Стартира четиримесечният хакатон World Computer Hacker League 2025 (WCHL25), съобщиха неговите организатори Фондация DFINITY и ICP HUBS Network. Софтуерният маратон отправя предизвикателство към разработчици от цял свят да създадат готови за реална употреба приложения, базирани на технологията Internet Computer. Състезанието ще се проведе в периода юли – октомври и вече приема
регистрации. То ще гарантира на участниците достъп до всички необходими ресурси и стимули, които да ускорят развитието на проектите им и да им помогнат да осъществят идеите си на практика.
Internet Computer (ICP), основен двигател за чиено развитие е базираната в Швейцария Фондация DFINITY, представлява напълно децентрализирана web3 облачна платформа, която дава възможност на разработчици да внедряват код директно върху блокчейна – без нужда от сървъри или централизирана инфраструктура. Този бърз, икономически ефективен и мащабируем протокол променя из основи подхода към децентрализираните уеб платформи.
Всички участници ще получат седмична менторска подкрепа, както и обратна връзка от технически експерти и опитни разработчици, гарантирайки дългосрочното развитие на проектите им. Осигурена е и цялостна технологична помощ чрез уъркшопи, отворени консултации и задълбочено навлизане в технологичния стек на Internet Computer. Разработчиците ще се възползват и от достъпа до утвърдена глобална мрежа от експерти, както и от възможности да представят проектите си пред водещи инвеститори и бизнес ангели в сферата на Web3.
За разлика от традиционните хакатони, състезанието WCHL ще осигури на екипите четири месеца, през които те да се фокусират, разработят, тестват и внедрят напълно функционални приложения върху блокчейн мрежата на Internet Computer. Този удължен срок дава възможност на разработчиците да създадат наистина завършени продукти, а не просто концептуални прототипи. Така ще бъде адресиран един от основните проблеми в тази сфера – трудността хакатон проектите да се превръщат в устойчиви бизнес начинания след това.
Освен че е отворен за глобално участие, в хакатона ще се включи и общност от разработчици от мрежата ICP HUBS, която обхваща Северна и Южна Америка, Европа, Африка и Азия.
Участниците ще бъдат предизвикани да създадат напълно функционални приложения, базирани на блокчейн мрежата на Internet Computer, преминавайки през четири кръга на селекция. Първият е Квалификационният кръг, в който екипите представят своите идеи, за да се класират за участие. Следва Националният кръг, в който ще бъдат избрани 30% от отборите. В Регионалния кръг най-добрите екипи ще се конкурират на континентално ниво, а накрая – по време на Големия глобален финал – най-силните проекти ще се състезават за престижни награди и световно признание.
Проектите ще бъдат оценявани от жури, включващо водещи фигури от екосистемата на Internet Computer и утвърдени експерти от бранша. Критериите за подбор ще се основават на техническото изпълнение, потребителското изживяване и приложимостта на решенията в реалния свят.