Дългогодишната социално отговорна кампания на „Каменица“ АД „Алкохолът е лош шофьор“ представя онлайн платформа, която събира на едно място важна и полезна информация и статистика по темата за отговорната консумация и безопасността на пътя. Сайтът
abd.bg надгражда постигнатото през годините до този момент, като превръща кампанийната инициатива в постоянна и устойчива платформа.
Новият уеб портал включва полезна информация за нагласите на българските шофьори относно шофирането, употребата на алкохол и навиците им за безопасно движение по пътищата. Данните са от проучване, проведено през месец май тази година, което разкрива, че повече от половината българи смятат, че алкохолът в кръвта по време на шофиране трябва да е 0.0 промила. Близо 84% от българите определят шофирането след употреба на алкохол като причина за войната по пътищата, сочат данните, а сядането зад волана в нетрезво състояние се нарежда на второ място като посочена предпоставка за ПТП, след нарушаването на правилата за движение - посочено от над 90%.
Онлайн платформата съдържа още информация за кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ през годините наред с ключови събития и инициативи в подкрепа на пътната безопасност. Важна част от развитието на кампанията тази година е и разширената мрежа от партньори като институции, неправителствени организации и бизнеси, които застават зад каузата за отговорно и безопасно поведение на пътя. От компанията „Каменица“ АД, които организират инициативата за 15-а година, предлагат и реална алтернатива за всички шофьори, когато са на път и не бива да употребяват алкохол – най-разнообразното безалкохолно бирено портфолио към момента в България.
На abd.bg потребителите могат да открият и актуална статистика от МВР – дългогодишен партньор на кампанията, относно причините за пътнотранспортни произшествия в страната, установените нарушения и делът на случаите, в които след употреба на алкохол са установени над 1.2 промила в кръвта.