Covid-19 сложи модата "на пауза"

Кризата е възможност индустрията да произвежда по-малко, но устойчиво, смята Ана Уинтур

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 21 May 2020 17:20 >
Covid-19 сложи модата "на пауза"
Източник: Shutterstock
Ана Уинтур
Дългогодишният главен рредактор на сп. Vogue Ана Уинтур съобщи в сряда, че пандемията от коронавирус е катастрофална за модната индустрия, опустошавайки както новите дизейнери, така и големите търговци на дребно, съобщи СNBC. "Мисля, че тя постави индустрията на пауза", каза Уинтур в предаването Closing Bell на CNBC. "Сега всеки преосмисля какъв е смисълът на модната индустрия и каква трябва да бъде тя", казва Уинтур.

Уинтур (70 г.), която ръководи Vogue от 1988 г. и е директор на изданията на Conde Nast за САЩ посочи като пример фалиралите заради кризата легендарни вериги за облекло Neiman Marcus и J.C. Penney.

"Малките бизнеси, независимо дали са за луксозни или достъпни изделия, също страдат, защото нямат източник на приходи", добавя тя.

Vogue и Съветът на американските модни дизайнери (CFDA) си сътрудничат с Amazon, за да бъде пуснат този месец онлайн раздел, който да включва продукцияята на малки и средни по големина дизайнери. През април Vogue и CFDA стартираха кампанията A Common Thread, която дава грантове на малки предприятия от модната индустрия в затруднение.

Уинтур смята, че кризата с Covid-19 ще промени отношението на хората към модата в бъдеще, като ще създаде нагласи за повече устойчивост и виждане за „стойността на това, което се купува, независимо от неговата цена“.

"Смятам, че това е възможност за всеки да забави темпа, да произвежда по-малко и да накара света да се влюби в креативността и страстта в модата", казва Уинтур. "И може би да има по-малък акцент върху скоростта и представянето на новости",  допълва тя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ