Помните ли DeLorean от втората част на „Завръщане в бъдещето”, където действието се развива през 2015 година? Колата беше снабдена с „домашен ядрен реактор”, който е в състояние да преработва всякакви битови отпадъци и да генерира необходимото количество енергия. Плюс това можеше да лети. И да се движи във времето. Руското издание „Мотор” ни разказва за моделите, което наистина ще видим през 2015 година.
Всъщност някои автомобили вече са способни да се движат във въздуха, а някои компании вече приключват разработването на суперкола с двигател, проектиран на базата на най-новите изследвания в сферата на квантовата химия. Но тази година все пак отново ще видим основно коли, които се движат по земята и използват обичайните източници на енергия. Това обаче не ги прави по-малко интересни.
Cadillac CT6
Новият модел на „Кадилак”, който ще бъде представен тази пролет в Ню Йорк, ще стане „най-технологичният автомобил в света”. Седанът CT6 ще бъде снабден със система за полуавтоматично управление Super Cruise, която поема функциите управление и ускоряване на колата. Друга иновация е „умното” огледало с вграден TFT дисплей, където ще излиза заснетото от камерата за задно виждане с хидрофобно покритие. Тази технология позволява премахването на „мъртвите зони”, с което подобрява видимостта с 300%.
Cadillac CT6 ще се предлага с нов осемцилиндров двигател и хибридна установка, както и с четири- и шестцилиндров двигател. Голям Кадилак с V8 – какво повече можеш да искаш?
BMW 7-Series
Седанът на BMW, който ще се опита да настигне невероятно успешния Mercedes-Benz S-Class, ще бъде представен есента във Франкфурт. В гамата от двигатели BMW 7-Series от ново поколения ще бъде включен компактен четирицилиндров двигател, въпреки че преди няколко години беше трудно да си представим „седмица” с „четворка” под предния капак. Двулитровият агрегат с максимална мощност 260 к.с. обаче ще бъде достатъчен, за да задвижва големия седан.
Концепцията на BMW Vision Future Luxury
Между другото топ версията на „седмицата” отново ще се предлага с 600 к.с. и двигател V12, от който немците по-рано искаха да се откажат.
Благодарение на използването на леки материали моделът ще загуби около 170 кг. Но най-големите промени ще бъдат в купето, което, според създателите, „ще изпревари днешните модели с няколко години”. От BMW вече намекнаха за нова версия на мултимедийния комплекс iDrive с отделен екран за пътника на предната седалка, Wi-Fi, безжично зареждане за телефон и аудиосистема Bowers & Wilkins.
Много от стилистическите и техническите решения ще бъдат заети от концепцията Vision Future Luxury, представена в Пекин през пролетта на 2014 година, но, според шпионските снимки, дизайнът на новия модел ще бъде доста консервативен.
Cеданът Alfa Romeo (приемник на 159, или Giulia)
Приемникът на Alfa Romeo 159 ще бъде представен в края на юни, което ще съвпадне с 105-ия рожден ден на италианската марка. Освен това седанът ще означава ново начало за Alfa Romeo, които планират да представят десет нови модела до 2018 година. За целта алиансът Fiat Chrysler Automobiles (FCA) предвижда до пет милиарда долара.
Предполагаемият външен вид на новия седан Alfa Romeo
Конкурентът на „тройката” на BMW ще бъде базиран върху ново модулно шаси, проектирано в симбиоза със специалистите от Maserati, което е подходящо както за модели със задно, така и за модели с предно предаване. О, да, Alfa Romeo ще се откаже от предното предаване – през 2015 година хечбеците MiTo и Guilietta вече няма да се произвеждат.
Може би именно това е причината, поради която ръководството на компанията е решило да се откаже от името Giulia. Така моделът няма да се асоциира с оставащата в минало „Жулиета” с предно предаване.
Сред новите двигатели е 2,9 литрова „шестица” с две турбини с мощност 480 к.с. Тя е разработена на базата на трилитровия двигател V6, с който са снабдени седаните Maserati Quattroporte и Ghibli.
Maserati Levante
Купето на седана Ghibli на Maserati е било използвано за първия сериен кросоувър, чийто тестове започнаха през лятото на 2014 година. До този момент за външния вид на модела можеше да се съди само прототипа Kubang, представен през 2011 година. SUV-a Levante трябваше да излезе на пазара през 2014 година, но италианците го отложиха за 2015.
Концепцията Kubang
Конкурентът на Porsche Cayenne ще получи широка гама бензинови и дизелови двигатели, като основната ще бъде „осмица” с 500 к.с. Двигателите ще са свързани с осемстепенната автоматична скоростна кутия ZF.
През 2018 година италианската марка планира да повиши продажбите си до 75 000 автомобила годишно, като основната част от тях ще се пада на Леванте.
Bentley Bentayga
Първият в дългата си история SUV ще пусне и компанията Bentley. Британците вече почти са приключили с тестовете на модела, който се очаква да бъде разсекретен към края на година. За външния вид на колата можем да съдим само по няколкото тийзъра, но и те са достатучни, за да разберем, че колата няма да има нищо общо с доста спортната концепция от 2012 година - EXP 9 F. Голямо браво за ръководството на британската компания.
Топ версията на новото "Бентли" ще бъде снабдена с дванадесетцилиндров двигател с две турбини. Представителите на компанията твърдят, че колата ще развива скорост от 320 км/ч, което ще направи модела най-бързия сред автомобилите от висок клас от типа SUV.
Името Bentayga, което вече е официално потвърдено, произлиза от наименованието на необикновено скално образувание на един от островите на Канарския архипелаг.
Tesla Model X
Както и в случая на “Леванте”, компанията Tesla Motors вече няколко пъти отложи премиерата на серийния SUV Model X. Собственикът на компанията Елън Маск твърди, че всички недостатъци на предсерийните автомобили ще бъдат отстранени до 2015 година, а забавянето е свързано единствено с желанието на производителя да направи електрокара толкова съвършен, че да няма съмнение, че „колата наистина предизвиква възхищение у клиентите”.
Прототип на Tesla Model X
А тя наистина ще бъде възхитителна. Кросоувърът ще има необикновени задни врати, които компанията нарича „крила на сокол”. Очаква се те да станат по-практични от познатите „крила на чайка” благодарение на това, че повече се вдигат нагоре, отколкото се отварят настрани. Този „размах” ще позволи паркиране в ограничено пространство.
Новият модел ще бъде с мощност 700 к.с. и задвижването на седана Model S P85D, което се състои от два електрически двигателя, свързани с предната и със задната ос и захранвани с комплект литиевойонни батерии с капацитет 85 kWh.
Honda Civic Type-R
Със сигурност един от най-очакваните хетчбеци на 2015 година. През последните шест години японците тестват колата, която ще се бори за титлата най-бързия сериен автомобил с предно предаване на легендарната писта "Нюрбургринг". В момента сред серийните модели тази титла принадлежи на Renault Megane RS 275 R, който премина през „Зеления ад” за 7 минути 54 секунди.
Предвестникът на Honda Civic Type R
Новият Civic получава двулитров турбо двигател с мощност над 280 к.с. и шестстепенна механична скоростна кутия. Моделът ще бъде снабден и с адаптивно окачване, променящо твърдостта на амортисьорите в зависимост от условията и специален режим за управление на електрониката +R. Натискането на копчето оптимизира реакцията на двигателя при натискането на педала на газта, настройките на окачването и характеристиките на кормилното управление.
Все още няма данни за динамичните показатели, но японците обещават, че новият подобрен Civic ще надмине всички спортни R-модели на марката, включително Integra, Accord и дори NSX.
Ferrari 458 с турбо двигател
Обновеното купе на 458 Italia ще стане първият потребителски модел, представен с новия статус на „Ферари” – без великия Лука Ди Монтедземоло на президентския пост в компанията.
Освен това за италианската компания моделът ще стане вторият по ред автомобил, снабден с атмосферен двигател. След 4,5 литровия двигател с мощност 570 к.с. идва турбо двигателят V8 с обем 3.8 литра и мощност 680 к.с.
Освен новия двигател, купето ще получи и новото име M458-T, както и няколко промени във външния си вид. Дизайнерът на „Ферари” Флавио Манцони намекна за нова броня, диодна светлинна техника, както и нова аеродинамична броня.
Porsche 911 GT3 RS
Първите слухове, появили се около най-екстремния вариант на Porsche 911 от ново поколение, гласяха, че това купе също може да бъде лишено от атмосферен двигател. Суперкарът 911 GT3 RS трябваше да бъде снабден с атмосферния 3,8-литровия шестцилиндров двигател на обикновената версия на GT3 и да генерира 50 к.с., но последните новини опровергават тези данни.
Новото Porsche 911 GT3 RS по време на тестове
Новото GT3 RS ще бъде снабдено с абсолютно нов атмосферен двигател, който в последствие ще бъде използван и за други модели на немската марка. Информация за харектеристиките му обаче все още няма.
Освен двигателя, Porsche 911 GT3 RS ще се отличава и със съществено подобрена аеродинамичност и модернизирано управление. Немците разчитат, че това ще помогне за значителното подобряване на времето за преминаване през Северната отсечка на пистата Нюрбургринг. Обикновеното купе на GT3 го прави за по-малко от 7 минути 30 секунди.
Новото поколение на Audi R8
Суперколата Audi R8 от следващо поколение ще запази атмосферните двигатели, въпреки че по-рано се предполагаше, че за обновената версия ще бъде избран турбиран или дори дизелов двигател.
Ръководството на компанията в Инголщат разглеждаше възможността за използване на четирилитровия атмосферен агрегат на хечбека RS7 с мощност над 560 к.с. Но особеностите на централно разположения двигател на суперкара не са позволили на инженерите да измислят подходящ вариант на система на охлаждане на двигателя с две турбини, затова идеята е била отхвърлена.
Очаква се, че в качеството на базов двигател немците ще използват модифицирания 4,2-литров атмосферен агрегат V8, чийто капацитет увеличен от 430 до 450 к.с. А топ вариантът на R8 ще получи изцяло модернизиран 5,2-литровия двигател V10, който беше представен от Lamborghini Huracan.
Освен това новата R8 ще има хибридна и електрическа модификация, която ще позволи на компанията да съответства на постепенно ожесточаващите се изисквания за количеството на отделен СО2. Както отбеляза шефът на отдела за изследвания и нови разработки на „Ауди” Улрих Хакенберг, суперколата има нужда от тези модификации „за да оцелее”.
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.