Как да прескочим пропастта от идея до реален бизнес

Много предприемачи мислят, че измислянето на иновативна идея е трудната част, но в действителност предизвикателството предстои

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 25 February 2020 14:12 >
Как да прескочим пропастта от идея до реален бизнес
Прилагането на нови идеи обикновено е много по-трудно от първоначално замисленото. Мостът от мислене и говорене към правене е дълъг и труден за мнозина. Предизвикателството е да се съсредоточиш върху един пазар, с конкретен дизайн, разходи и цена. Може да е нужно патентоване, задължително е създаване на план, който да показва възможности, конкуренция и финансови прогнози. Освен това създаването на бизнес изисква взаимодействие с други хора, включително партньори, инвеститори и клиенти. И още не сте свършили.

Пред Inc.com създателят на Startup Professionals Мартин Цвилинг дава препоръки на начинаещите предприемачи, които могат да ги преведат през този мост успешно.

Намерете съосновател с опит
Трябва ви човек, който има бизнес уменията, които вие още не сте опитвали. И не приемайте, че можете да възложите това на служител. Имате нужда от някого, който е на "вашата вълна", на когото можете да се доверите и от когото да учите всеки ден. Класическият пример е връзката между Бил Гейтс и Стив Балмър, които създават Microsoft заедно. Гейтс е перфектният "техничар", докато Балмър е човекът с бизнес и маркетингов опит, което допълва уравнението.

Напишете план с целеви етапи и показатели
Като напишете идеята си заедно с план за изпълнение и ги предадете за преглед на бизнес съветник, ще разберете какви са изискванията за постигане на целите. Самите целеви измервания ще ви позволят да оценявате напредъка на бизнеса си. Най-добрите планове не са обемни. Всъщност работа може да свършат 1 – 2 страници, които обхващат накратко вашите бизнес цели, проблеми и решения, възможности, конкуренция и бизнес модел. Пълен план може да бъде не повече от 20 страници.

Дайте си време
Много начинаещи предприемачи са нетърпеливи да разгърнат бизнеса си. Може да си мислите, че упоритата работа е била финализирането на идеята и че ако я пуснете в действие, клиентите ще дойдат. Реалността е, че изграждането на бизнес винаги отнема повече време, отколкото си мислите. Така че, ако междувременно работите, докато внедрявате идеята си, не напускайте ежедневната си работа, докато не започнат да пристигат приходи. В наши дни, дори и при всеобхватния Интернет и социалните медии, все още са ви нужни време и пари, за да могат вашите маркетингови и комуникационни усилия да окажат влияние. Започнете да създавате своята лична марка чрез блогове, форуми и мрежи.

Създайте силен екип и се учете от него
Не правете грешката да разчитате на стажанти и членовете на семейството, за да свършат работата. Наемайте само квалифицирани членове на екипа, на които можете да се доверите, и слушайте техните отзиви. Добрата идея може да идва от вас, но за добър бизнес е необходим екип. Трябва да се учите и от клиентите си. Това ще ви позволи да се приспособявате, докато променяте пазара. Почти всеки основател на стартъп, независимо колко добра е била идеята му, е правил една или повече промени, докато се е приспособявал към реалния свят.

Стартирането и ръководенето на бизнес не е ядрена физика, но изисква увереност и лидерството за непрекъснато вземане на решения, работа с други хора и смирението, за да се признае, че са необходими непрекъснато обучения и промени.

Текстът е публикуван в брой 7/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ