Отваря приемът за второто издание на Dare to Scale

Програмата на Endeavor с основен партньор Пощенска банка и с подкрепата на Software Group, и ИАНМСП, цели да помогне на български компании да разраснат бизнеса си

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 02 June 2020 12:00 >
Отваря приемът за второто издание на Dare to Scale
Пилотното издание на програмата за растеж Dare to Scalе бе оценено, като изключителен успех.
След успешния пилотен проект през 2019 г., българският офис на глобалната предприемаческа мрежа Endeavor стартира второто издание на програмата за растеж – Dare to Scale. Програмата е насочена към предприемачи и бизнеси, които вече са преминали ранната фаза на своето развитие и са в началото на разрастване на дейността си. Фокус на тазгодишното издание ще бъде изграждането на устойчив бизнес, който да може да се справи с кризи, както и идентифицирането на възможности за растеж в трудни пазарни условия. От вчера, 1 юни, до 21 юни е отворен формулярът за кандидатстване, като всеки желаещ може да го попълни на този линк.

За програмата могат да кандидатстват предприемачи от всички сфери на икономиката, без значение от региона в България, в който са позиционирани. Условието е да имат вече доказан продукт или услуга на пазара, да са реализирали оборот от поне 200 000 лв. за 2019 г., броят на служителите да не надвишава 150 души, и най-важното - бизнесът им да e с потенциал за глобален растеж. В програмата могат да участват както утвърдени компании, работещи от години, така и такива, които са стартирали сравнително скоро.

Ментори и бизнес лидери от мрежата на Endeavor ще проведат интервюта и по предварително обособени критерии ще бъдат избрани компаниите, които ще са приети в тазгодишното издание. Програмата ще се проведе в София и ще е продължителност от 4 месеца - от м. септември до м. декември 2020 г. Основателите на компаниите ще имат възможност да участват в  специализирани обучения в четири основни области: „Управление на организацията“, „Маркетинг“, „Продажби“, „Бизнес планиране и набиране на капитал“. Всяка компания ще има назначен индивидуален ментор от мрежата на Endeavor, който ще провежда регулярни срещи с основателите и ще ги подпомага със своята експертиза. Екипът на Endeavor ще организира и съпътстващи събития, на които компаниите ще имат възможност да се запознаят с основните играчи в предприемаческата екосистема. Подобно на предходната година, програмата ще приключи през м. декември с Demo Day, по време на който участниците ще презентират бизнесите си пред жури от утвърдени бизнес лидери. Повече за самата програма и процеса на кандидатстване може да разгледате тук.

В пилотното издание на Dare to Scale през 2019 г. участваха основателите на 10 български компании. В продължение на 4 месеца участниците преминаха през специализирани обучения, водени от бизнес лидери от мрежата на Endeavor Bulgaria, сред които създателите на Телерик - Васил Терзиев и Светозар Георгиев, съоснователят на BGmenu - Владимир Давчев, сайт мениджърът на Uber - Александър Попов и др. Повече от 20 бизнес лидери бяха ангажирани с предприемачите от 10-те компании и бяха проведени общо 75 часа менторски сесии.

„Силната подкрепа и високата оценка, която получихме от предприемаческата общност за нейното първо издание, ни окуражи да я продължим и през тази година. С това искаме да дадем нашият принос за развитието на едно поколение предприемачи, които имат потенциала да постигнат световен успех“, каза Момчил Василев, изпълнителен директор на Endeavor Bulgaria.

Главният изпълнителен директор на Пощенска банка Петя Димитрова, също отчита първото издание на Dare to Scale, като изключителен успех. „Инициираме второто издание на проекта и след огромния успех на пилотния проект вярваме, че правим инвестиция в бъдещето - защото Dare to Scale е нашата увереност, че създаваме смисъл заедно и така даваме знак на все повече млади хора, че възможностите са повече от препятствията. Ние от Пощенска банка познаваме успеха, както и пътя, който води към него и вярваме, че ще бъдем полезни на младите предприемачи не само като техен ментор, но и като доверен финансов партньор“, споделя Димитрова.

Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, също е доволен, че институцията се включва във второто издание. „Такъв тип програми стават още по-стойностни предвид ситуацията с пандемията и икономическата криза, в която навлиза световната икономика. Вярвам, че знанието и насоките, които могат да получат предприемачите, ще бъдат безценни и ще им помогнат по пътя напред. Програмата се вписва точно и в концепцията на Агенцията да предлага още повече добавена стойност", убеден е Таков.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ