Италия остава лидер в производството на суперяхти

47,6 процента от продаваните в целия свят луксозни яхти с дължина над 24 метра идват от Ботуша

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 12 August 2024 10:14 >
Италия остава лидер в производството на суперяхти
Източник: Pixabay. com - oreundici
БТА

Италия е лидер в производството на суперяхти и бизнесът преживява бурен разцвет, за което свидетелства непрекъснатото разширяване на корабостроителниците в Специя, пише бизнес изданието "Виртшафтсвохе".

Районът около това италианско пристанище е познат на туристите най-вече с живописните селца Чинкуе Тере, оглеждащи се в лазурно синьото море от крайбрежните скали. Гледката е още по-впечатляваща от борда на яхта, както свидетелстват десетките плавателни съдове, полюляващи се в околните заливи. Не малко от тях са построени в района на Специя - в "Залива на поетите", получил името си през 19 век заради летуващите тук писатели, се строят повече големи яхти, отколкото където и да било другаде. 

В днешно време заливът е един от центровете на италианското корабостроене, като на територия от около  3 км са разположени водещите корабостроителници за луксозни плавателни съдове в света. 

Общо 47,6 процента от продаваните в целия свят луксозни яхти с дължина над 24 метра идват от Италия. През 2023 г. италианските корабостроителници са отчели оборот от близо 8 млрд. евро, от които 1 млрд. евро - от износ. Италианското корабостроене се развива в два региона – разположените край Пиза, Тоскана, крайбрежни градове Ливорно и Виареджио, и Специя. 

Бизнесът в момента е в разцвет, ясно видим по доковете на корабостроителницата "Санлоренцо" (Sanlorenzo). На юг от нея започва корабостроителницата "Рива", където в момента се извършва значително разширяване. Най-голямото в света единично предприятие в бранша е семейната компания "Азимут Бенети" (Ayimut Benetti), която отчита оборот от 1,3 млрд. евро. 

Сред световните лидери са и три дружества, чиито книжа се търгуват на борсите: група "Ферети" (Ferretti) с марки като "Рива" (Riva), "Пършинг" (Pershing) и "Итама" (Itama“) и оборот от 1,2 млрд. евро, група "Санлоренцо" с оборот от 900 млн. евро, както и "Италиън сий груп" (Italian Sea Group) с марките "Перини" (Perini), "Текномар" (Tecnomar) и "Пичиоти" (Picchiotti) и оборот от 360 млн. евро. 

На една от корабостроителниците в Специя общо 14 яхти чакат да бъдат доставени на клиентите или са пред завършване. 

За да се отговори на силно нарасналото търсене през изминалата година площта на съоръженията е разширена, изграден е малък кей, сухите докове също са обновени и се разширяват. 

"Балието" (Baglietto) е най-голямата корабостроителница в Италия и е особено известна с изключителното оборудване на лодките си. След кризата през 2008 г. тя бе придобита от Бенямино Гавио, ръководител на едноименния семеен конгломерат. Оттогава в корабостроителницата в Специя се инвестира засилено. Едно нещо обаче остава неизменно – за да може да поддържа високите си стандарти за качество, корабостроителницата доставя само по шест суперяхти годишно. 
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ