова е новото Peugeot 208 и голямата новина е… че има електрическа версия. Напълно електрическа. Със 134 к.с. и 50 кВтч батерия, която осигурява 320 км в реалния свят. И ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 сек. Това я прави най-бързата версия от цялата гама – с бензиновите и дизеловите варианти. Естествено не е толкова бързо за зареждане. От нормален контакт ви трябват над 20 часа за пълно зареждане на батерията, от бързо зарядно 8 часа и само 30 мин за скоростно пълнене на 80% от магистралните станции. Точно колкото за един чай време.
Други новости са възможността да управлявате отоплението в колата от приложение на телефона, което е добре за студените сутрини, също 8-годишна гаранция за батерията или 160 000 км. Батерията е на пода, за да има колата същия багажник като бензиновата и дизеловата. Шасито е с около 30 кг по-леко от колата, която замества. 1,2 и 1,3-литровите мотори са с мощност до 130 к.с., има 8-степенна автоматична кутия като опция, 1,5-литров дизел със 100 к.с., който няма да се продава много във Великобритания. Ако изберете механиката, ще е с правилната кутия, но при автомата имате полуавтономни функции за задръстванията, както и напълно автоматично паркиране в добавка към множеството други системи за сигурност.

Предлага се само с 5 врати и изглежда като абсурдно красивото 508, макар и смаляването на една голяма кола в малка да подлежи на критика. 208 има агресия, която липсваше в досегашната кола. В същото време няма да има версии на Peugeot Sport. Старото 208 GTI by PS бе една от най-хардкор колите напоследък, но няма нищо директно, което да я замени. Новата посока на Peugeot Sport е електричеството. Първо идва с 508 и 355 к.с., така че всяка намеса в 208 би означавала комбинация от бензин и ел. мотор. Напълно електрически хотхеч? Възможно е, според Бруно Фамен, шеф на Peugeot Sport. Имайки предвид колко агресивно бе 208 GTI (а 308 GTI все още е), електричеството може само да успокои колата? „Може би колите ни ще бъдат малко по-меки, каза ни той. – Компромисът в спорта трябва да се промени. Като цяло не можем да кажем в момента, че няма да направим изцяло спортна версия на 208, но няма да е екстремно като старото 205 GTI, това няма да е достъпно сега.“
Текстът е публикуван в брой 20 /2019 г. на списание "Икономист" от 24 май, който може да закупите в разпространителската мрежа в страната.
Вижте какво още може да прочетете в броя