Търговецът на търговците – Иванка Иванова, „Орбико“

Какво може да прочетете в новия брой на BGlobal

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 01 June 2021 07:53 >
Търговецът на търговците – Иванка Иванова, „Орбико“

Самобръсначка Gillette, бебешки пелени Pampers, прах за пране Ariel, храна за котки Whiskas – все продукти на водещи марки, които очакваме да намерим във всеки супермаркет или дрогерия. А знаете ли как стигат дотам? Със стотици бели ванове с надпис „Орбико“, които месечно изминават хиляди километри. Историята на тази компания може да прочетете в новия брой на BusinessGlobal.

Европейският дистрибутор Orbico Group, създаден в Хърватия, оперира в повече от 20 европейски държави и управлява над 500 световни бранда. Българската му дъщерна компания, една от първите, е ключова за бизнеса и „топ приоритетен пазар за групата заедно с този в Хърватия“, казва Иванка Иванова, оперативен директор на „Орбико България“ и член на борда на директорите на „Орбико Румъния“.

Българската компания е на челно място

в повечето вътрешни бизнес индикатори.

Как един бизнес в България може да стане ключов за европейска компания? С професионализъм, екипност, уважение към мнението и идеите на служителите и отглеждане на новите мениджъри, отговаря Иванова. Чиято кариера в „Орбико“ е пряко доказателство за думите й. Много от пилотните проекти на Orbico Group започват в България и впоследствие се прилагат и на другите пазари. „Държим да работим с високо мотивирани и отговорни хора, които да показват и емоционална привързаност към компанията“, казва пред BGlobal Иванова. Принцип във взаимоотношенията на „Орбико“ с доставчици и друг вид контрагенти е създаването на дългосрочни партньорства, а партньорите от своя страна определят екипа на българската компания като „опитен и ентусиазиран“.

Развитието на бизнеса чрез развитие на екипа е в основата на успехите и за друг изявен български мениджър – изпълнителният директор на „Престиж“ Дарина Стоянова. „Уникалният дух и култура на един екип са неговото най-голямо конкурентно предимство“, е веруюто на Стоянова, участник в лидерското „Ателие 12и5“ в този брой на BGlobal. А как запазват водещото си място на пазара в конкуренция с мултинационални компании? С качество на продуктите и иновации, вдъхновени от потребителите. И съчетавайки най-доброто от двата смята – силните и прозрачни корпоративни практики и политики на големите компании и гъвкавостта на малките фирми.

Една от тези малки фирми се е запътила към голяма цел – със създаденият от нея изкуствен интелект

да помогне поне на 1 милиард хора.

Ако мечтата на програмиста Георги Къдрев, създал платформата „Имагга“ за разпознаване на изображения като студентски проект през 2008 г. ви се вижда твърде смела, имайте предвид, че 8 години по-късно тя е отличена от IDC като една от трите най-иновативни компании в света в анализа на изображения. Най-новият проект е Kelvin Health – приложение, което чрез термовизионна камера и изкуственият интелект на Imagga може да разпознава болестни състояния. Така че, защо не 1 милиард?

За разлика от Къдрев, двамата създатели на нов български имуностимулатор, на основата на мед и пчелни продукти, нямат такива мащабни количествени цели. Поне на този етап, в началото на втората година на общия им проект за HONEimmune, произведен от изцяло български пчелни продукти, без примеси и консерванти. За перспективите говори фактът, че едва година след първоначалната идея имуностимулаторът тръгва към пазара. Както и имената на създателите му, популярният готвач и сомелиер Таньо Шишков и успешният мениджър в мултинационални компании Методи Георгиев.

Георгиев и Шишков са първите участници в новата

поредица на BGlobal „Полет над кризата“.

В нея представяме хора и бизнеси, които в трудните пандемични времена успяха да създадат нов бранд или да намерят нови пазари. В този си път предприемачите се нуждаят от финансови услуги, а ковид времената нанесоха траен отпечатък и върху тях, казва пред BGlobal управителят на Varengold Bank България Сергей Пантелеев. Според него финтех компаниите все повече ще допълват, а в някои сегменти дори ще изместят банките с предоставянето на по-добри услуги за кредитополучателите.

В броя може да прочетете още за предизвикателствата пред България, свързани с присъединяването ни към еврозоната и как да избегнем гръцкия кризисен сценарий, през погледа на главния икономист на Уникредит Булбанк Кристофор Павлов.

За читателите на BGlobal макроикономистът и преподавател Георги Ганев анализира защо европейската икономика е заплашена от презокеански инфлационен удар, каква опасност за всички в ЕС е „болната“ Италия и как поскъпването ще се пренесе в България.

С инфлация зад ъгъла или не, животът продължава, а пандемията превърна здравословният начин на живот в една от най-мощните тенденции в света – тема и в новия брой на BGlobal. А и в крайна сметка от нас самите зависи как ще възприемем и как ще реагираме на кризисната ситуация – като на драма или като на възможност. Както казва в текста си за списанието известната терапевтка Мадлен Алгафари:“ Мисли бяло и ще се стига бяло, мисли черно и ще те стига черно“.

Всичко това може да прочетете в новия брой на BGlobal. В който ще се срещнете и с още много интересни автори.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ