Покупката на дрехи не е на мода във Великобритания и основната причина не е онлайн търговията, пише в. "Файненшъл таймс". Заради спада на търговията печалбите на най-големите търговци са се понижили средно с 4,5% в пет от последните 6 месеца, показва статистиката.
Потребителите пренасочват разходите си от дрехите към други сегменти по начин, който досега не е виждат, казва Джеф Радъл, анализатор от банката Morgan Stanley. Фактът, че обемите на продажбите падат за първи път от 20 години насам е показателен, добавя той.
Мистерията е пълна, особено на фона на това, че като цяло потребителските разходи не са намалели. Много магазини посочват като причина приятното време, но според анализатори се наблюдава промяна на потребителското доверие, като хората предпочитат да харчат повече за храна и пътуване.
Също така изглежда, че потребителите обръщат гръб на "бързата" мода.
Като резултат най-големите вериги страдат. Marks and Spencer, най-големият търговец на облекло с пазарен дял от 10%, съкращава работни места, след като през последното тримесечие съобщи за най-големия си спад от повече от десетилетие. French Connection не е съобщавала за счетоводна печалба от 2012 г.
John Lewis декларира спад на печалбата за полугодието със 75%, а изпълнителният директор на Next Лорд Улфсън, по-рано през годината прогнозира, че 2016 г. ще е като "ходене по спускащ се надолу ескалатор".
Дискаунтърът Primark, чиито магазини са сред най-посещаваните по търговските улици, миналата седмица съобщи за първи спад на продажбите във вече разработените си магазини от 16 години насам. Веригата смята, че това се дължи на по-топлото от обичайното лято, както и по-хладната пролет.
Глен Тук, анализатор от Kantar Worldpanel, която следи покупките на дрехи на представителен панел от 15 000 британци казва, че потребителите смятат, че времето става по-трудно прогнозируемо, което означава, че те чакат за сериозно зимно застудяване или силни горещини през лятото, за да купят новите дрехи за сезона.
Преди 10 години щяхте вече да сте купили зимните дрехи. Но днес никой не излиза от магазина с ново палто, казва той в слънчевия септемврийски следобед.
Но според Радъл, който изследва от години температурите и дъждовете във Великобритания, с изключение на топлия миналогодишен декември, във времето не е имало необичайни прояви.
Той посочва, че и други страни, като Франция и САЩ, изпитват подобно забавяне на продажбите на дрехи, макар и не толкова изявени, като във Великобритания.
Така че времето не е основният проблем. Има и други причини. Ето и някои от тях:
• Изправени пред непредвидимо време, потребителите купуват дрехи за следващия сезон само когато температурите го изискват.
• Потребителите изчакват намаления до последно, преди да купят.
• Според търговците през последните 10 години няма такава сериозна модна тенденция, която да ви накара да смените гардероба си.
• Милениалите - хората, родени през 80-те години на миналия век и началото на този, спестяват парите си по-скоро за ресторанти и пътувания, отколкото за модни дрехи.
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.