Купуваш един, получаваш два

DBS с каросерия от Zagato и 770 к.с. допълва колекцията на Aston „DBZ Centenary“ за 6 милиона лири

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 02 February 2020 17:30 >
Купуваш един, получаваш два
от Том Харисън, BBC TopGear

За да се сдобиете с един от страхотните DB4 GT Zagato от „възстановеното производство“, трябва да станете клиент на „DBZ Centenary Collection“ – пакет от две коли, в който влизат споменатият DB4 плюс мистериозният DBS с каросерия от Zagato. Двете коли се продават само заедно с обща цена 6 милиона лири. Преди данъци и такси. 

Набързо: подобно на предшественика си, DB4 GT Zagato е само за писта. И въпреки че изглежда като точно копие на оригинала, основно заради особеното червено (Rosso Maja), колата е получила доста съвременни доработки, за да е още по-яка за каране.

Под капака е 4,7-литровата версия на 3,7-литровия мотор с 306 конски сили, с който се предлага DB4 GT Continuation, като мощността му е вече 395 к.с, според Aston. Двигателят задвижва задните колела посредством 4-степенна механична трансмисия и диференциал с ограничено приплъзване. Но това е нищо в сравнение с другата част от пакета, като този автомобил може да се кара по обществени пътища. Мистериозният DBS в целия си блясък. Премиерата му беше на конкурса в Нюпорт, САЩ, DBS GT Zagato на практика е DBS Superleggera с друга каросерия.

При него се използва същият 5,2-литров V12 с две турбини от Superleggera, чиято мощност е увеличена от абсурдните 725 конски сили на колосалните 770. От Aston не съобщават нищо за максималната му скорост, но трябва да очакваме леко подобрение спрямо досегашните 3,4 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч. Но при DBS GT Zagato скоростта не е най-важното. Тук голямата новина е новата каросерия – този модел отбелязва връзката на Aston с италианската компания за каросерии, стартирала преди 60 години с DB4. Да, оформлението на покрива донякъде влошава видимостта назад – всъщност назад нищо не се вижда – но оформлението на предницата компенсира това...

Този DBS също идва в особено червено (Supernova Red, за да сме точни) и някои детайли са от карбон и злато (има емблеми, изработени от 18-каратово злато). Ако тази комбинация е твърде бляскава, то в Aston са готови да изпълнят всяка ваша прищявка.

Акцентът в интериора на DBS пада върху „първото в автомобилната индустрия използване на карбон и 3D принтиране метални елементи“, обясняват от Aston. Харесва ли ви? Няма как да го получите. И едва ли ще го видите на улицата. Докато пишех този текст, 18 от 19-те двойки коли вече бяха продадени и в края на това изречение и последната вероятно е била продадена.

Текстът е публикуван в брой 4/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.

Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ