Защо се продават все повече електромобили в Европа

Глобите за вредните емисии от бензиновите и дизеловите двигатели са 95 евро на грам

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 21 March 2020 16:17 >
Защо се продават все повече електромобили в Европа
Производителите на автомобили са под натиск в Европа да продават все повече електрически коли, за да избягнат огромни глоби за нарушаване на новите правила за вредните емисии от въглероден диоксид, целящи да ограничат глобалното затопляне, пише Ройтерс.

ЕС постави на автомобилните гиганти целта да намалят въглеводородните емисии с 40% между 2007 и 2021 г., но като цяло те са далеч от постигането ѝ поради популярността на големи и замърсяващи модели като SUV. Евродепутатите гласуваха през декември 2018 г. и допълнително съкращение на емисиите от CO2 от 37,5% до 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г. Те определиха общ таван на емисиите за всички нови коли до 2021 г. от 95 грама CO2 на километър пробег, но таргетът за всеки производител е различен, тъй като се взема предвид броят на произведените коли през базовата 2007 г. Освен това производители с по-малко от 300 000 регистрации на нови автомобили за дадена година ще могат да кандидатстват за изключения от правилата на Еврокомисията.

Те предвиждат глоби от 95 евро за всеки грам CO2 над тавана, определен съгласно индивидуалния таргет на производителите. Анализатори от Evercore ISI изчисляват въз основа на равнищата на вредни емисии през 2018 г., че производителите са изправени пред глоби на обща сума 33 млрд. евро.

Оборудването на колите с повече електрически компоненти, за да се гарантира изпълнението на целта за 2021 г., ще струва на производителите между 800 и 5000 евро на автомобил, отбелязва Evercore ISI. Умерените хибридни системи, в които електрически мотори допълват двигателя с вътрешно горене, оскъпяват всяка кола с 800 – 1200 евро, докато плъгин хибридите, чиито електрически мотори са водещи, добавят между 2000 и 5000 евро към стойността. Досега производителите разчитаха на печалби между 500 и 1500 евро на кола от масовия сегмент и между 2000 и 5000 евро в луксозния.

Индустрията бавно възприема електромобилите поради липса на инфраструктура за зареждането им, поради заплаха за заетостта в сектора и несигурността относно потребителското търсене. Колите с електрически батерии се зареждат много по-бавно, докато един резервоар за дизел или бензин се пълни за около 3 минути. Освен това в много страни отварянето на такива електрозарядни пунктове се бави. Три четвърти от тях в целия ЕС се намират само в 4 членки, които покриват едва 26% от територията му, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) От наличните в ЕС 144 000 електрозарядни пунктове над 26% са в Нидерландия, 19% - в Германия, 17% - във Франция, и 13% - в Обединеното кралство.

Според германската асоциация на автомобилната индустрия забраната на коли с двигатели за вътрешно горене през 2030 г. би застрашило над 600 000 работни места в германската индустрия, от които 436 000 са в производството на автомобили и техните доставчици. Работните места ще намаляват, защото производството на един електромобил отнема по-малко време от това на конвенционална кола. Автомобил с вътрешно горене има 1400 компонента в двигателя, отделителната система и трансмисиите, докато батерията и двигателят на електрическата кола имат само 200 компонента, изчисляват анализатори от ING.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ