Vivacom отхвърля опасенията на конкурентите си след решението на КЗК

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 05 July 2023 07:49 >
Vivacom отхвърля опасенията на конкурентите си след решението на КЗК
Vivacom категорично отхвърля твърденията на своите конкуренти A1 и Yettel. Техните изявления в отговор на решението на българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) да даде разрешение на Vivacom да придобие два кабелни оператора — Нетуъркс и Телнет — са безотговорни и съдържат редица крайно неточни и подвеждащи твърдения, се казва в изявление на компанията.

"Българските пазари на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия сa силно конкурентни, с многобройни пазарни участници, включително три национални и стотици регионални и местни оператори. Понастоящем Vivacom има дял от 31% от пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет и дял от 33% от пазара на платена телевизия в България (въз основа на броя на абонатите). Пазарните дялове на А1 и на регионалните и местните участници на пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет са съответно 28% и 35%, като Vivacom продължава да среща силна конкуренция на съответните регионални пазари, включително в Северна България", пише в позицията на компанията изпратена до медиите.

От компанията дават за сравнение други части на Югоизточна Европа, където Deutsche Telekom държи над 60% от пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия в Хърватия и над 50% в Гърция (чрез контролните си дялове в местните оператори). "Следва да се отбележи, че А1 не изразява загриженост относно господстващото си положение в Австрия, където делът на компанията се равнява на почти 50% от абонатите на широколентов достъп до интернет в страната. Нито А1, нито Yettel имат оплаквания в Сърбия, където на оператора на United Group (SBB) постоянно е отказвано навлизането на мобилния пазар", казват още от Vivacom. 

От копанията допълват, че през 2022 и 2023 г. тя продължава да печели пазарни дялове с естествен ръст, а именно чрез предоставянето на иновативни продукти и превъзходно потребителско изживяване на своите клиенти. От навлизането на United Group на българския пазар с придобиването на Vivacom преди по-малко от 3 години, Групата е инвестирала 3,5 млрд. лв. в страната. Растежът на Vivacom в последните години се ускори благодарение на значителните инвестиции в инфраструктура и въвеждането на първокласни продукти като EON TV, 10 Giga оптична мрежа и 5G неограничени мобилни планове. Нивото на предлаганите услуги и продукти на българския телекомуникационен пазар се подобри значително през последните две години, което доведе до засилване на конкуренцията.

В съобщението се казва още: "КЗК разгледа уведомленията на Vivacom с изключително внимание, като извърши прецизен анализ на фактите, въз основа на който се произнесе с подробно и изчерпателно решение от 104 страници. Степента на детайлност в проучването на КЗК е безпрецедентно по отношение на българските казуси в областта на конкуренцията и отговаря изцяло на най-добрите практики в страните от Европейския съюз. Vivacom активно сътрудничи на КЗК в хода на проучването и отговори на над дузина въпросници, изпратени от КЗК. Компанията е представила и подробни доклади относно двете сделки, изготвени от NERA Economic Consulting — водещ международен експерт в областта на контрола върху сливанията".
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ