Мъжествеността пое удар в Кан

74-тото издание на филмовият фестивал показа тъмната страна на мъжете чрез разкази за токсични артисти, мъчителна мъжественост и насилнически или разочароващи мъжки персонажи

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 20 July 2021 11:36 >
Мъжествеността пое удар в Кан
Източник: Gulliver Photos/Getty Images
Жюли Дюкурно (в средата), Венсан Линдон и Агате Ръсел позират с голямата награда за филма „Титан“.
74-ият филмов фестивал в Кан показва мъжете от тъмната им страна чрез разкази за токсични артисти, болезнена мъжественост и насилнически или разочароващи мъжки образи, пише журналистката Анаис Бордай за Slate.fr

Трябва да има нещо във въздуха: ако трябва грубо да обобщим филмовия фестивал в Кан през 2021 г., бихме могли да кажем, че това беше издание под лозунга„ Мъжете са боклук “, се казва в статията.

Първо наблюдение: има много филми за създатели от мъжки пол, които се измъчват от съмнения относно стойността на тяхното изкуство и токсичността на поведението им. При откриването на фестивала Лео Каракс, който получи наградата, във филма „Анет“ (с Марион Котияр и Адам Драйвър) повдигна въпроса за разликата между творбата и художника. "Този мрачен мюзикъл е за очарователен комик, който всъщност крие агресивно поведение към жените. (...)" Това е моята визия (...), че киното осъжда, прощава ... такива филми се правят за повечето мъже, "- каза Каракс на пресконференция.

„Коляното на Ахед“, филм на израелеца Надав Лапид (също награден), се отнася за несимпатичен режисьор, погълнат от гняв срещу страната си. Значителна част от филма се занимава с това как той действа като аматьор, за да дава указания за живота на млада жена, която му се възхищава, той я манипулира и се сблъсква с отмъщение.

В "Най-лошият човек на света", очарователна романтична комедия на норвежеца Йоахим Трир, един от мъжките персонажи е създател на груби комикси. Най-голямото му постижение? Да създаде" една от най-емблематичните дупки от куршуми "в поп култура. (...) В друга сцена героинята на филма (изпълнителката Ренате Рейнсве спечели актьорска награда) задава въпроса дали е възможно да бъдеш феминистка и да се наслаждаваш на „фелацио в ерата #MeToo“, което илюстрира разсъжденията на режисьора за настоящата епоха.

(...) "Но най-силното твърдение за пола (и може би най-силното послание от фестивала) е "Златната палма" за Жюли Дюкурно. В тази фантастична драма героинята постепенно се трансформира, възприемайки мъжка идентичност, скриваща обезпокоителна и свръхестествена бременност. Чрез инжекции с тестостерон, робство или сцени на секс между лесбийки, "Титан" изрично изследва странна идентичност.

Но Жюли Дюкурно също подчертава, че мъжествеността е капан, заложен както за жените, така и за мъжете, и това ги отчуждава. Когато филмът потъва във все по-мъжки свят, става по-студен и потискащ. В една изключителна сцена група млади пожарникари отвеждат душите си до оглушителна музика, предавайки цялата тъга на мъжествеността, която не може да се изрази по друг начин, освен чрез насилие. Когато Алексия / Адриан, без коса или вежди, в костюм на пожарникар, започва да танцува разпуснато, подкопавайки началната сцена, където тя се люлее великолепно в бельото си, се подчертава абсурдността на прекомерната женска сексуализация.

Но нека поддръжниците на #NotAllMen се успокоят: въпреки това фестивалът ни представи шепа благородни и отлични мъже. Това ясно личи в самият замисъл на новия филм "Герой" (награден) на иранския режисьор Асгар Фархади, в който мъжкият персонаж се опитва да запази честта си на всяка цена. В" Титан "външно смелият Венсан Линдон се бори с емоциите си и застаряващото тяло.  Във филма „Купе номер 6“ Юрий Борисов играе млад руснак, който зад външната си грубост разкрива трогателна уязвимост и придружава героинята на филма на пътешествие, изпълнено с нежност. Резултатът е страхотен и разнообразен филм, който свидетелства за голямото му завръщане след повече от година принудително затваряне.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ