Отдаване на почит

Ferrari f8 Tributo - прекрасен двигател, безгрешно шаси, управление и баланс. И страхотен дизайн

Топ Гиър
Топ Гиър / 07 December 2019 16:00 >
Отдаване на почит
Понякога дори най-известният автомобилен производител става леко… нарцисистичен. Поне от гледна точка на 3,9-литровия битурбо V8 мотор, който спечели купчина награди. Това твърди журито на конкурса Международен двигател на годината. Все пак на мотора е вдъхнат нов живот в изцяло преработено тяло, носещо името F8 Tributo. ABBA се събраха, а сега Ferrari отдават почит на себе си. 

Трябва да чуете нотите, които свири. F8 е по-интуитивна кола от 488 Pista, смесвайки интензивната динамична палитра с по-висок комфорт и технологии. Също така дизайнерският език поема в нова посока, въпреки че вече сме виждали някои от линиите на дизайнерите от Centro Stile в индивидуалните SP модели на Ferrari. Може да се спекулира, че името Tributo сигнализира последната еволюционна стъпка на V8 мотора.

Минаха дните, когато Ferrari сглобяваха двигателя и отиваха на обяд. О да, този 3.9 V8 е прекрасен. Характеристиките, разбира се, са на ниво: 710к.с. при 8000 оборота, 770 Нм и невероятните 182 к.с на литър работен обем. За да оцените тези невероятни инженерни постижения, просто трябва да седнете зад волана. Експерименти като ускорение от 70 км/ч на пета предавка или просто леко шофиране на седма демонстрират пъргавите реакции и гъвкавост на агрегата. Двигателят на 488 е повече от добро начало, но винаги има място за прогресивна мисъл. По този ред F8 е оборудван с всмукателен колектор от състезателния 488 Challenge, а отворите за въздух са по-високо, близо до двигателя и интегрирани от всяка страна в задната част. Ferrari споделят, че потокът на въздух около F8 е по-ефективен и бърз, което прави аеродинамиката му по-ефективна.

В допълнение има и промени в мотора - горенето е оптимизирано благодарение на по-здрави бутала и нови цилиндрови глави, способни да понесат допълнителното натоварване. Лекият колянов вал позволява на двигателя да се развърта плашещо свободно за шосеен автомобил. Изцяло преосмислената изпускателна система, направена от никелова сплав, наречена инконел, спестява 9.7 кг, сравнено с 488, добавя 5 децибела към шума и е екологично по-чиста. Засега мечтата на F8 да комбинира спорт и комфорт се сбъдва. 

Новата форма на F8 е силно заимствана от състезателния аеропакет на колите от GT и Challenge сериите. Красивите очертания насочват въздуха 10% по-ефективно от 488 GTB, а S-отворът в предницата, заимстван от F1 болида и 488 Pista, притиска предницата при високи скорости. Спойлерът е интегриран в силуета, a подвижни елементи контролират динамично нивата на съпротивление. Корите под колата също играят аеродинамична роля с формите си.

Принудителното пълнене допринася с болезнено ускорение навсякъде и по всяко време, а прецизният контрол на въртящия момент елиминира турбо дупката и предава мощността към пътя. Окачването е изненадващо добро и прощаващо в ежедневието. Интериорът е сглобен здраво, а системата за развлечение е най-накрая логична.

В движение F8 напомня на Pista. Колкото и да съм скептичен към алгоритмите на системата за контрол на поднасянето (SSC), трябва да си призная, че в състезателен режим тя работи почти телепатично. С други думи, неопитните водачи ще катастрофират по-трудно, а по-надарените ще се намерят в изумителен дрифт, който ще впечатли и най-отдадените фенове на марката и ще им осигури изпотени длани.

На пистата „Фиорано“ и с гумни Michelin Pilot Sport Cup 2, F8 се управлява магически, ако, разбира се, разчитате на системите. Без тях 710 к.с. и законите на физиката напомнят, че някои неща не подлежат на обсъждане. 

Моделите на Ferrari бяха машини, обвити в чар и – да не ни чуят италианците – не толкова надеждни. При F8 тези особености са на преден план. Заедно със задното стъкло, напомнящо F40, Tributo е толкова вълнуващ, колкото и лесен за каране. Невероятно постижение.

Текстът е публикуван в брой 48/2019 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ