Презареждане с Камелия Славейкова

Плановете, които имаме днес, ще трябва да се променят, така както се променят обществото и нашите клиенти, казва изпълнителният директор на Shell България ЕАД

Пламен Енев
Пламен Енев / 20 February 2021 19:17 >
Презареждане с Камелия Славейкова
Източник: Тони Тончев
Камелия Славейкова
Текстът е публикуван в бр. 4 на сп. Business Global

Камелия Славейкова е изпълнителен директор на Shell за България от 2008 г., а за Гърция – от 2010 г. Тя е и мениджър „Комуникации“ в Shell за Централна и Източна Европа. Магистър по бизнес администрация за ръководни кадри (Executive MBA) от Американския университет в България (2007 г.). Завършила е „Политическа икономия“ в УНСС. Кариерата й в Shell България започва от 1993 г., като през първите години оглавява отдел „Маркетинг и реклама”, последователно на местно и регионално ниво. В периода 2000 г. – 2003 г. работи в маркетинг отдела на европейските структури на Shell, а впоследствие в управлението на корпоративните комуникации на компанията на регионално ниво. Повече от 9 години е член на Управителния съвет на Форума на българските бизнес лидери, а от 2016 г. е член на Българския офис на Европейския съвет за външна политика.

Госпожо Славейкова, има ли  урок, който научихте в пандемията и който ще Ви помогне в бизнеса в бъдеще?

Макар и да бяхме подготвени за реакция при различни кризисни сценарии, Covid-19 се оказа сериозно предизвикателство както за индустрията, така и за нас. Бързо преодоляхме първоначалния шок и успяхме да се мобилизираме. Нашият основен приоритет беше да опазим живота, физическото и психичното здраве на хората, работещи в Shell, както и на работещите в нашите търговски обекти, на нашите клиенти и бизнес партньори. Първи в индустрията въведохме използването на плексигласови прегради на касите, йонизирането на въздуха в обектите с цел по-добра дезинфекция, разширяване на модела на работа от вкъщи за служителите на компанията, предоставихме психологическа подкрепа за нуждаещите се.

Една от поуките е, че навременните и последователни мерки много бързо се отплащат: хората в компанията, служителите на обектите, клиентите и партньорите високо ценят това и приемат както компанията, така и търговските комплекси Shell като едно безопасно място за работа и пазаруване.

Shell България изгради през годините култура на работа
във виртуална среда 

базирана на висока степен на доверие към нашите служители. Това се оказа една много добра инвестиция, тъй като служителите ни лесно успяха да се приспособят към режима на 100% работа от вкъщи. Ние ги подкрепихме, като им предоставихме еднократно финансови средства за закупуване на нужното оборудване за работа от вкъщи и така създадохме една безопасна и ергономична работна среда за тях.

Непрекъснатата и открита комуникация със служителите по време на пандемията ни помага да печелим още повече тяхното доверие, ангажираност и мотивация в това трудно и несигурно време.

Как се вписва търговията с горива в новата дигитална икономика и колко важни за този бизнес са иновациите?

Covid-19 изправи всички нас пред различни предизвикателства, но също така създаде възможност да ускорим дигитализацията по много начини. Темповете на дигитализацията преобразяват енергийния сектор и особено търговията с горива. И макар  при търговията с горива за разлика от други стоки да не е възможно пълното прилагане на принципите на електронната търговия, то тя все пак претърпя известни промени. Днес повече от всякога сме свидетели на невиждани промени в поведението на потребителите. Преди пандемията ускореното навлизане на цифровите технологии беше актуална тема за хората, а днес е задължителна част от всекидневието.

Дигитализацията заема централно място в дейността на Shell. Ние се възползваме от богатството на данните, с които разполагаме, които ни помагат да извлечем полезна

информация за поведението

на нашите клиенти, когато пазаруват. Какви продукти купуват? Как контактуват с нас? Отварят ли връзките в имейлите, четат ли прикачените файлове, или не им обръщат внимание?

Използваме всички тези данни, за да намираме нови начини за връзка с клиентите. Искаме да разговаряме с клиентите, а не просто да им говорим, и затова новият ни подход е да търсим как най-добре да стигнем до диалог с тях. Shell използва данните за клиентите, за да предоставя персонализирани дигитални услуги на лоялните клиенти, притежаващи SMART карта. Клиентите могат да научат какво предлага бензиностанцията, преди да стигнат до нея – през приложенията за лоялни клиенти и системата за управление на връзките с клиентите (CRM). Наскоро в България представихме дигитална карта за лоялни клиенти – първата на местния пазар – и създадохме цифрови решения за нашите бизнес клиенти. Едно от тях е онлайн порталът Shell Fleet Hub, през който бизнес клиентите могат да управляват своите карти за гориво в реално време, да изтеглят електронни фактури и да конфигурират най-различни справки. Към момента 93% от нашите клиенти с карти за гориво използват електронни фактури и ние им помогнахме, като създадохме система за електронно подписване на документи, използвайки една от платформите.

Все още нереализираният потенциал на дигиталното преобразяване на икономиката силно ни интересува.

Как виждате развитието на конвенционалните бензиностанции предвид предричания край на използването на фосилни горива в близко бъдеще?

При нас търговията с традиционните бензинови и дизелови горива се развива добре. Ще продължаваме да предлагаме услугите, които задоволяват желанията и потребностите на клиентите от такива горива, но занапред ще ги допълваме с нисковъглеродни продукти по пътя на прехода към нисковъглеродна енергетика.

Международната агенция по енергетика прогнозира, че към 2040 г. ще има почти два милиарда леки автомобила. Броят на електромобилите се очаква да бъде между 500 милиона и 1 милиард, което означава, че дори до 2040 г. броят на автомобилите с

двигатели с вътрешно горене

би могъл да остане практически същият като днес. Това е най-оптимистичният сценарий за навлизането на електромобилите. С нарастването на техния брой трябва да се изгради подходяща зарядна инфраструктура, за да могат клиентите да зареждат своите автомобили, без това да затруднява техните пътувания. Това означава както обичайните варианти за зареждане в домовете и фирмите, така и осигуряване на по-бързи и мощни такива на бензиностанциите и други публично достъпни обекти. В момента Shell предлага в България електрозарядни станции в 14 свои обекта в партньорство с Eldrive. Shell проучва възможностите за обслужване на растящия брой водачи на електромобили както на нашите бензиностанции, така и извън тях. Тези инициативи са част от по-мащабните амбиции на Shell да предлага повече и по-екологични енергийни решения по цял свят.
1 2
Exit
Exit >
Жив

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ