Кенчетата Coca-Cola, бутилките Budweiser и опаковките от Oreo са лесно разпознаваеми заради отличителните им опаковки и лога, които им помагат да станат марки за милиарди долари.
Но тяхната стойност може да бъде сериозно понижена, ако компаниите за храни и напитки са принудени да въведат стандартни опаковки за алкохол, захарни напитки и снаксове, което вече е в сила за цигарите в някои държави.
$186,7 млрд. биха могли да бъдат изтрити от съвкупната стойност на брандове като PepsiCo, Mondelez и AB InBev, ако им бъде възпрепятствано да използват лога и познати цветове на марката и изображения.
Маркетинговата компания Brand Finance e анализирала 907 марки от осем големи компании за храни и напитки, включително PepsiCo, Nestle, Heineken и Danone, за своя доклад Plain Packaging 2017, публикуван в четвъртък.
Според проучванeто Coca-Cola може да загуби $47,3 млрд. от стойността на своите марки, ако е принудена да пусне захарни напитки като Coke и Powerade в обикновени бутилки, а конкурентният PepsiCo може да загуби $43 млрд.
Изпълнителният директор на Brand Finance Дейвид Хейдж заяви, че загубите ще бъдат значителни.
"Прилагането на стандартни опаковки в сектора на храните и напитките ще направи някои от най-емблематичните марки в света неразпознаваеми, ще промени завинаги вида на кухненските шкафове и рафтовете на супермаркетите и ще доведе до астрономически загуби за холдинговите компании", каза той в изявление по имейл.
Цигарите трябва да се продават в необозначени опаковки в Обединеното кралство от май 2016 г. като Австралия, Франция и Ирландия въвеждат сходни правила. Кутиите трябва да включват и графични изображения за това как тютюнопушенето вреди на здравето.
Призивите за прилагане на подобни разпоредби в рамките на хранителната и питейната индустрия са направени от организации катоs The Tobacco Atlas (асоциация между Американското дружество за борба с рака и фондация World Lung Foundation) и Public Health England, докато група учени взе престижна невропсихологична награда през март за тяхната работа, която разкри как атрактивната опаковка на висококалоричните храни насърчава хората да ги купуват.
"Ние не трябва да рекламираме, разпространяваме или насърчаваме ненужното приемане на калории", казва Волфрам Шулц, професор по неврология в университета в Кеймбридж пред The Guardian.
Големите компании за храни и напитки търсят начини за намаляване на съдържанието на захар, сол и мазнини в продуктите си, като Coca-Cola ще тества подсладени напитки през следващата година, а PepsiCo ще намали броя на калориите и солта в своите продукти до 2025 г.
Brand Finance изчислява стойността на бранда на компания, като разглежда редица фактори, включително разходите за лицензиране на марка, и "индекс на сила на марката", който включва мерки като запознаване с марката на потребителите, както и неговия марж на печалба.
Обикновена опаковка: Колко могат да загубят брандовете, ако се въведат унифицирани опаковки
Coca-Cola - $47,3 милиарда
AB InBev - $43,3 милиарда
PepsiCo - $43 милиарда
Nestle - $24,3 милиарда
Heineken - $12,2 милиарда
Pernod Ricard - $10 милиарда
Mondelez International - $6,2 милиарда
Данон - 299 млн. Долара
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.