Уебинарите отдавна са ефективна маркетингова тактика. Чрез тях вашите потенциални клиенти, където и да се намират, могат да ви чуят да говорите и да виждат слайдовете право на своите компютърни екрани. Сега движението е ограничено заради ограничителните мерки, свързани с пандемията от коронавирус, и този способ става два пъти по-актуален.
Най-хубавото е, че това става с ниски разходи и сравнително лесно. Нужно е да създадете подстраница на уебсайта си или да ползвате някоя от многото съществуващи платформи, след което трябва да подберете публиката, от която имате нужда, и да разпратите покани за регистрация по имейл. В края на уебинара правите специална оферта, важаща само за събитието и след това отново по мейла напомняте на участниците за нея.
Уебинарите срещат един основен проблем – все повече компании ги ползват. Това означава, че мрежата е затрупана с такива предложения, което прави трудно усилието да привлечете внимание към вашето събитие.
Основен акцент в стратегията ви трябва да са продажбите и колкото по-рано ги планирате, толкова по-добре. Често ще видите много усилия и ресурси, хвърлени на вятъра за прекрасна презентация, която се проваля, защото лекторите не са фокусирани в продажбите. Не правете тази грешка, а подгответе последващите събитието действия предварително, като автоматизирате, доколкото е възможно, процеса на проследяване на резултатите. Ето и няколко съвета на консултанта Робърт Блай от книгата му „Наръчник за контент маркетинг“.
Използвайте тема, която ще привлече участнициКоя тема ще привлече повече участници: „Как да купите нашия продукт сега“ или „Как да улесните бизнеса си чрез нови стратегии“. Ако предпочитате втория вариант, значи сте на прав път. Обещаващата, интересна, навременна и образователна тема ще има най-голям успех. Това означава, че презентацията трябва да бъде ориентирана към решение. Усилията ви трябва да са насочени към практически начини за решаването на проблеми на участниците. Тази тема, разбира се, трябва да е обвързана с истинската цел на вашата презентация, която сте подбрали предварително.
Намиране на правилната публикаЗа намиране на правилната аудитория е нужно проучване. То може да се осъществи във форуми, специализирани групи в социални мрежи, които дискутират проблеми, които може да разрешите с вашия продукт. След като откриете интересна тема, създайте план за проследяване на продажбите и след това изградете своя маркетинг план за уебинара.
Обуздайте очакванията си за посещениеОпитът показва, че трябва да очаквате реално участие на около 30 процента от регистрираните за безплатен уебинар. За да си спестите неловките ситуации, поканете повече потенциални участници на вашето събитие и ги поканете многократно. Пращайте напомняния по имейл и ги учестявайте, ако прецените, че записванията не вървят, както планирате.
Използвайте въпроси за анкетиПовечето водещи платформи за уебинари позволяват предварително да заредите интерактивни анкети в презентация. Можете да се съобразите със специфични за участниците данни, които могат да ви помогнат да приспособите въпросите към събитието. Най-често срещаните въпроси са: Какво ви интересува най-много в този уебинар?; Кое е най-голямото ви предизвикателство днес?; Къде сте в процеса на покупка?; Искате ли повече информация за нашата нова технология?
Съобразете темата със специфичните си нуждиМожете да организирате уебинар, за да задоволите всяка нужда – Образователни маркетингови събития; Събития за изграждане на списъци или база данни; Едно от многото места за продажби; Мисловно-лидерски събития; Обучение на клиенти; Проучвания; Благодарност или събития за утвърждаване на лоялност.
Ако искате да разширите фунията си за продажби, може да организирате събития за изграждане на база данни. Други уебинари помагат да разясните перспективите на клиентите ви във времето, което ви помага да постигнете маркетинговите, продажбените и организационните си цели в дългосрочен план.
Фокусирайте се върху живото изпълнениеИма много причини за това, включително използването на въпроси за анкети, възможността да се отговори на въпроси веднага, непосредствеността и вълнението, създадени за участниците от събитие на живо.
Винаги можете да използвате запис на уебинар за презентация като инструмент за продажби на вашия уебсайт, но събитията на живо са тези, които правят разликата, създават връзки и бързо надграждат вашия бизнес.
МотивирайтеПомолете участниците да изпробват, купуват или да се свържат с вас за повече информация. Освен това обмислете ограничена оферта само за участниците в уебинара, за да добавите допълнителен стимул и спешност към вашия призив за действие. Това може да бъде прост, но ефективен начин за постигане на повече резултати. Ако правите образователен уебинар, последван от търговска презентация на вашия продукт или услуга, кажете им да останат на линия, за да разберат как получената информация може да има практическа полза за тях.
ВдъхновявайтеБъдете ентусиазирани. Вашата увереност и приятелско отношение могат да вдъхновят участниците. Включете ги в разговора и ги накарайте да се чувстват достатъчно удобно да задават въпроси, ако сте активирали функциите за чат или въпроси и отговори. И най-важното – забавлявайте се с презентациите си!
.jpg)
Текстът е публикуван в брой 13/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите от петък в разпространителската мрежа.
Вижте какво още може да прочетете в броя.