Високо в облака с Румяна Тренчева и SAP

Какво може да прочетете в новия брой на списание BGlobal

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 01 January 2021 13:55 >
Високо в облака с Румяна Тренчева и SAP
Да усещаш пулса на развитие на технологиите и да го интегрираш в продуктите си – звучи саморазбиращо се, но изисква непрестанна иновативност и силна екипна работа, показва историята на лидера в бизнес софтуера SAP. От две десетилетия тази история е свързана тясно с България, а в момента звеното на софтуерния гигант у нас SAP Labs България е ключово за стратегията на компанията, свързана с облачните бизнес решения. Което е и причината да превърнем точно тази компания в основен бизнес герой на последния брой на новото списание BGlobal.

На какво стъпва моделът на SAP

пред BGlobal разказва Румяна Тренчева

- българката, издигнала се до старши вицепрезидент „Глобална партньорска мрежа и Общ бизнес“ на SAP в Централна и Източна Европа. Всъщност сферата на дейност, за която отговаря Тренчева, е един от отговорите. Ще научите и защо малкият и среден бизнес все повече се превръща във фокус за новите облачни решения и с какво могат да му помогнат те.

А големият плюс на тази история е разказвачът – една вдъхновяваща българка, с невероятна професионална кариера, за която доверието с партньорите и клиентите, подкрепата и грижата за екипа и непрестанното учене и развитие на мениджъра са в основата на успешното лидерство.

И ако историята на SAP показва как една компания-гигант се справя с днешните предизвикателства, не по-малко предизвикателни са усилията на една сравнително млада и сравнително малка българска фирма да се утвърди и разрасне на силно конкурентен пазар като винения. И да промени в крачка модела си в пандемията. Как?

„Не големите изяждат малките, а бързите изяждат бавните“,

е отговорът на Оля Антонова, създала заедно със съпруга си фирмата за производство на био-малиново вино „Трастена“. И още: „Обикновените хора сутрин се събуждат с аларма. Успелите се събуждат преди всички от мотивация“. За това, че „био“ не е просто поза в дейността на компанията, говорят както грижата за собствените малинови насаждения, така и екологичните изисквания към партньори и доставчици. Така стигаме до факта, че Меката на виното Франция е най-големият външен пазар на „Трастена“.

Всеки може да научи нещо за себе си, за своя бизнес или за личностното си развитие от конкретните бизнес истории и в новия брой на BGlobal те не се изчерпват само с горните два примера. Но всеки предприемач има нужда от ориентир за основните процеси в икономиката и общественото развитие. В списанието ще намерите

 оптимистичния прочит на проф. Теодор Седларски

 от Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ за българската икономика и за перспективите пред бизнеса, подплатен с конкретни примери; реалистичния анализ на Светла Костадинова (изп. директор на Института за пазарна икономика) за правителствения План за възстановяване и устойчивост, който до голяма степен ще определя посоката на икономическото развитие на страната в следващото десетилетие; песимистичния коментар на д-р Илко Семерджиев защо втората ковид-вълна се оказа толкова смъртоносна в България.

За читателите на BGlobal професорът по икономика в Texas Christian University Кирил Тошков прави прогноза за глобалното икономическо развитие. Негова е тезата, че в противопоставянето между САЩ и Китай Европа отново може да се окаже „по средата“, като при Студената война.

В края на една година и в началото на друга, през които дигитализацията се оказва структурна необходимост за оцеляването ни като бизнес и общество, темата за технологичната трансформация е основна. И неизбежна за развитието на всяка компания, доказва още веднъж пред BGlobal генералният директор на HP Enterprise България Ираван Хира.

Неизбежна е и

промяната, която носят със себе си 5G мрежите,

изкуственият интелект и интернет на нещата, и то през съвсем конкретни примери, разказани от Жанет Захариева, главен съветник по регулаторните въпроси във „Виваком“. А ако темата за коботите – колаборативните роботи, които се използват за автоматизация на работните процеси, ви се струва твърде далечна на българската действителност, не сте съвсем прави. Вярно е, че у нас те се използват все още ограничено, но това не пречи през тази година на пазара да се появят и първите български коботи.

В новия брой на най-новото бизнес списание на България BGlobal може да прочетете още:

- За дарителството като философия и като ежедневна работа – от директорката на Българския дарителски форум Красимира Величкова, номинирана в годишната класация „Новите лидери“ на BGlobal.

- За българската мебелна компания „М2 ПРОМ“, която обзавежда бутици на „Диор“ и има мебели в музея „Ив Сен Лоран“

- Защо създателят на една от най-успешните аутсорсинг компании в България и в региона се насочи към бизнес с ферми за… мухи

- Как иновациите трансформират компания като Konica Minolta

- За неравния и предизвикателен професионален път на младия учен доц. Карекин Есмерян от Лабораторията по акустоелектроника на Института по физика на твърдото тяло към БАН и какво е практическото приложение на свръхнеомокряемите покрития

- За трите човешки ентеротипа според доминиращите бактерии в чревната микрофлора, които са в основата на последния „писък“ на здравословното хранене и диететика

А от автори като Радослав Неделчев, главен оперативен директор на dentsu България и Балкани и Мартин Димитров, основател на комуникационната агенция „Нитрам“, всеки предприемач има какво да научи. Не ги пропускайте, както и останалите текстове в новия брой на BGlobal.

Можете да закупите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Била" и др.
Exit
Exit >
Жив

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ