2021: Дигитален ръст

Най-добре ще продават рекламата си медиите - част от големи групи

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 05 June 2021 20:01 >
2021: Дигитален ръст

Единствената медия, в която бизнесът очаква ръст през 2021 г., са дигиталните инвестиции, като увеличението на вложенията в тях ще е около 4%. 

Големият плюс за дигиталната индустрия през пандемичната 2020 година беше в това, че всички се убедиха колко важна е тя, как всъщност помага да останем свързани и до каква степен променя навиците. Тенденциите, на които сега сме свидетели, стояха под повърхността и коронакризата им помогна бързо да се откроят. Иначе, в нормални условия те биха отнели поне 5-10 години.

Очакванията в бранша са да няма спад в инвестициите в дигитална реклама, а плавният ръст, който се наблюдава всяка година, да продължи, макар и с по-забавени темпове. Според медия директорите, с които BG Global Business разговаря, дигиталната реклама е факторът, който позволи да няма толкова големи спадове в рекламата въобще. 

Дигиталните технологии помагат много за автоматизацията на живота ни, както и на начина, по който купуваме реклама и достигаме до правилната аудитория. Програматик рекламата не прави изключение, като помага за точното измерване и по-ефективните инвестиции. 

Програматик рекламата е широко понятие, често тълкувано различно на различни места. Според дефиницията на „IAB Европа“ по същество това е технология, която свързва онлайн купувачите с продавачите на рекламно пространство във виртуални платформи, като така автоматизира целия процес. По дефиниция едно от условията е това да са отворени платформи. Програматик рекламата за 2019 г., без в нея да се включват продукти на Google Ads и Facebook, е 4.2 млн. лв. спрямо 3.9 млн. лв. година по-рано.

Дигитален ръст

Според председателя на IAB България и изпълнителен директор на All Channels Group Николай Бойков в момента сме свидетели на радикална промяна в средата и начина, по който брандовете й отговарят. “Планираме краткосрочно и всички ние трябва да бъдем максимално гъвкави и адаптивни”, споделя Бойков.

По думите му процесите на бизнес трансформация, катализирани от COVID  кризата, се нуждаят в още по-голяма степен от дигитална реклама. “Генерално компаниите са в ситуация, която ги заставя да създават иновации и да се трансформират, за да отговорят на динамичната среда. Интеренет вече не се възприема като един от каналите за комуникация, а като екосистема, в която ефективно брандът създава преживяване за аудиторията си”, коментира Бойков. Затова и според него неминуемо инвестициите в интеренет реклама ще се увеличават. По данни от последното проучване AdEx на IAB България (Interactive Advertising Bureau е най-голямото глобално сдружение на медии, рекламни агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес, представено и в българия), делът на локалните медии е 29% от общия обем на инвестиции в дигитална реклама. Секторът очаква този тренд да се запази и в първата половина на 2021 г.



“Имайки предвид генералната тенденция за ръст на рекламата в интернет като цяло - колкото по-малко „продаващи реклама медийни групи“ има на пазара (т.е. по-малко конкуренция), толкова по-високи цени биха могли да заложат те, търсейки баланса „търсене-предлагане“, обяснява Александър Тошков. Аудиторията в България е изключително активна онлайн (над 4.3 милиона 15-69 годишни, което е близо 88% покритие), така че борбата на медиите да достигнат до нея вече не е толкова трудна.

Рекламният пазар в дигиталния сектор е много силно насочен към големите чужди платформи - Google, Facebook, на които всички ние (милиони) сме подчинени.


1 2
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ