Nvidia, основния производител на графични технологии за персонални компютри ще излязат на конзолния пазар това лято със своята система, базирана на Android, носеща името Shield.
Устройството ще бъде в състояние да стриймва филми и телевизионни програми, както и да се използва за игри. Nvidia твърди, че Shield, която се разработва от 5 години, ще бъде първото устройство, което може да стриймва видео с резолюция 4k – функция, която нито Xbox One нито PlayStation 4 предлагат.
Shield се обвързва с Google профила на своя потребител, свързва се с магазина за прилоцения и ще предлага видео игри и филми въз основа на историята на сърфирането в интернет на потребителя.
Системата, която бе представена на пресконференция в Сан Франциско във вторник, ще се появи в Америка през месец май за 199 долара. Конзолата ще се предлага на европейския пазар по-късно през годината. Тя използва мощния процесор на Nvidia - Tegra X1, който има 256-ядрен GPU и 64 битов CPU. Това, според Джен-Сун Хуанг, президент и главен изпълнителен директор на Nvidia, осигурява около два пъти повече изчислителна мощ в сравнение с Xbox 360 при това използвайки само една осма от електроенергията от която конзолата на Microsoft се нуждае.
Конзолата на Nvidia няма дисково устройство и игрите ще бъдат на разположение за сваляне на устройството (макар и първоначалния модел да има само 20 гигабайта за съхранение на данни, при което потребителите ще се нуждаят от външен твърд диск). Компанията също така се надява да предложи ключ за сваляне на игри от платформата за компютри Steam за всяка игра, закупена от тяхната услуга за да може потребителите да не бъдат обвързани да играят игрите единствено на Shield.
Най-интересния аспект на системата е способността ѝ да стриймва видео игри с висока разделителна способност по аналогичен начин като Netflix. Услугата за стрийминг GRID е захранвана от GeForce GTX суперкомпютри в облак, които според Хуанг „са два пъти по-мощни от най-мощните игрови конзоли в света днес”.
Фирмата е разработвала конзолата в продължение на няколко години за да се създаде технология без забавяне. Ще има два абонаментни пакета на разположение. Един позволява на геймърите да стриймват в резолюция 720p с максимална скорост 30 кадъра в секунда, а втората опция обещава 1080p и 60 кадъра в секунда за всички заглавия които поддържат тази възможност.
Докато Sony купи Gaikai, друга услуга за съхранение на игри в облак през 2012 г. за 380 милиона долара, Хуанг твърди, че Nvidia е единствената компания в света с капацитет да разрешава значимите проблеми, свързани със забавянето свързано с този вид услуга.
„Знаехме, че ако ние не направим това, то никога няма да се случи”, каза той. „Така че през последните няколко години се отдадохме на разрешаването на проблема със забавянето на стрийминга в нашата компания. Всеки отдел на Nvidia работи върху намаляването на милисекундите между момента, в който играчите докоснат бутона и момента в който се регистрира командата в отдалечения суперкомпютър и най накрая се изобрази на екрана.”
Хуанг обясни, че мидълуера трябвало да бъде преустроен, за да се намали забавянето. „Чиповете и софтуера от двете страни на уравнението трябваше да бъдат измислени и оптимизирани на всеки етап”, сподели той. „Сега времето от момента в който аз щракна върху бутона до момента в който командата се появи на екрана е по-малко от 115 милисекунди, приблизително половината от времето на едно мигване на човешкото око.”
В презентацията зад кулиси, компанията предложи практическо демо на бойната игра Ultra Street Fighter IV стриймвана от сървъри, като забавянето беше незабележимо.
„Игрите със шофиране и бойните игри са нещо като бял кит що се отнася за стрийминг услуги, тъй като и най-малкото забавяне може да съсипе преживяването на играча”, заяви говорител на компанията.
При своето стартиране GRID ще предлага 50 заглавия, сред които Crysis 3, Batman: Arkham Origins, GRID 2, Metro: Last Light Redux и The Talos Principle, като още заглавия ще бъдат добавяни всяка седмица.
Въпреки че няма планове за развитие на продукти в самата компания (всички игри идващи на системата вече са се появили на PC и други конзоли) разработчиците ще поддържат хардуера. ID Software портнаха Doom 3: BFG специално за GRID, докато Capcom ще публикуват обновена версия на Resident Evil 5.
Малка е вероятността тези позастарели заглавия да причинят голямо вълнение сред хардкор геймърите, но Nvidia вярва, че хардуерът ще даде възможност за по-голям историчски архив с игри да бъде на разположение. Освен това компанията твърди, че пренасянето на заглавията върху Shield ще бъде лесно за независимите разработчици.
Въпреки това, без разработването на нови заглавия, индустрията вече предполага че ще бъде трудно на Shield да създаде творческа идентичност на пазара. Като устройство, което прави най-новите заглавия налични през услуга за стрийминг, която като характеристики съперничи с настоящите машини на Sony и Microsoft на част от цената им, тя има реална възможност да стане лидер на пазара.
Но конзолния пазар е пренаселен, оспорван не само от производителите на игрални конзоли, но и доставчици на сателитна и кабелна телевизия, както и други технологични гиганти. Google имат предстояща Android TV платформа, която ще се вгражда в телевизори и кутии, направени от Sony и Asus, докато Apple и Amazon имат собствени конзоли за стрийминг на телевизия, които вече са на пазара.
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.