Светла Лесова, изп. директор на „Видас Къмпани“: Възможност да разширим пазара

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 04 February 2025 10:46 >
Светла Лесова, изп. директор на „Видас Къмпани“: Възможност да разширим пазара
Текстът е публикуван в бр. 12(52) на сп. Business Global.

На финала на всяка година по традиция обръщаме поглед към новата през прогнозите на мениджърите. Каква ще бъде 2025-а? Зададохме три въпроса на бизнес лидери, част от които гостуваха на страниците на списанието през 2024 г. Сред тях има и съучредители на Обществото на бъдещето – граждански форум за образована и модерна България, по инициатива на сп. BGLOBAL. Отговорите им са реален ориентир за това каква година ни очаква.


1.Какви са Вашите очаквания за 2025 г., за Вашия бизнес и за българската икономика?

2. Как планирате да увеличите конкурентоспособността на Вашата компания през 2025 г.?

3. Коя е промяната, която ще покаже сериозно влияние върху Вашия бизнес през 2025 г.?

Ето отговорите на Светла Лесова:

1. През 2025 г. очаквам икономиката на България да продължи своя умерен, но стабилен ръст, с по-висок икономически растеж и по-ниска инфлация. За VIDAS това може да бъде добро време за развитие особено с нарастващото търсене на здравословни и натурални продукти. През последните години наблюдаваме голям интерес към напитки с функционални съставки, което е нашето основно предимство. Потребителите стават все по-съзнателни относно съставките в продуктите, което отваря възможности за VIDAS да разширява своето присъствие на пазара.  Светла Лесова е основател и изпълнителен директор на „Видас Къмпани“. Преди това управлява българското дружество на световния лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки и бонбони Mondelez International. В същата компания е била директор „Продажби и стратегии“ за Източна Европа, Близкия изток и Африка с отговорности в 90 държави. Била е управител на „Проктър и Гембъл България“. 

VIDAS Company произвежда полезни безалкохолни напитки с български лекарствени билки и плодове, както и здравословни алтернативи на енергийните и релаксиращите напитки. Всички те са под марката VIDAS. Създадена е през 2019 г. от Светла и Ангел Лесови като семейна start-up фирма. За иновативната технология, чрез която се запазват всички полезни за здравето свойства на съставките, компанията получава Innovation Award, ставайки и финалист в престижния конкурс на ЕБВР в програмата Star Venture. Така се нарежда сред най-иновативните компании в сектора в Европа. 


2.VIDAS планира да увеличи конкурентоспособността си чрез няколко ключови стратегии:
- Иновации в продуктите – ще продължим да развиваме и експериментираме с нови рецепти и съставки, типични за българския бит, но съвсем нови за бързооборотния сегмент, в който оперираме. Поставихме началото с билки като мурсалски чай, жълт кантарион, смокинови листа, черен кимион и бял бъз, които са уникални и с доказани здравословни ползи. Здравословните напитки ще останат в основата на нашето предложение към сънародниците ни, като се стремим към нови вкусови комбинации.

- Оптимизация на целия процес – като малък бизнес е важно да сме гъвкави. Ще се фокусираме върху оптимизация на разходите, по-добро управление на ресурсите и – най-важното – продължаваме да инвестираме в най-силния ни актив, хората. Така ще можем да запазим конкурентни цени, като същевременно осигурим високо качество на нашите напитки. 

- Дигитални решения – продължаваме да инвестираме в технологични решения във всяка стъпка от процеса – планиране, производство, логистика и връзки с клиентите ни. Инвестираме в онлайн магазина ни vidas.bg, като осигуряваме постоянен и качествен трафик от социални медии, онлайн маркетинг и персонализирани предложения, за да изградим още по-силна връзка с нашите клиенти.

3. Една от основните промени, които ще се отразят сериозно на VIDAS, ще бъде нарастващото търсене на натурални, органични и функционални продукти. Макар и леко нескромно, можем да кажем, че ние самите сме основен катализатор на тази осъзнатост. 
Дигитализацията ще бъде друга важна промяна. Все повече хора търсят и ще пазаруват онлайн, затова използването на нови технологии за персонализирани потребителски изживявания е критично за бъдещето ни. Чрез онлайн платформи и анализ на потребителските предпочитания ще можем да оптимизираме предлагането си.

Нарастващото значение на устойчивото производство ще бъде важен фактор. Потребителите искат да подкрепят компании, които се грижат за околната среда, и ще продължим да инвестираме в екологични опаковки и намаляване на въглеродните емисии в производствените и логистични процеси.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ