Делът на новите електрически автомобили в Европа намалява през първото полугодие
Източник: Shutterstock
Делът на електрическите автомобили при новите регистрации в Европа е намалял през първото полугодие на 2024 г., което свидетелства за понижен интерес към тях. Това се посочва в публикуваните днес данни на автомобилостроителите, цитирани от Франс прес.
След три години на значителен растеж електрическите автомобили са се повишили с едва 1,3 на сто през първите шест месеца на годината и са били 12,5 на сто от продажбите спрямо 12,9 на сто в началото на 2023 г.
Премахването на помощта за закупуване на електрически автомобили в края на 2023 г. в Германия , водещия пазар на Стария континент, е довело до спад на интереса към тези автомобили с такъв вид двигател, които обаче трябва да се наложат до 2035 г., според плановете на ЕК.
Продажбите на американската марка "Тесла" (Tesla), която е лидер на пазара на електрически автомобили с "Модел Уай" (Model Y) , са спаднали с 9,1 на сто през първото полугодие на годината.
Продажбите на електрически автомобили обаче са продължили да нарастват в някои от големите страни в ЕС като Франция, най-вече благодарение на т.нар. "социален лизинг", но и в Италия, и Белгия благодарение на данъчните облекчения за компаниите.
Общите продажби на автомобили на европейския пазар са регистрирали леко повишение през първите шест месеца на годината - до 5,7 милиона превозни средства (+ 4,5 на сто), но продължават да са далеч от предпандемичното ниво.
Вместо да избират електрически автомобили, при които предлагането на икономични модели остава ограничено, купувачите се насочват към хибридни модели (+22,3 на сто), които вече имат пазарен дял от 29,2 на сто.
Наред с това продажбите на бензинови и дизелови модел са продължили да спадат в по-голямата част от европейските страни, но са нараснали в Германия и Италия съответно с 35,3 на сто и 12,9 на сто .
В тази несигурна среда основоположникът на хибридните модели "Тойота" (Toyota) отчита много добро представяне (+20,7 на сто) най-вече с моделите "Ярис" (Yaris), които се сглобяват във Франция, и достига пазарен дял от 7,8 на сто, колкото и "Хюндай-Киа" (Hyundai-Kia).
Пазарният лидер "Фолксваген" (Volkswagen) е регистрирал растеж от 4,1 на сто, най-вече благодарение на "Шкода" (Skoda) и "Купра" (Cupra).
Пазарният дял на нареждащия се на второ място "Стелантис" - Stellantis (+0,5 на сто) е намалял с 18 на сто с отчетлив спад на продажбите на "Пежо" (Peugeot). При "Рено" (Renault) има лек растеж (+2 на сто) благодарение на марките "Дачия" (Dacia) и "Алпин" (Alpine).
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...