Приносът на Kaufland: 15 години бизнес с мисия за качество

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 04 January 2022 10:02 >
Приносът на Kaufland: 15 години бизнес с мисия за качество
Материалът е част от специално издание "Приносът на чуждия бизнес в България", което е публикувано в сп. "Бизнес глобал"

Вече повече от десетилетие неизменен лидер в сектора на модерната търговия  в страната е Kaufland България. Според анализатори* нетният принос на компанията към българското общество възлиза на повече от 1 милиард лева, едно работно място в Kaufland поддържа близо четири други в българската икономика, а всеки 100 лева, похарчени в Kaufland, създават нетна положителна стойност за българската икономика и общество в размер на допълнителни 62 лева. 

Началото

През 2006 г. в най-стария град в Европа – Пловдив, отваря първият хипермаркет на Kaufland в България. Към онзи момент България е на прага на своето приемане в Европейския съюз и обществените очаквания европейското ежедневие най-сетне да стане реалност и тук са все по-осезаеми. На този фон Kaufland започва своя бизнес с амбициозната задача да докаже, че може да допринася за повишаване на качеството на живот в страната. 

Равносметка с днешна дата

Kaufland бързо се превръща в търговската верига с най-голям годишен оборот в България и вече над 10 години неизменно заема водещата си позиция.

>1 млрд. лв. е търговският оборот още през 2012 г.

>1,6 млрд. лв. е годишният оборот за 2019 г.

Днес Kaufland е един от най-големите инвеститори в страната със значимо влияние върху националната и регионалната икономика. От 2006 г. до сега компанията е инвестирала:

>1,6 млрд. лв. в изграждане на свои обекти 

>110 млн. лв. в модернизация на обекти и ефективно енергийно оборудване 

>18 млн. лв. в дарения, включително за изградена инфраструктура. 

Веригата се нарежда и сред най-големите данъкоплатци у нас – със 151 млн. лв. данъци и такси през 2019 година.

Числата зад успеха

15 години след 2006-а в България едва ли има човек, който да не е пазарувал в Kaufland. През годините компанията въвежда редица новости, които се превръщат в стандарт за ежедневните потребителски навици на българите. За тях веригата става предпочитано място за пазаруване.

>6 млн. касови трансакции регистрира компанията месечно.

>До 80% от българските домакинства достига Kaufland по данни на GfK, което е най-широкото пазарно присъствие след това на малките магазини, формиращи традиционната търговия в страната. 

През 2021 г. веригата има 60 хипермаркета в 34 града и един от най-големите логистични центрове на Балканите. Годишно от Централния й склад в с. Стряма излизат 1 милион палети със стока към хипермаркетите, в най-големите от които асортиментът надхвърля 20 000 артикула.

Лидер в грижата за хората

През годините компанията става и един от най-големите работодатели в страната – от 436 служители при старта на дейността й екипът на Kaufland се развива до над 6500 души към днешна дата.

Инвестициите в екипа до момента:

> 890 млн. лв. в заплати 

> 139 млн. лв. в осигуровки 

> 4,4 млн. лв. в обучения 

> 34 млн. лв. в социални придобивки. 

Компанията развива и дългосрочна политика за корпоративна социална отговорност под мотото „Действията носят промяната“.

Верен партньор на българските производители 

Във формирането на своя продуктов асортимент Kaufland поставя силен фокус върху българското производство и дългосрочните отношения с родни производители. 

През 2020 г. компанията работи с > 700 местни доставчици.

В нейните хипермаркети се предлагат над 70% български артикули в различни продуктови групи, а 60% от всички производители, с които Kaufland работи, са български.

* По данни от доклад на ©denkstatt България за цялостното въздействие на Kaufland България върху икономическия, природния и социалния капитал в страната. Докладът се базира на данни за дейността на компанията през 2019 година.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ