Яни Драгов, „Смарт органик“ – бизнес с кауза

Какво може да прочетете в новия брой на BGlobal

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 04 March 2022 13:18 >
Яни Драгов, „Смарт органик“ – бизнес с кауза

Когато този брой на BGlobal започна да се отпечатва, още не беше потвърдено официално, че България има своя „еднорог“ – компания, започнала от нулата и оценена от инвеститорите на 1 млрд. долара. Ден след като списанието излезе на пазара това беше факт – значим успех за българския стартъп Payhawk и за предприемаческата среда в България.

В интервю за списанието Христо Борисов, един от съоснователите на компанията, обяснява как печелят доверието на инвеститорите – с

талантите в екипа и силните инженери

и с доверието на клиентите, изградено чрез непрекъснатата промяна на продукта в правилната посока. А на въпросът как с двамата му партньори управляват бизнеса, отговаря: С колкото се може по-хоризонтална структура на организацията, да не зависи от един – двама човека. И със свобода на действието – всеки, който влиза в компанията, да има манталитет на предприемач.

Манталитет, който Борисов и партньорът му Бойко Караджов усещат и поемат още докато работят в „Телерик“ – компанията, която се превърна в най-големия инкубатор на стартъпи в България. Показва го изследване на ИТ сектора в България на менторската мрежа „Ендевър“, за което също ще прочетете в броя. Най-динамичният сектор на българската икономика, с трикратно по-висок ръст, който стъпва на желанието да създаваш.

Сектор, работата в който продължава да е най-мечтаната професия за младите българи, затова е и тема в новия брой на BGlobal. Техническите вузове не смогват на търсенето на ИТ специалисти от бизнеса, а вакуумът от кадри се опитват да запълнят частни институции, с по-кратки курсове и по-гъвкави програми. Ефектите се оценяват различно, но най-доброто съчетание би било, ако университетското образование и другите форми на ИТ обучение се допълват, а не се противопоставят, както казва Елена Маринова, президент на „Мусала Софт“, в интервю за BGlobal.

Но да се върнем към Payhawk - истинската стойност за обществото от успеха на българския стартъп е в думите на Христо Борисов пред BGlobal: „За мен успех би било, ако

следващите 5 – 10 години имаме още десетки еднорози.

И в желанието му да допринесе за това, включвайки се в мрежата на „Ендевър“ в България. Защото какъв е смисълът от знанието, ако не е споделено, както казва Васил Терзиев, един от основателите на „Телерик“ и бизнес ангел за стартъпа, който сега е на гребена на вълната.

А когато желанието да създаваш е в унисон с твоите житейски принципи и ценности, когато твоят бизнес е и твоя кауза, си обречен на успех. Ако се съмнявате, вижте историята на „Смарт Органик“ и мисията на Яни Драгов да направи чистата и здравословна храна достъпна за всички. Започнал заедно със съпругата си от един биомагазин през 2009 г., 13 години по-късно Драгов управлява най-големия производител и дистрибутор на биохрани в България, изнася в повече от 60 държави, а пазарната капитализация на компанията надхвърля 190 млн. лв.

Търсене на дългосрочни решения, поемане на отговорност,

грижа за нас, за клиентите ни, за доставчиците и за природата

- така Драгов определя ценностите, върху които е изградена „Смарт Органик“. А като основни конкурентни предимства посочва безкомпромисното качество и непрекъснатите иновации на продуктите.

В броя ще прочетете още:

- За световните рискове и шансовете на България

- За зелената инфлация и ефектите от хроничния недостиг на суровини и енергия

- За българския биотехнологичен Гугъл

- За една американка, която избра България, за да сади трюфели, вари ракия и готви гурме

И още много текстове интересни автори, включително в постоянните ни рубрики за мениджмънт и маркетинг.

Можете да закупите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Била" и др.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ