Колата на изпълнителната власт

Коя да бъде обаче, Audi или BMW?

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 24 February 2019 13:56 >
Колата на изпълнителната власт
По-остро изглеждащото Audi изглежда готово за бизнес, но не е комфортно и забавно като най-добрия в класа 520d е добър по всички показатели. Чудесен за каране, комфортен. Жалко, че изглежда така… тромав
Много малко конкуренти са толкова близки един до друг като BMW Серия 5 и Audi A6. Баварците се продават от известно време, което означава, че Audi има предимство, имайки възможност да постави всичко на микроскоп, след което да стреля. Поне когато е сигурен, че колата им, ако не по-добра, то поне е толкова добра, колкото еквивалента на Мюнхен. Значи А6 по презумпция трябва да е добро. Но не е. Нека обясним…


Новото Audi A6 споделя платформата на A8 и A7. Това го прави със 7 мм по-голямо от колата, която заменя, с 12 мм по-широко и с 2 мм по-високо. И има много от дизайна на колите между А4 и А8, защо не? Чудесно е. Особено във вариант S Line, което добавя щипка агресия към автомобила ви, който иначе бихте могли да критикувате, че е скучен. Определено отвън е по-добре изглеждащ от Серия 5. Което е странно. Дори с M Sport с агресивни брони и яки джанти.

Audi обаче твърди, че новото A6 е най-доброто до момента като управление, което ни смущава. A4 тръгна шумно срещу BMW и Jag, като стана по-тихо, комфортно и рафинирано, жертвайки драмата. Резултатът вероятно е най-доброто А4 в историята. Искаше ни се А6 да е същото, но не е по-комфортно или по-забавно като Серия 5. Окачването S Line е прекалено твърдо, управлението странно, шасито безучастно. Може да поръчате завиващи четири колела и адаптивни амортисьори, за да подобрите нещата. Но тестовата ни кола ги нямаше.

Относно двигателите, 2,0-литровите 4-цилиндрови дизели са по презумпция нерафинирани, а тези двата са добри доколкото е възможно. Имат автоматици, 7-степенна с двоен съединител за Audi и по-конвенционална 8-степенна за BMW, която вади най-доброто от малкия диапазон за действие на мощността. Отново BMW изпъква тук, кутията е по-мека и по-решителна от тази на Audi, която има немного приятна дупка, особено когато се опитвате да се изнесете от ускоряваща лента на магистрала или кръгово движение.

Поне и двете коли се усещат добре направени. Интериорите им са същите като на големите модели – Серия 7 и A8. Когато погледнете по-отблизо, ще видите съкращаване на разходите (повече пластмаса, по-малко метал и кожа). Багажното пространство и вътрешният обем са идентични, на задните седалки има предостатъчно място.

Там, където се различават, е оперативната концепция. Audi заменя бутоните с два сензорни екрана. По-горният има навигация, медия, телефон и т.н., по-малкият е за климатика. Може да имат умни и логични менюта, но са доста трудни за управление, докато карате. Добре, че по-важните функции са изнесени във виртуалния кокпит на таблото, който вече се управлява от бутоните на волана. В същото време централният дисплей на Серия 5 стои горе на таблото и може да се управлява с пръсти или роторния бутон. За климатика има бутони. iDrive доста бе рафинирано през годините. Има и дигитални уреди, които просто са реплика на аналоговите стрелки. Така че, когато говорим за интериор и практичност, работата е много близка между двете коли. Не така стои управлението. Въпреки най-доброто от Audi, прекалено твърдото и незаинтересовано шаси на A6 не е толкова забавно и комфортно като това на Серия 5. Така че това трябва да вземете. Или защо не Volvo S90. И


Тъмната звезда

Победоносният марш на SUV автомобилите убива традиционните седани. Но това ново Volvo S60 предлага модерна концепция за това какво трябва да е един автомобил с 4 врати. Не само защото в гамата няма дизелови мотори, а само бензин или хибрид. Може да е малко сложна, но всеки S60 има 2,0-литров 4-цилиндров турбо мотор като основа. За около £30 000 взимате T4 със 193 к.с., топверсията е T8 плъг-ин хибрид с 406 к.с. във варианта Polestar Engineered. Това е връзката между стандартните коли и спортното подразделение Polestar. И това е най-силната форма, в която може да вземете S60. Има амортисьори Öhlins и спирачки Brembo, традиционно най-вкусните съставки за спортен седан. Но когато имате 2 тона хибрид с регенерация, двете са малко излишни. T8 има правилната динамика, когато е напълно зареден, а електрическият мотор на задната ос прави колата AWD, когато ползвате двата типа задвижване. Много искаме Volvo да предложи това окачване и спирачки в по-леките S60, които не се усещат по-бавни от хибридните си еквиваленти. И по-остри, имайки предвид, че са подложени на по-малко закони на физиката, когато се опитвате да ги спрете.
Volvo S60 T8 Polestar Engineered показва, че все още има живот в седаните

Това е модерно Volvo. Интериорът и екстериорът са изчистени и в час с века. Има огромен екран, който може да побере всяко едно приложение, което си струва да се прилага. Седалките са комфортни като Rolls-Royce, всички елементи на автономното шофиране вече са налице от камери и радари. За момента осигуряват само автономен круиз-контрол, който завива волана, ускорява и спира вместо вас.

Накратко Серия 3, Giulia и XE са все още по-яки за каране, но S60 има по-як вид, по-умна технология и повече място отзад. Комфортно място, на което да бъдете. Определено достатъчно, за да съществува и да не си вземете неизменно SUV. И


Sn

Присъда: Изглежда чудесно, движи се добре. Топспецификацията T8 е вероятно твърде комплексна
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ