Маркетинг в дигиталния портфейл

Има нова, удобна, функционална, сигурна, гъвкава и постоянна медия за комуникация с целевата аудитория

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 09 June 2024 10:39 >
Маркетинг в дигиталния портфейл
Източник: Shutterstock
Цифровият портфейл предоставя на марките най-модерния и високотехнологичен канал за аранжиране с целевата аудитория и завземане на нови пазарни ниши.
Текстът е публикуван в бр. 3 (43) на сп. Business Global

Автор: Бисер Костадинов

Глобалният пазар на мобилните плащания, оценен през 2022 г. на 72 млрд. долара, ще достигне 494 млрд. долара до 2030 г., предвижда GlobeNewswire. Проучване на компанията за финансови технологии Galileo пък уточнява, че 57% от поколението Z (родените между1996 и 2012 г.) са притежатели на дигитални портфейли. Предишното поколение Y (1980 – 1995) ги използва още по-често (65%). Тези статистики са силен аргумент защо маркетингът в дигиталния портфейл работи. Но всъщност какво е дигитален портфейл?

Това са приложения за съхраняване на

финансова информация на преносими устройства

- телефон, таблет, смарт часовник. Информацията може да е свързана с няколко дебитни и/или кредитни карти, както и други документи, включително шофьорска книжка.

Дигиталните портфейли са удобен начин за разплащане онлайн и във физически магазини. Покупката се случва само с няколко докосвания на мобилното устройство, без да се въвеждат ръчно данни за плащане всеки път. По-сигурни са от физическите карти поради прилагането на много повече слоеве на криптиране и сигурност при трансакция.

Често термините „мобилен портфейл“ и „мобилни плащания“ се използват като синоними, но това не е точно така. Портфейлът е самото приложение с всичките му функционалности, а плащането е главното действие. Например основите вградени дигитални портфейли в света са Apple Wallet, Google Wallet и Samsung Wallet, като те вървят ръка за ръка със съответните платежни услуги Apple Pay, Google Pay и Samsung Wallet. Вече

всички банки и мобилни оператори предлагат

дигитални портфейли. В България, особено сред младите, е популярен Revolut – финансово приложение, което позволява чрез телефона да се извършват банкови преводи, теглене от банкомати в над 120 държави, изпращане на електронни пари, обмяна на криптовалута.

Истинската мощ на цифровите профили като маркетинг инструмент тепърва ще набира сила. Проучване на Gartner показва, че 98% от съобщенията в дигиталния портфейл се отварят, а 40% от тях получават отговор или друга реакция в рамките на 5 минути.

Цифровият портфейл е нов и все още неизползван максимално маркетингов канал, който е ефективен за привличане на клиенти в онлайн магазина, увеличаване на размера на кошницата, подобряване на трафика и

заздравяване на връзката

и ангажираността с клиентите. Стимулира продажбите и във физическите магазини особено когато маркетинг кампанията е базирана на местоположението на клиента. Геозонирането позволява изпращане на рекламни съобщения до потребителите, когато те са в близост до физическия обект на марката: магазин, кафене, ресторант, бар, хотел, фитнес, салон за красота...

Тъй като дигиталните портфейли пазят историята на трансакциите, те са перфектен метод за събиране на ценни данни и за персонализиран маркетинг чрез изпращане на оферти направо до телефоните на клиента въз основа на предпочитанията и навиците при пазаруване. Това създава

усещане за ексклузивност

подобрява изживяването, стимулира продажбите. С бурното развитие на машинното обучение и изкуствения интелект (AI) дигиталният портфейл ще става все по-прецизен в персонализирането на офертите и комуникацията с крайния потребител, което ще изстреля ангажираността до невиждани висини.

Динамичната природа на цифровите портфейли позволява лесно интегриране на програми за лоялност и тяхното последващо оптимизиране. Ако потребителят използва програмата за лоялност през цифровия портфейл, получава допълнителни отстъпки и купони, безплатни мостри, трупане на точки, специални оферти, полезна информация, забавни игри с награди, изненада за рождения ден, пазаруване в реално време с още отстъпки. Ако потребителят изгледа лайф на марката докрай, в програмата му се зарежда купон с голяма отстъпка за конкретна стока или група от стоки.

Програмите за лоялност помагат за осъществяване на още по-интензивно взаимодействие с клиентите, изграждане на

по-силна емоционална връзка

между бизнеса и целевата аудитория, превръщането на редовните потребители в посланици на марката. Дигитализираните програми за лоялност в момента са и най-лесният, ефективен и евтин начин за задържане на настоящите клиенти. За много бизнеси е доста по-изгодно да ухажват настоящите си клиенти, отколкото да хабят средства и усилия за привличане на нови.

Но цифровият портфейл е добър инструмент за привличане и на нови клиенти, когато е използван умно. Например портфейлите може да си сътрудничат с марки, които дават специални намаления само при използване на платформата за плащане. Те са

перфектният брак по сметка:

бизнесът увеличава продажбите си и привлича нови клиенти, портфейлът стимулира потребителите да го използват по-често и също привлича нови клиенти, спечелени от възможността за допълнителни промоции, които другаде не могат да бъдат открити.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ