Колко важно е заглавието на имейла

Девет начина да напишете тема на писмо, която трудно може да се игнорира

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 15 December 2018 12:15 >
Колко важно е заглавието на имейла
Една скучна тема на имейл може да означава, че той никога няма да бъде прочетен. Сигурно вече знаете, че не бива да пишете заглавията само с главни букви, защото изглеждат като спам, но как да ги оформяте?

Business Insider потърси мнения на експерти по темата, за да формулира основните компоненти, които трябва да има всяка тема на електронно писмо – независимо дали го изпращате до колега, или до контрагент.

Глагол
Пример: Да пием кафе в понеделник?
Ако получавате молба от потенциален клиент за обяд, вероятно ще сте по-заинтересовани от "Да вземем тайландската храна", отколкото от "Искане за работен обяд". Започнете с глагол, а не със скучно обобщение на молбата си. "Темите, които започват с глаголи за действие, са много по-примамливи", смятат от маркетинговата платформа HubSpot.

Тагове
Пример: [Спешно] Таблиците с прогнозите за януари
Дмитрий Леонов, съосновател на помощния инструмент за електронна поща SaneBox, предлага да се добавят тагове като [Времето е важно], [Спешно] или [На твоето внимание] в началото на темата, така че получателят да знае точно какво съдържа съобщението и колко спешно е да се отговори. Но не трябва да маркирате всички имейли така особено ако не познавате човека, на когото изпращате съобщението. А 13-ият "спешен" имейл за седмицата, ще бъде игнориран.

NNTO или EOM
Пример: Срещата е насрочена за 15 ч. в понеделник [NNTO]
NNTO означава „няма нужда да бъде отваряно" (no need to open), а EOM значи "край на съобщението“ (end of message). Ако трябва да изпратите кратък ъпдейт на вашия екип или контрагент, Леонов съветва да се ползва подобен таг. Просто напишете най-важното в темата и дори може да не пишете нищо друго вътре в писмото. Все пак, ако не трябва да бъде отваряно, не може да бъде игнорирано.

Числа
Пример: 6 важни неща за първото тримесечие
Има причина, поради която списания, вестници и онлайн издания обичат да публикуват списъци (като този!). Човешкият мозък обикновено запаметява и научава информацията, като я категоризира по списъци. А темата на електронната поща, основана на списък, установява от самото начало какво може да очаква читателят.

Обща история
Пример: Състудент от СУ има молба
Хората са по-склонни да ви помогнат, ако сте от един и същи град, учили сте в един университет или имате друга обща история. Като бонус това, че знаете тяхната история, показва, че сте положили усилия да ги изследвате, а не изпращате съобщението от нищото.

Комплимент за работата
Пример: Лекцията ви на конференцията бе много интересна
Тази тактика е особено ефективна, ако изпращате неочакван имейл на някого. Независимо дали става дума за статия, публикация в блог на конкретен човек, или нещо за компанията, в която работи, ако можете да направите автентична връзка, вашият имейл ще бъде прочетен.

Малко име
Пример: Ана – да обядваме скоро?
Както Дейл Карнеги е казал: "Няма нищо по-сладко от звука на собственото ти име". Вероятно знаете, че казвайки името на човек, докато говорите с него, е добър начин да го накарате да ви харесва повече. Не е изненадващо, че използването на първото име на човек в имейл увеличава вероятността за отваряне на съобщението, смятат от HubSpot.

Дата
Пример: Обратна връзка до 14.12.
Отбелязването на краен срок или дата в темата е добър начин да насърчите получателя на имейла незабавно да го отвори, вместо да го игнорира за няколко дни. "Включете стимул или друг нежен натиск, за да ги накарате да отговорят", каза Леонов.

Текстът е публикуван в брой 50/2018 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ