Почти собствен бизнес

Пет предимства на франчайзинга, които всеки потенциален предприемач трябва да обмисли

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 07 October 2019 12:48 >
Почти собствен бизнес
За много хора започването на собствен бизнес е най-голямата мечта. Но значителна част от потенциалните предприемачи се въздържат, защото се ужасяват от възможността да се провалят. Това със сигурност е основателно притеснение, но има един вид бизнес, който може до голяма степен да елиминира неизвестността: да работите за себе си, но под шапката на голяма марка. И така, какви са предимствата на франчайзинга.

Разнообразие от възможности
Франчайзингът предоставя богатство от различни възможности и видове бизнес. От бързи закуски през хранителни магазини, куриерски бизнес, недвижими имоти, козметика и много видове услуги. Процесът трябва да започне с щателно проучване, за да намерите най-подходящото за вас. След като определите целите си, е важно да разберете, че не всички възможности си приличат. Например за управлението на ресторант се изискват съвсем различни способности от тези за магазин за канцеларски материали, например.

Установена репутация
Основна част от всеки нов бизнес е изграждането на положителна репутация. С франчайзинга предприемачите имат предимството да се присъединят към известна марка, която вече има доверието на потребителите. В силно конкурентния свят на услугите наличието на ясно и разпознаваемо име може да направи разликата в борбата за клиенти.

Включени ресурси
Да работите с франчайзодател, означава, че можете да разчитате на ресурсите му. Франчайзополучателите се възползват от рекламните и маркетингови усилия на марката, като същевременно могат да правят собствени промоции в рамките на своята общност. Повечето франчайзи предлагат квалификация и обучение, за да предадат процеси и умения, необходими за стартиране на съответния бизнес.

Мрежа от съмишленици
Когато стартирате бизнес, често се случва да се чувствате сам срещу всички. С франчайзинга имате много хора, които преминават през същите неща, през които и вие. Имате възможност да се свържете с тях и обменяйки опит, да си помогнете взаимно. Голяма част от франчайзите организират годишни срещи, които са отлична възможност за създаване на мрежа от съмишленици.

Постоянна иновация
Всеки собственик на бизнес е под постоянен натиск да измисля нови неща, за да остане актуален. Трябва да се следи конкуренцията, да се извършват изследвания на удовлетвореността на клиентите и след това да се разработи продукт, който да отговори на изводите от тези проучвания. Ако сте франчайзополучател, марката върши всичко това вместо вас. Повечето франчайзодатели имат екип, посветен на разработването на нови продукти и услуги за бизнеса. Вашата задача е само да се обучите по отношение на тези нови продукти и как да ги предлагате на клиентите си.

Започването на нов бизнес е вълнуващ, но и плашещ процес. Работата с франчайз идва с вградени предимства, които могат да помогнат за преодоляване на страха да бъдете собственик на бизнес. Но начинанието не е безрисково. Един от плюсовете може бързо да се превърне в минус – това, че голяма част от решенията се вземат от "централата", означава, че в повечето случаи не можете да контролирате голяма част от процесите. Ако управлявате ресторант от голяма международна верига и се случи инцидент с натравяне в обект на марката на другия край на света, реномето на вашето заведение също ще пострада. Както се казва, няма нищо сигурно на този свят, но каквото и решение да вземете, първо го обмислете добре и направете собствени проучвания.

Текстът е публикуван в брой 39/2019 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ