За девета поредна година Хонда се доказва, като най-надеждния автомобил, докато луксозни и престижни марки чезнат в края на класацията.
Съществуват много коли мечти, но Порше и Бентли могат да причинят на шофьора много повече главоболия, отколкото коя да е друга кола, сочи ново проучване. Двете престижни марки струват куп пари, но се оказват на дъното в годишната ранглиста по индекс на надеждност на автомобилите. В другия край на класацията, обхващаща 37 марки, Хонда заема първо място за девета поредна година. Като цяло челните места са заети от японски и южнокорейски производители. В ранглистата, изготвена от британското автомобилно списание What Car? и застрахователното дружество Warranty Direct се разглеждат по-скоро употребявани, отколкото нови автомобили със Сузуки и Тойота на второ и трето място. Шевролет, Форд, Шкода, Пежо и Фиат също се пребориха за първите 10 места.
Honda Jazz
От What Car? заявиха: „Луксозните и престижни марки Бентли и Порше са колите, за които е най-вероятно да се счупят. Редакторът Джим Холдър отбеляза, че успехът на Хонда се дължи главно на редките случаи на повреди. А пък когато има нужда от ремонт, то той излиза сравнително евтин. „Надеждността винаги е била един от основните критерии за купувачите на употребявани коли, така че производителите, които постоянно демонстрират издържливост винаги ще се радват на клиентски интерес“, коментира редакторът.
Класацията е на базата на 50 000 застраховки на автомобили на 3 и 8 години, като взема предвид честотата на неизправност на превозното средство, възраст, километраж и цената на ремонта. Най-добри се оказва моделът на Хонда Jazz и Митсубиши Лансър, като и двете коли имат сравнително евтин ремонт. Най-малко надеждно е Ауди RS6, което има и най-скъп ремонт, средно 1 003 паунда.
Mitsubishi Lancer
Най-честите оплаквания, обхващащи всички автомобили са от електрониката, на което се дължат 22% от посещенията в сервиза. Неизправности по оста и окачването също са чести, обхващащи близък процент автомобили. А сред най-малко проблемните автомобилни части се оказва климатроника, на който се дължат само 3% от посещенията в сервиз.
Луксозните марки се оказват на дъното, защото са по-уязвими на повреди, а и защото ремонтът би изискал скъпи части, които понякога са дори трудни за намиране.
Средната сметка за ремонт на Хонда е 335,87 паунда, докато тази за Бентли е 678,50 паунда, а за Порше е 784,71 паунда.
От Бентли се защитиха, заявявайки, че проучването не отразява правилно експлоатацията на автомобилите, защото покрива едва 4% от Бентли-тата по британските пътища. Освен това проучването било насочено срещу луксозните марки. Говорител на компанията също така заяви: „Класацията не включва други луксозни марки от висок клас, които да служат за база за сравнение. Поради висококачествените материали и чаркове използвани в създаването на нашите автомобили, цената на притежание и поддръжка на Бентли никога няма да бъде пряко сравнима с другите коли в тази ранглиста.“
От Порше също разкритикуваха проучването, като казаха, че се базира на едва 2% от колите по пътищата. Говорител на луксозната марка заяви, че моделите им са на първо място в индустриални проучвания за дизайн и параметри.
Цялата и подробна статистика може да прегледате тук.
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.