Най-новото мобилно устройство на Amazon.com Inc, смартфон с 3D екран, е най-новият опит на компанията да упражни своето влияние върху начина, по който потребителите пазаруват онлайн.
Главния изпълнителен директор Джеф Безос ще направи мистериозен анонс близо до кампуса на фирмата в Сиатъл. Наблюдатели от бранша предричат, че това ще е разкриването на проект разработван с години.
Не е ясно дали 3D дисплея, за който се носят слухове, ще е достатъчен за да помогне на новия претендент да се открои от широката конкуренция доминирана от Айфон на Епъл и Галакси устройствата на Самсунг. Три четвърти от американските потребители вече притежават смартфон, според онлайн статистика на comScore.
Но представянето на този нов телефон, отразява как смартфоните и таблетите бързо се превръщат в новия начин, по който потребителите разглеждат и купуват продукти онлайн. Търговията с мобилни устройства е нараснала почти два пъти от скоростта на нарастване на онлайн търговията през първото тримесечие, според comScore.
Анализатори смятат, че Amazon има повече възможности извън Съединените щати. Само 30 на сто от 5,2 милиарда телефони на пазара са смартфони, информира анализаторът Виктор Антъни от Topeka Capital Markets.
Два източника заявиха, че устройството съдържа 3D функции, които могат да бъдат виждани с просто око, без специални очила. Анализаторите очакват програмата за членство Prime на Amazon, която предлага функции, като например стрийминг на филми и двудневна доставка, да бъдат свързани към телефона.
Телефонът ще представлява още една нова област за Amazon, който започна с продажбата на книги, като оттогава разшири своята дейност в продажбата на всичко от оригинални телевизионни предавания до доставка на хранителни стоки. Това също може да стимулира приемането на платформата на Amazon за плащания.
Във вторник Уолстрийт джърнъл съобщи, че AT&T ще е единственият оператор, който предоставя телефонът, както беше и с Айфон в продължение на години. Същата бе и ситуацията с не особено успешният Фейсбук телефон на HTC, който в един момент бе намален до 99 цента.
Телефонът ще е третото устройство, което Amazon въвежда тази година, след FireTV стрийминг устройството и Dash за поръчка на хранителни стоки. През последните години, компанията се съсредоточи върху хардуер, като продава устройствата, с надеждата да стимулират покупките от сайта на Amazon.
Фирмата използва устройствата и за да изпробва най-новите пазари. Тази година Amazon започна да продава Kindle онлайн в Бразилия след години на продажба на устройството в магазините. Този ход дава на Amazon шанс да заобиколи някои логистични проблеми в страната.
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.