Kaufland и "Лидл" с нови цели за намаляване на пластмасата

Без черна пластмаса в опаковките до края на 2021 г. и 20% рециклиран материал до края на 2025 г.

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 29 July 2021 12:53 >
Kaufland и "Лидл" с нови цели за намаляване на пластмасата
Източник: Shutterstock
Групата Schwarz, от която са част Kaufland България и Лидл България, разширява целите на своята стратегия за пластмасата - REset Plastic, и възнамерява до 2025 г. да включи средно 20% рециклиран материал в опаковките на продуктите на собствените си марки, съобщи компанията.

С новата цел за използване на рециклат групата Schwarz се ангажира да насърчава кръговата икономика. За да постигнат целите на стратегията за пластмасата, компаниите от групата Schwarz  прилагат редица мерки. Сред планираните до края на 2021 г. е отказ от използване на черна пластмаса в опаковките на собствените марки продукти на компании от групата, тъй като тази пластмаса затруднява рециклирането.

У нас Kaufland работи усилено не само за прилагане на мерките, заложени в стратегията REset Plastic, но  и активно допринася за популяризиране на проблема с пластмасата, като подкрепя и реализира редица проекти. Сред тях са Kaufland София Полумаратон без пластмаса за еднократна употреба, Софийският фестивал на науката, компанията в подкрепа на рециклирането „Книги за смет“, издаването на детската образователна книга „Къде отива боклукът?“, интерактивната изложба #ЗеленодействайСМузейко в магазини на Kaufland, програмата за младежки иновации на WWF България - Panda Labs.

“Осъзнаваме своята отговорност към обществото и околната среда и затова се стремим непрекъснато да надграждаме усилията си да допринесем за едно по-добро бъдеще. Новите ни цели са в допълнение на вече предприетите действия да намалим количеството използвана пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка, както и стремежа ни всички те да са максимално рециклируеми. С пълния  отказ от черната пластмаса при опаковките на продукти от собствените ни марки ще улесним възможността за рециклирането и повторното им превръщане в суровина. От друга страна ще увеличим и  употребата на все повече  рециклирани материали в опаковките на продуктите ни собствена марка, което е още една стъпка по пътя към кръговата икономика и нашата визия за бъдещето”, каза Милена Драгийска-Денчева, главен изпълнителен директор на Лидл България.

През 2018 г. Лидл България обяви целите си да намали количеството пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка с 20%, а през 2019 г. допълни и с целта да направи 100% от тези пластмасови опаковки максимално рециклируеми. В България резултатите от вече приложените мерки са налице. Веригата напълно спря продажбата  на пластмаси за еднократна употреба в обектите си още от началото на 2020 г., с което пести 51 тона годишно спрямо 2018 г. В края на 2020 г. Лидл България въведе и Green Bags – торбички, тип мрежи, за насипни плодове и зеленчуци, като зелена алтернатива на еднократните найлонови торбички. В магазините също така се продават само торби за пазаруване за многократна употреба.


За стратегията REset Plastic

Като една от най-големите международни ритейл компании, Schwarz Gruppe, заедно със своите компании Lidl и Kaufland, осъзнава и приема отговорността си спрямо околната среда.  REset Plastic е цялостната международна стратегия на групата, разработена да покрие пет сфери на дейност – от намаляване употребата и редизайн на пластмасовите опаковки през рециклиране и премахване на пластмасовия отпадък от околната среда до проучвания за иновативни решения. По този начин групата се стреми да изпълни визията си за по-малко пластмаса и затворен жизнен цикъл на суровините. Повече на https://reset-plastic.com/en/.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ