Пощенска банка и Mastercard ще подобряват инфраструктурата на Витоша
Компаниите работят за разширяване и утвъждаване на зелената икономика
Пощенска банка и Mastercard ще възстановят и допълнят парковата инфраструктура на Витоша по туристическия маршрут „Музей на мечката – местност Дендрариума“. В първата фаза на проекта доброволци от двете компании заедно с Дирекцията на Природен парк „Витоша“ ще създадат „Зелена класна стая на открито“, която се обособи в непосредствена близост до Музея на мечката. Ще се изгради също амфитеатрален кът за учене и празненства, който ще позволи организирани групи от ученици да провеждат занимания на открито.
Вторият етап на проекта ще включва изграждането на свързваща алея между „Зелената класна стая“ и местността Дендрариума, за да може посетителите да се придвижват безопасно в гората между двата обекта, без това да става по главната пътна артерия.
Проектът е част от активната социално отговорна политика на Пощенска банка, свързана със създаването на устойчиви модели и решения, които променят средата. „Зелена класна стая на открито“ е инвестиция в кауза, подкрепена от екип от съмишленици, които заедно изграждат зеленото самосъзнание, което е част от корпоративната култура на банката. Инициативата е в унисон със серията зелени проекти, които Пощенска банка реализира вече няколко поредни години съвместно с Дирекцията на Природен парк „Витоша“ и по този начин провокира още веднъж отговорно поведение към природните ресурси, като мотивира възможно най-много хора да полагат осъзнати действия за опазване на околната среда.
По данни на Mastercard от проучване в 14 европейски държави, пандемията през последната година е довела до по-ангажирано към природните ресурси поведение на потребителите, както и до по-голям интерес към каузи и бизнеси, ангажирани с устойчивото развитие, борбата с климатичните промени и опазването на биоразнообразието. Над 83% от запитаните са потвърдили, че биха се включили лично в акции и дейности с грижа за природата, а 52% заявяват, че след кризата от Covid-19 са обърнали внимание на това как ежедневните им избори влияят на здравето на цялата планета.
„Един от приоритетите в дейността на Дирекцията на Природен парк „Витоша“ е работата с подрастващите с цел изграждане на екологично съзнание, възпитаване на любов и уважение към природата, както и обогатяване на техните знания за околната среда. С проекта, който предстои да реализираме съвместно с Пощенска банка и Mastercard, ще надградим възможностите за провеждане на образователни мероприятия на територията на Парка. Благодарим за подкрепата на Пощенска банка и Mastercard и за това, че припознаха каузата ни за облагородяване на инфраструктурата на Парка. Надяваме се, че със съвместната ни дейност ще можем да направим планината още по-достъпна и привлекателна за хората“, каза д-р инж. Анна Петракиева, директор на ДПП „Витоша“.
По-рано през годината Пощенска банка и Mastercard издадоха първата за пазара метална кредитна карта – продукт, който е още една важна стъпка в посока употреба на по-малко пластмаса за ежедневни дейности. Съвместният социално отговорен проект предстои да бъде реализиран в рамките на тази и следващата година.
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...