Дивия онлайн Запад

9 съвета за маркетинг чрез приложенията за комуникация

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 19 September 2021 10:34 >
Дивия онлайн Запад
Източник: Личен архив
Кристина Костандаче
Текстът е публикуван в бр. 6 на сп. Business Global

КРИСТИНА КОСТАНДАЧЕ,

глобален директор продажби в Rakuten Viber

Приложенията за комуникация са толкова много, че наподобяват Дивия Запад в интернет. Те са и нещо като спасителен пояс за връзка на бизнеса с неговите клиенти. Хората замениха живото общуване с онлайн, за да поддържат контактите с приятели, семейство и колеги. Повишеното търсене стимулира разработчиците да ускоряват процесите, а компаниите, които тепърва се потапят в света на моментна комуникация с потребители, да се гмурнат смело. Тези, които се адаптират бързо, успяха да спечелят, а останалите, чиито активности в този тип приложения не са толкова успешни (или не съществуват), научиха по трудния начин какъв е истинският потенциал на онлайн пространството и защо е важно да включат чат приложенията в тяхната маркетинг стратегия.

Добрата новина е, че почти всяка марка може да започне да използва съобщенията, за да достигне до клиентите си и да увеличи ангажираността им. Те вече стават важен маркетингов инструмент, а не допълнение към основната комуникация.

И така, как да започнете? Съставихме списък със съвети как да овладеете маркетинга в приложенията за бърза комуникация и как чрез тях да изградите лоялност и да увеличите максимално продажбите и приходите. Независимо дали сте опитен, или начинаещ маркетолог, можете да направите така, че тази година да е много по-добра от предишната.

Стъпка 1:
Проучете различните
инструменти

Ако сте рекламодател, който иска да инвестира в нов канал, първо трябва да разберете какво той може и дали ще ви помогне във вашите маркетингови цели. Всяко приложение за съобщения предлага различни инструменти, включително банери, платена реклама, известия, чат ботове и т.н. За всеки от тях е важно да разберете какво е преживяването на потребителите и как можете да ангажирате вниманието им.

Стъпка 2:
Изберете вашия инструмент

По-напредналите приложения предлагат на компаниите набор от инструменти, които им помагат да комуникират с клиентите си на всяка крачка: привличане, взаимодействие, трансакции, лоялност и повторно използване. Това е многостранен подход и ще помогне на търговците да достигнат до клиентите си, на който и етап да са те. Ако търсите да привлечете повече клиенти, може да използвате набор от инструменти като реклами, стикери, таргетирани съобщения и предложения, за да увеличите видимостта си и да достигнете до по-широка аудитория. И ако клиентът ви иска да направи покупка, можете да го улесните, като интегрирате опция за покупка директно в приложението за комуникация. По този начин целият процес е напълно естествен и пълен – не e нужно да се напуска приложението, за да се купи продуктът ви.

Стъпка 3:
Автоматизирайте

Чатботовете са свещеният Граал на автоматизацията, но не всички компании разполагат с достатъчно ресурси – пълноправният чатбот трябва да се свърже с вашите CRM инструменти (система за управление на взаимоотношенията с клиентите), за да следи потребителското преживяване и историята му. Но чатботовете не са единствената форма за автоматизация, която може да помогне на бизнеса ви в приложенията за съобщения. Известията или съобщенията, които напомнят на клиентите да резервират час при зъболекаря си, да прегледат колата си или да купят подарък за предстоящ специален повод, също могат да се окажат безценни. Клиентите са много по-склонни да виждат комуникация в подобни приложения. В същото време, след като даден процес бъде автоматизиран, той излиза от ума ви и от списъка ви със задачи – знаете, че сте се погрижили, така че можете да забравите за него.

Стъпка 4:
Говорете на един език

Поради личния характер на съобщенията можете да си позволите да бъдете малко по-неформални с потребителите. Тонът на разговора трябва да бъде съобразен с тяхната възраст и интереси. Но тъй като това е живо общуване в реално време, можете да разберете настроението им и съответно да промените тона си. Можете също така да адаптирате формата си за отговор, например чрез консултанти за обслужване на клиенти, които изпращат кратки съобщения вместо дълги послания, подобни на имейли. Никой друг канал не предлага това ниво на гъвкавост. 

Виждали сме брандове, които привличат повече жени. Резултатите от кампаниите им във Viber надхвърлят техните очаквания именно защото могат да предложат много персонализирано изживяване. По-традиционни сектори като банковия също постигат сериозни резултати – при комуникация на кредитни карти за по-млада аудитория например те добавят закачливи елементи към съобщенията, като гифове и забавни изображения. Това е много по-неформален и по-интерактивен подход, отколкото традиционно бихте очаквали от банка. Но достига до 30 – 45% повече посетители от очакваното.

Ключът е да разберете с кого разговаряте и да се уверите, че използвате стил на комуникация, който е адекватен на аудиторията.

Стъпка 5:
Интегрирайте комуникацията чрез съобщения със CRM

Чрез интегрирането на съобщенията ви с вашата CRM система ще можете да видите цялата история на клиентите – с други думи, можете да проследите стъпките, които са предприели, и да видите интереса, който са проявили. Това е безценно, тъй като ще спрете да им изпращате безсмислени за тях съобщения. И тъй като всеки в компанията – от маркетинга до продажбите, може да има комуникация с клиенти, това създава по-плавно и пълноценно изживяване.

Стъпка 6:
Поддържайте актуална базата данни

Това е стара маркетингова максима: колкото повече знаете за клиентите си, толкова по-добре можете да ги обгрижите. Но приложенията за съобщения добавят нови възможности. Поради игровите елементи, които съществуват в съобщенията и ботовете (като стикери, точки и награди), можете да събирате всякаква информация за потребителите, без да се налага да попълват въпросник, който за тях е досаден ангажимент.

И така, какви данни трябва да събирате? Всички видове могат да предоставят отлична информация, но най-ценните се фокусират върху предпочитанията и харесванията или нехаресванията на вашия бизнес. След като разберете какъв е приоритетът на клиентите ви, можете да създадете персонализирано потребителско изживяване, за да стимулирате продажбите. Данните за клиентите, които събирате, винаги трябва да бъдат фокусирани върху увеличаване на продажбите.

Стъпка 7:
Използвайте дигитални ваучери за отстъпки

Ваучерите са чудесен стимул за потребителите, но трябва да бъдат представени и поднесени по правилния начин. Това означава да създадат персонализирано изживяване за клиента, което е навременно и подходящо за това, което правят. Ако видите, че са разгледали продукт, който предлагате, можете да им подскажете тактично с ваучер, изпратен чрез приложение за съобщения, за да ги убедите да направят покупката.

Стъпка 8:
Недовършените колички за пазаруване

Ако някой изостави своята онлайн количка за пазаруване, без да завърши с плащане, това е пропусната възможност за вашия бизнес. Приложенията за съобщения предоставят перфектната възможност да върнат тези клиенти и да им помогнат да завършат поръчката си. Използвайки функцията за проследяване, достъпна чрез бот, можете да им изпратите персонализирани съобщения, за да им напомните, че имат добавени продукти в количката за пазаруване, които са изоставили, или че има ограничена във времето и специална оферта за конкретен избран от тях продукт. Този подход може да се приложи в различни сектори, като резервации за почивка или финансови продукти. Знаем, че изоставянето на количките за пазаруване причинява на търговците огромни загуби, така че за повечето от тях дори малко подобрение ще окаже огромно влияние върху приходите.

Стъпка 9:
Изберете приложение, което отговаря на нуждите ви

Повечето потребители използват поне три приложения за съобщения за различни цели. Следователно е изключително важно да се съсредоточите върху приложението или приложенията за съобщения, които предлагат на вашата марка всички функции, които търсите. Важно е да научите клиентите си как да ви намерят. Ще трябва да проучите и познавате добре съществуващите приложения, какво те предлагат, кои са силните и слабите им страни спрямо вашия бизнес.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ