Авиорегулаторът поиска от Wizz Air план за действие срещу проблеми с полетите
През юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полети, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение

Източник: Shutterstock
До петък авиокомпания Wizz Air ще представи на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ План за действие с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това стана ясно след среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на Wizz Air Hungary Ltd., съобщи Министерството на транспорта и съобщенията.
По време на разговорите Анелия Маринова е подчертала, че от началото на 2023 г. досега в ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Тя обясни, че само през юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полети, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение. „Това буди сериозно притеснение в националния орган по правоприлагане и ще предприемем мерки за да гарантираме, че европейските регламенти за защита на правата на пътниците се спазват“, категорична бе Маринова.
По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията са поели ангажимент до 3 седмици да разгледат всички тях. Те са посочили, че са идентифицирали грешка в информационната си система, поради която оплакванията не са получени.
Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи с цел навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата, казват от МТС.
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...