Кристина Табакова, директор "Продукти и услуги" във "Виваком": Създаваме инициативи, с които да мотивираме хората да останат вкъщи

Кристина Табакова, директор "Продукти и услуги" във "Виваком": Създаваме инициативи, с които да мотивираме хората да останат вкъщи
– Как се отрази на "Виваком" извънредното положение заради мерките срещу коронавируса и какви са ръстовете при трафика на данни от гледна точка на мрежата и на натовареността на служителите?
– Ние извършваме постоянен мониторинг на мрежата и следим състоянието на услугите си, за да вземаме навременни мерки, ако се налага. Ситуацията е динамична, данните за работните дни и почивните варират, но отчитаме значително увеличение на трафика – в пиковите моменти от 30% до 50% както за гласовите повиквания, така и за трафика на данни. В ситуация, в която повечето хора прекарват цялото си време вкъщи, телеком услугите им дават възможност да продължат сравнително нормално живота си – да работят дистанционно, да се обучават, да пазаруват, да се информират и общуват с близките, и не на последно място – да се разнообразяват с филми, музика, виртуални разходки и всичко, което може да се направи онлайн. Това обяснява повишения трафик, но ние сме подготвени за него и мрежата на "Виваком"ще отговори на нарастващото потребление. Всички колеги са изключителни професионалисти и продължаваме да работим без сериозни смущения – обслужваме клиентите си – както частни, така и корпоративни, и инсталираме нови услуги, като сме предприели необходимите мерки за безопасност. Същевременно създаваме нови инициативи, с които да сме максимално полезни като компания в тази извънредна ситуация.

– Такава инициатива беше и дарението от 900 000 лв., което обявихте. За какво ще бъде използвано то?
– Вярваме, че в моменти като този трябва да покажем с конкретни действия нашия ангажимент към обществото. "Виваком" е социалноотговорна компания и има своите каузи, които подкрепя през годините. Но сега, когато най-важното за всеки човек и за цялото ни общество – здравето – е в риск, насочваме усилията си именно там. Лекарите и всички здравни служители безспорно са героите на днешния ден. И докато те са на предна линия в борбата с Covid-19, ние можем да ги подкрепим финансово, за да им бъде осигурено всичко необходимо. Парите ще преведем по специално откритата дарителска сметка на Министерството на здравеопазването и компетентните органи ще преценят как да се използват най-целесъобразно. Сумата е почти 1/5 от целта, която министерството оповести – 5 милиона лева, когато стартира и кампанията DMS SOLIDARNOST. Надяваме се, че и други компании ще се включат и че парите ще бъдат събрани достатъчно бързо, за да се предприемат навременни мерки за овладяване на епидемията.

– Вече станахме свидетели на дарения от страна на бизнеса, но вие включихте и клиентите си в общата кауза. Как ще допринесат те за събирането на повече средства?
– За всички нови активирани абонаментни услуги през месец април "Виваком" ще дари първата месечна такса. Това означава, че за всеки клиент, който си заяви нова услуга от нас, първата му месечна такса няма да влезе в компанията като приход, а ще бъде дарена. А сумата от първите такси на всички нови услуги, които са активирани през онлайн магазина ни, ще удвоим. Това е още един начин, по който приканваме хората да си останат вкъщи и да свършат всичко, което е възможно онлайн. Събраните дарения от 1 до 30 април ще бъдат насочени в помощ на лечебни заведения и медици в България за подпомагане на борбата срещу Covid-19. В първите дни на май ще анонсираме сумата, която се е натрупала, както и разпределянето й, за да има максимална прозрачност и клиентите ни да знаят, че имат реален принос в общата кауза.

– По какви други начини мотивирате хората да останат вкъщи?
– Съветваме всичките си клиенти да използват максимално дигиталните ни канали. През електронния ни магазин могат да заявяват всякакви нови услуги, включително и фиксиран интернет и телевизия, което не беше възможно доскоро. През приложението ни MyVIVACOM могат да плащат сметки, да презареждат предплатени карти, да активират допълнителни пакети и услуги. Скоро стартирахме и дигиталния си портфейл Pay by VIVACOM, който е изключително удачен за използване в момента – с него могат да се правят плащания на ПОС терминал чрез телефона и без въвеждане на ПИН код, т.е. потребителят не докосва банкноти, монети, карти, други устройства. Сигурността е гарантирана чрез отключване на самото приложение с биометрични данни. С Pay може също да се пазарува онлайн, както и да се правят преводи между потребители.

Другото, което правим още от първия работен ден на извънредното положение, е да осигуряваме допълнителни безплатни услуги, които да направят престоя вкъщи по-приятен и ползотворен. Мобилните ни абонати могат да ползват 10 000 МВ на максимална скорост, по 2000 МВ всеки уикенд и 2000 МВ при плащане на сметката през MyVIVACOM. Клиентите на Mobix също получиха 10 000 МВ, а допълнителните пакети към услугата в момента се предлагат с двойно повече включени мегабайти на същата цена. Такава инициатива имаме и за плановете за мобилен интернет iTraffic – те са с удвоени мегабайти за целия срок на договора, не само до края на кризата.

– И в условия на пандемия хората имат нужда да поемат дъх – с какво се забавляват абонатите ви по време на карантината?
– Помислили сме и за този аспект. Важно е както да сме добре информирани, така и да намираме някакво разнообразие за ежедневието си. Затова осигурихме много повече канали на телевизионните си абонати – над 145 за сателитната и над 230 за интерактивната телевизия. За клиентите на интерактивна телевизия даваме и безплатен достъп до редица допълнителни медийни услуги с богато филмово и детско съдържание, за което благодаря и на нашите партньори, които ни подкрепят.

– Има ли увеличение при дигиталните и облачните услуги за корпоративни клиенти заради извънредното положение, което налага на много компании да работят дистанционно? Кои смарт услуги са най-подходящи за бизнеса в тази ситуация?
– Направихме специална нова услуга за корпоративните ни клиенти с популярното вече име Home office. В нея има различни възможности за интернет и време за разговори и по-важното – безплатни устройства като таблети, лаптопи и Wi-Fi рутери. Искаме да подкрепим други компании в усилията им да оборудват служителите си с устройства за работа от къщи, защото това е наистина важно в момента. Разбираме, че сега е трудно за повечето фирми да отделят бюджет, и сме направили офертата гъвкава. Предлагаме също организиране на аудиоконференции чрез специално приложение, без допълнителни такси към плана.

По отношение на облачните услуги – сега наистина е подходящ момент за всеки бизнес, който по някаква причина не се е осмелил, да ги тества. Те са подходящи както за малки, така и за средни и по-големи компании. Цялата информация или различни бизнес системи могат да са достъпни за служителите дистанционно и така да се осигури непрекъсваемост на бизнеса. А това е втората ни голяма битка след опазването на здравето – стабилизиране на икономиката и възможност колкото може повече компании да продължат работата си. В момента препоръчваме на клиентите си да инвестират в услуги, които ще подсигурят нормалното им функциониране.

Материалът е подготвен със съдействието на "Виваком".

Текстът е публикуван в брой 12/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите от петък в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ